AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Hoe fucked zijn we nu eigenlijk door de defecte Nordstream, welke andere pijpleidingen zijn er nog en zijn die instaat om aan de verlaagde import te voldoen?
Niet, want er kwam toch al geen gas meer door.

De leiding tussen Noorwegen en Polen is vandaag geopend, dus kan de verbinding tussen Polen en Rusland ook opgeblazen worden.

• Like
Waarderingen: Vonk
Anderen verdacht maken.

Ik dacht trouwens dat de hele Oostzee van boven tot onder nauwlettend bekeken werd.

Denk dat die baten niet opwegen tegen de lasten en je tweede zin geeft het antwoord al, waarom het andere, alleen daarom al, vele malen plausibeler is.

LNG komt veelal uit de US.... Rusland heeft juist belang bij een goed werkend NS, zowel 1 als 2. Zij willen het liefst weer gas leveren om inkomen te genereren
Dus geen motief?
Ik denk dat de Russen inmiddels wel hebben begrepen dat we er niet meer aan mee doen.
Nu terug kijkend was het misschien niet de slimste deal. Maar Rusland is een tijd lang open en transparant geweest.
Putin flitst ze terug in de tijd. Daar wordt niemand beter van.

Ik heb het gehad met dit kabinet. Ik ga misschien een politieke partij beginnen.

Aan het narratief inclusief “plausibel” frame, welke er als zoete koek in zal gaan bij Henk en Ingrid, wordt hard getimmerd :rolleyes:

Man man, wat een Soap dit.

Aan het narratief inclusief “plausibel” frame, welke er als zoete koek in zal gaan bij Henk en Ingrid, wordt hard getimmerd :rolleyes:

Gauw weer fijn STST lijken

......Slechte Tijden, Slechte Tijden.....

De tijd van onbezorgdheid is voorbij
Vandaag begint de lange weg naar morgen

Aldus de man die de VS op voorhand al veroordeeld heeft.

Laatst bewerkt:
Ik zie geen enkele incentive welke Rusland hiertoe bewogen heeft. 0,0
Nou, bij dezen: op die manier kan Rusland de EU verder onder druk zetten. Want als die leiding het niet doet, kan er ook geen gas doorheen. Die schade geeft de Russen een excuus om in de nabije toekomst die leiding niet gebruik te hoeven nemen. Dat is relevant voor de Russen, omdat ze het gas willen afknijpen, zonder dat het erop lijkt dat ze bewust het gas afknijpen. Dit is ook niet nieuw ofzo. Dit is exact hetzelfde concept als de 'reparaties' aan de leidingen, die wel al in gebruik zijn, waardoor die tijdelijk niet of minder gebruikt kunnen worden.

Dit is nog altijd veel aannemelijker dan dat de VS een ongebruikte leiding kapot gaat maken.

Aldus de man die de VS op voorhand al veroordeeld heeft.

Ik veroordeel niemand, maar als je een a4 erbij pakt en gaat schrijven wie er wat te winnen heeft bij een dergelijke actie. En ik heb ook de waarheid niet in pacht, ik acht de kans gewoon heel erg klein, alles bij elkaar optellend, dat Rusland hier uberhaupt toe instaat zou zijn geweest. Want los van het gewin of verlies, is het nou niet echt een geweldige militaire operatie. Een kat in het nauw, maakt rare sprongen en zie daar de annexatie na de prachtige stemgang.

Nou, bij dezen: op die manier kan Rusland de EU verder onder druk zetten. Want als die leiding het niet doet, kan er ook geen gas doorheen. Die schade geeft de Russen een excuus om in de nabije toekomst die leiding niet gebruik te hoeven nemen. Dat is relevant voor de Russen, omdat ze het gas willen afknijpen, zonder dat het erop lijkt dat ze bewust het gas afknijpen. Dit is ook niet nieuw ofzo. Dit is exact hetzelfde concept als de 'reparaties' aan de leidingen, die wel al in gebruik zijn, waardoor die tijdelijk niet of minder gebruikt kunnen worden.

Dit is nog altijd veel aannemelijker dan dat de VS een ongebruikte leiding kapot gaat maken.

Ik snap je punt, maar ik ben het er niet mee eens. Rusland heeft nog nooit een plausibele reden nodig gehad, die verzinnen ze ter plekke en hebben schijt aan of iets geloofwaardig is of niet. Daar kun je de afgelopen decennia op na slaan.

De VS zonder medeweten van Europa is imo niet plausibel, dat is een te groot risico waar ze niet eens zo veel mee kunnen winnen.

Von Der Leyen met dr idealen die t in de schoenen van Rusland wilt schuiven? :shrug:

Er zijn allerlei scenario's mogelijk, maar Rusland zelf vind ik nog t minst aannemelijk door onderstaand;
Ik snap je punt, maar ik ben het er niet mee eens. Rusland heeft nog nooit een plausibele reden nodig gehad, die verzinnen ze ter plekke en hebben schijt aan of iets geloofwaardig is of niet. Daar kun je de afgelopen decennia op na slaan.

Von Der Leyen met dr idealen die t in de schoenen van Rusland wilt schuiven? :shrug:

Er zijn allerlei scenario's mogelijk, maar Rusland zelf vind ik nog t minst aannemelijk door onderstaand;
Dat mens veroorzaakt zelf meer dan iedereen denkt. Uitspraken die ze doet, en niet nadenkt over de gevolgen ervan.

Nee, dat klopt niet. Het meest recente voorbeeld hiervan is het referendum in de bezette gebieden. Dat is puur ter legitimering van de annexatie en ter legitimering van het eventuele gebruik van kernwapens.

Eenzelfde referendum is destijds ook georganiseerd bij de annexatie van de Krim. Eveneens ter legitimering.

En dat is echt niet omdat Poetin zoveel waarde hecht aan democratische principes.

Edit: overigens is het nog lang niet bewezen wie er echt achter zit. Maar Rusland is wel de meest logische dader.

Terug
Naar boven