MuscleMeat

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Ik heb mensen hier horen b**chen over van alles en nogwat maar nooit over windmolens en iedereen in mijn omgeving is een geïndoctrineerd GL-universiteit deugsletje :roflol:
De "hoor mij eens tussen Geile Linkse hooggeleide gleuven zitten"-post.

Dat is nu juist het probleem van de Gelovigen van de Groene Gekte. Zij geloven werkelijk dat een windmolen duurzame energie levert, met alle dogma's die daarbij horen:
1. Een windmolen heeft een maagdelijke geboorte: hoeft niet gebouwd te worden, hoeft niet geplaatst te worden, heeft geen grondstoffen nodig;
2. Een mens kan leven van brood alleen: die overlast (voor anderen)! valt wel mee;
3. De handelaars hoeven niet uit de tempel gejaagd te worden: windmolens zijn zo rendabel dat we ze allerlei subsidies geven en de infrastructuur als stopcontacten op zee niet meerekenen.
4: Windmolens zijn er niet om het energienet te veranderen om om het te verbeteren: we sluiten de ogen voor het instabieler worden van de vraag en aanbod van de stroomvoorziening;
5. Aan het einde van de levensduur wordt een windmolen in de klimaathemel opgenomen: je blijft heus niet zitten met een enorme berg afval, allerlei plastic komt niet in het milieu en als je de wieken begfssft en niet meer ziet is dst een milieuvriendelijke oplossing.

Deze onder het bureau zetten en de hele dag trappen blijf je ook wel warm mee.

1664266648621.png
Zoiets heb ik thuis staan dus dan is misschien nog een idee :roflol:

Ik heb nu nog geluk dat ik meer mag thuiswerken dan de rest, maar dit kunnen ze echt niet maken imo :o Ik snap dat ze moeten besparen, maar verplicht mensen dan niet om in deze koude te komen zitten terwijl ze hun job perfect van thuis uit kunnen doen (hebben we überhaupt tijdens de lockdown ook gedaan met 0 problemen).

Zoiets heb ik thuis staan dus dan is misschien nog een idee :roflol:

Ik heb nu nog geluk dat ik meer mag thuiswerken dan de rest, maar dit kunnen ze echt niet maken imo :o Ik snap dat ze moeten besparen, maar verplicht mensen dan niet om in deze koude te komen zitten terwijl ze hun job perfect van thuis uit kunnen doen (hebben we überhaupt tijdens de lockdown ook gedaan met 0 problemen).
Telt een IR-paneel als kachel?

Haha, die eikels noemen me al zolang een neo-nazistische fascist omdat ik altijd rechts stem dat ik me ondertussen identificeer met het woord fascist zonder dat ik überhaupt eigenlijk maar enig idee heb wat de betekenis er van is.

Dat is nu juist het probleem van de Gelovigen van de Groene Gekte. Zij geloven werkelijk dat een windmolen duurzame energie levert, met alle dogma's die daarbij horen:
1. Een windmolen heeft een maagdelijke geboorte: hoeft niet gebouwd te worden, hoeft niet geplaatst te worden, heeft geen grondstoffen nodig;
2. Een mens kan leven van brood alleen: die overlast (voor anderen)! valt wel mee;
3. De handelaars hoeven niet uit de tempel gejaagd te worden: windmolens zijn zo rendabel dat we ze allerlei subsidies geven en de infrastructuur als stopcontacten op zee niet meerekenen.
4: Windmolens zijn er niet om het energienet te veranderen om om het te verbeteren: we sluiten de ogen voor het instabieler worden van de vraag en aanbod van de stroomvoorziening;
5. Aan het einde van de levensduur wordt een windmolen in de klimaathemel opgenomen: je blijft heus niet zitten met een enorme berg afval, allerlei plastic komt niet in het milieu en als je de wieken begfssft en niet meer ziet is dst een milieuvriendelijke oplossing.
Hmm, zitten wat goede punten tussen. Misschien omdat die dingen hier in de omgeving praktisch nergens staan wordt er ook niet over geklaagd?
Ik heb er in ieder geval nog nooit wat van gehoord en heb iets teveel politiek actieve mensen om me heen.
Maar bedankt voor je uitleg :thumb:

Deze er nog maar eens ingooien dan;

Heb je ook elektriciteit voor nodig dus is ook een no go. Al zie ik mijzelf ook geen IR-paneel naar binnen slepen hier :p

Ik zou lekker ander werk gaan zoeken, op dit moment is de keuze nog reuze. Dat gaat over afzienbare tijd heel anders zijn.

Ik zou lekker ander werk gaan zoeken, op dit moment is de keuze nog reuze. Dat gaat over afzienbare tijd heel anders zijn.
Nou, zo'n job met zo'n voordelen vind ik nergens meer dus ik blijf hier wel lekker zitten :o Op een andere job heb je weer andere zaken die tegenstaan.
Zijn op alle vlakken redelijk soepel maar dit is toch wel een minpuntje. Er is binnenkort een vergadering dus hier valt misschien ook nog wel een mouw aan te passen, maar dat zien we dan wel.

Laatst bewerkt:
Er is binnenkort een vergadering dus hier valt misschien ook nog wel een mouw aan te passen, maar dat zien we dan wel.
Heel mooi in deze!

Wel een van fleece of (veganistische) wol. Veganistische wol, van schapen die alleen maar gras eten oid....

Leer en wol niet, katoen wel.
Nog zo'n vraag:
Selecteer jij jouw wasmiddelen en wasverzachter op dat er geen dierlijk vet voor gebruikt wordt?

Ik vond het een aardig diep rabbit hole als je alles uit wilt gaan zoeken waar wel weer iets van een beestje in verwerkt is.

Nog zo'n vraag:
Selecteer jij jouw wasmiddelen en wasverzachter op dat er geen dierlijk vet voor gebruikt wordt?

Ik vond het een aardig diep rabbit hole als je alles uit wilt gaan zoeken waar wel weer iets van een beestje in verwerkt is.
Ja dat doe ik ook :o

Veel van die zaken verander je niet continu waardoor je dat ook niet meer elke keer moet uitzoeken, thank god.

Nog zo'n vraag:

Tegenwoordig toch ook veelal op de verpakkingen dat iets geschikt is voor veganisten?

Terug
Naar boven