Doordat de rpijzen zo hard gaan stijgen zijn wij hier ook eens op ons verbruik gaan letten. Als ik kijk naar hoeveel wij douchen bijvoorbeeld. Vrouw en oudste zoon gaan makkelijk 15 per persoon douchen. 15 minuten haalde ik zelf ook wel als ik me moet scheren. Die andere 2 spelen met wat speelgoed onder de douche. Als je dat gaat optellen kom je al snel rond een uur per dag minimaal.
Iemand hier gaf aan een timertje bij de douche te zetten. Nu gaat dat mij iets te ver maar als me kinderen gaan douchen houdt ik het wel een beetje in de gaten. Zelf was ik me eigen en ga er weer onder uit, ook niet meer scheren onder de douche waarbij het water eigenlijk gewoon rechtstreeks de afvoer in gaat. Mijn vrouw zet wel een alarm om niet te lang te blijven staan.
Ik ben benieuwd wat we aan gas hebben bespaard om het zo te doen als ik volgende maand me overzicht krijg.
Beste besparing is altijd nog de termostaat eraf halen en mee naar me werk als oma komt oppassen op maandag. Zij zorgt voor het piek moment in de verwarming geduurende de week