XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Ik zoek een goeie elektrische kachel, misschien een leuke open haard look a like zodat ik de gaskachel dicht kan houden!
Of gewoon een mobiele dat je hem van ruimte naar ruimte sleept is ook nog een optie.
als mensen nog tips hebben..
Ik verwacht niet dat je daar geld mee zult besparen, maar eerder duurder uit bent.
Wat @Steks zegt inderdaad, of je moet minder dan 1/10e van de gasprijs per kuub voor een kWh kwijt zijn. Anders is het niet goedkoper!

Ik zoek een goeie elektrische kachel, misschien een leuke open haard look a like zodat ik de gaskachel dicht kan houden!
Of gewoon een mobiele dat je hem van ruimte naar ruimte sleept is ook nog een optie.
als mensen nog tips hebben..
Een mobiele kachel, die je van ruimte naar ruimte kan slepen? Er is zoiets dat je zelfs op de bank kan gebruiken en in de slaapkamer om tegenaan te kruipen...

Ik denk dat dit niet een voorbeeld is dat dit idee slecht maakt, maar juist laat zien dat sociale huurwoningen beter geisoleerd moeten worden.

Lijkt mij best een goed idee.
Alleen lukt dat niet voor de winter, en die mensen moeten nu een goede oplossing hebben tegen te hoge kosten.

Alleen lukt dat niet voor de winter, en die mensen moeten nu een goede oplossing hebben tegen te hoge kosten.
Klopt inderdaad, dat maakt het wel lastig.

Maar ik denk niet dat deze voorgestelde maatregel daardoor meteen kansloos is, want het beloont alsnog mensen die zuinig leven.

Het gemiddeld verbruik is volgensmij wel direct te linken aan het formaat van de woning en daarna weer met inkomen.

Samsom: "De Nederlandse regering zegt al vanaf voor de zomer dat het eigenlijk te laat is om zulke maatregelen te nemen. Als je dat blijft volhouden wordt het vanzelf waar, dan wordt het vanzelf januari."
Laat weer even de onwil/onkunde zien.

Samsom legt uit hoe zo'n prijsplafond kan werken: "De eerste 1500 kilowattuur, het halve jaarlijkse verbruik van een gemiddeld gezin, geef je voor die lagere prijs. Hetzelfde doe je bij gas. Als een gezin daarbovenop nog meer gebruikt, omdat die een elektrische deken, zwembad of een sauna heeft, dan moet dat gezin wat meer betalen."
Vind dit persoonlijk wel een goed idee.
geen punt met ons 1700 kilowatt en 700 gas.

Samsom: "De Nederlandse regering zegt al vanaf voor de zomer dat het eigenlijk te laat is om zulke maatregelen te nemen. Als je dat blijft volhouden wordt het vanzelf waar, dan wordt het vanzelf januari."
Laat weer even de onwil/onkunde zien.

Samsom legt uit hoe zo'n prijsplafond kan werken: "De eerste 1500 kilowattuur, het halve jaarlijkse verbruik van een gemiddeld gezin, geef je voor die lagere prijs. Hetzelfde doe je bij gas. Als een gezin daarbovenop nog meer gebruikt, omdat die een elektrische deken, zwembad of een sauna heeft, dan moet dat gezin wat meer betalen."
Vind dit persoonlijk wel een goed idee.
Uhm, we hebben dit toch te danken aan zijn partij en partijgenoot Timmermans?

Even om iedereen een hart onder de riem te steken ik heb nog voor 2 jaar een vast contract en ik heb zonet nog eens 300 euro terugetrokken.

Gewoon deze dingen gratis verstrekken aan de armen, scheelt een boel belastinggeld.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga een 0 op de meter woning kopen met kachel erin. Vervelende forumleden verdwijnen in de kachel.

@Bullshark heb deiana ook.nog gezien dit weekend en oude instructeur John.
Zonnebank John schijnt 65 kg te wegen.

Iemand al iets positiefs ondekt in de gelekte prinsjesdag papieren ?

Dat verlies maken ze ruimschoots goed met de belasting op energie.

Terug
Naar boven