XXL Nutrition

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Mijn vraag is dus hoe fucked zijn we eigenlijk, er kan nu en in de nabije toekomst minder gas uit Rusland hierheen komen, maar ik ging er toch al niet vanuit dat historische volume weer snel zouden worden gehaald en de hoeveelheden die er nu nog worden geleverd kunnen ook via waarschijnlijk ook wel via andere leidingen.

Hoe fucked zijn we nu eigenlijk door de defecte Nordstream, welke andere pijpleidingen zijn er nog en zijn die instaat om aan de verlaagde import te voldoen?
Niet. één werkte nog niet eens en de ander lag er al langer uit voor onderhoud. verder krijgen we ook gas uit Algerije via Spanje

Hoe fucked zijn we nu eigenlijk door de defecte Nordstream, welke andere pijpleidingen zijn er nog en zijn die instaat om aan de verlaagde import te voldoen?
Lopen er 2 via Oekraine, 1 via Belarus&Polen en 1 via Griekenland. Genoeg opties op Russisch gas hier te krijgen.

Ik denk nogsteeds dat Jetten persoonlijk met een duikfles en een tas vol explosieven die Nordstreams heeft opgeblazen. Alles om gas te weren en zn klimaatdoelen te halen.

wtf is dit, de mensheid heeft eeuwen aan vooruitgang gemaakt om verwarmd te kunnen werken en nu mag je niet klagen wanneer je in het fucking jaar 2022 CE door toedoen van mongolische leiders in de kou moet zitten?

Holbewoners hadden het na de uitvinding van het kampvuur beter dan wij het nu hebben.

Een oorlogsdaad, beter valt NATO Rusland in en zet die gek af dan kunnen we we er deze winter gewoon weer warm bij zitten.

Laatst bewerkt:
wtf is dit, de mensenheid heeft eeuwen aan vooruitgang gemaakt om verwarmd te kunnen werken en nu mag je niet klagen wanneer je in het fucking jaar 2022 CE door toedoen van mongolische leiders in de kou moet zitten?

Een oorlogsdaad, beter valt NATO Rusland in en zet die gek af dan kunnen we we er deze winter gewoon weer warm bij zitten.
Dat geleufde gij. Een gek weg en er staat al ander gek klaar

LNG komt veelal uit de US.... Rusland heeft juist belang bij een goed werkend NS, zowel 1 als 2. Zij willen het liefst weer gas leveren om inkomen te genereren

Terug
Naar boven