AndroidHealthClinic

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Nee, dat klopt niet. Het meest recente voorbeeld hiervan is het referendum in de bezette gebieden. Dat is puur ter legitimering van de annexatie en ter legitimering van het eventuele gebruik van kernwapens.

Eenzelfde referendum is ook georganiseerd bij de annexatie van de Krim. Eveneens ter legitimering.

En dat is echt niet omdat Poetin zoveel waarde hecht aan democratische principes.

Edit: overigens is het nog lang niet bewezen wie er echt achter zit. Maar Rusland is wel de meest logische dader.
Je onderschrijft mijn punt alleen maar, dat hele referendum is voor de bühne. Als jouw punt kracht bij zou zetten aan jouw stelling, dan had de organisatie ervan natuurlijk niets aan de verbeelding overgelaten en was alles tot in de puntjes geregeld. Rusland geeft geen ene f**k. Een referendum houden in een ander land waar je niets te zeggen hebt, dat heeft toch sowieso al geen zin? En ik hoor je nu denken, maar waarom neemt hij de moeite dan, als hij toch geen ene f**k geeft? Niet voor de buitenwereld, enkel voor zijn eigen volk. Dat wij in het westen onszelf tot de Bühne rekenen in deze, dat is niet de schuld van Rusland, maar onze eigen megalomane gedachtegang.

Je onderschrijft mijn punt alleen maar, dat hele referendum is voor de bühne. Als jouw punt kracht bij zou zetten aan jouw stelling, dan had de organisatie ervan natuurlijk niets aan de verbeelding overgelaten en was alles tot in de puntjes geregeld. Rusland geeft geen ene f**k. Een referendum houden in een ander land waar je niets te zeggen hebt, dat heeft toch sowieso al geen zin? En ik hoor je nu denken, maar waarom neemt hij de moeite dan, als hij toch geen ene f**k geeft? Niet voor de buitenwereld, enkel voor zijn eigen volk. Dat wij in het westen onszelf tot de Bühne rekenen in deze, dat is niet de schuld van Rusland, maar onze eigen megalomane gedachtegang.
Dan gebruikt hij het toch als legitimering? Idd naar zijn eigen volk. Maar vergeet ook niet zijn bondgenoten. Voor zijn bondgenoten is het lastig om hem te blijven steunen, als hij zou toegeven dat hij de agressor is. Dus als hij ze een excuus geeft, bijvoorbeeld dmv een referendum of een kapotte leiding, kunnen zij blijven volhouden dat Rusland onschuldig is en kunnen zij hem blijven steunen zonder al teveel problemen. Zij kunnen theoretisch immers ook te maken krijgen met sancties, zie bijvoorbeeld Wit-Rusland.

• Like
Waarderingen: Vonk
Dan gebruikt hij het toch als legitimering? Idd naar zijn eigen volk. Maar vergeet ook niet zijn bondgenoten. Voor zijn bondgenoten is het lastig om hem te blijven steunen, als hij zou toegeven dat hij de agressor is. Dus als hij ze een excuus geeft, bijvoorbeeld dmv een referendum of een kapotte leiding, kunnen zij blijven volhouden dat Rusland onschuldig is en kunnen zij hem blijven steunen zonder al teveel problemen. Zij kunnen theoretisch immers ook te maken krijgen met sancties, zie bijvoorbeeld Wit-Rusland.

Jazeker, dat ben ik geheel met je eens. Ik had wat specifieker moeten zijn in de legitimering die hij noodzakelijk acht, waarbij het verder niet uitmaakt of het te verifiëren valt, of klinkklare onzin is wat er verkondigd wordt. Het gaat zoals altijd alleen maar om financieel gewin, als je naar de bondgenoten kijkt. Die laten Rusland hoe dan ook vallen als het op de balans niet meer uitrekent. Dat heeft niet zo heel veel te maken met legitimering, want je kunt daarbij geen rekening houden met de grilligheid van de geopolitieke opponenten. Vergeet ook niet dat we in een transitie zitten, waarbij kostte wat het kost achterlijke klimaatdoelstellingen moeten worden behaald. Dat is met name de hoofdreden waarom ik de kans vele malen groter acht dat USA/EU/NAVO dit heeft gedaan. Naast alle andere variabelen die hen een veel plausibeler dader maakt. En daarbij moet ook gezegd worden, dat als Rusland er wel achter zit, dikke chapeau.

• Like
Waarderingen: Pren

Hoeveel aardgas is er ontsnapt en hoeveel minder CO2-uitstoot is er nodig om de broeikas werking tegen te gaan

Ik zie geen enkele incentive welke Rusland hiertoe bewogen heeft. 0,0
Is in mijn ogen de minste verdachte aangezien de oorlog al begonnen is EN zij gewoon de kraan kunnen dichtdraaien.

1. USA/NATO aangezien Biden in februari al publiekelijk gezegd heeft een einde te maaken aan Northstream2 plus de belangen mbt voor de USA en zijn millitair industrieel complex zijn groot.
2. Een derde land met als doel 2 vechtende honden te creeeren
3. Rusland om het moreel van de troepen omhoog te schoppen.
4. Aliens, omdat ze genieten van deze shitshow:popcorn2:

Laatst bewerkt:
Iets van 32% van de totale jaar uitstoot van Denemarken las ik ergens :roflol:
Ik las ook zoiets, maar dat was dacht ik om de hoeveelheid energie die verloren is gegaan uit te drukken. Het ging mijn om de broeikas werking van methaan wat zo‘n 50 keer hoger licht dan bij CO2. Het blijkt 778 miljoen kuub te gas te zijn wat er zal ontsnappen, dat is 662 miljoen kg methaan. Nederland stootte vorig jaar 74 miljoen ton CO2 uit, dus het effect op global warming is ongeveer gelijk aan 50% van de CO2 uitstoot van Nederland per jaar, of 100% van die van Denemarken. :D

Dan ga ik er trouwens vanuit dat de broeikas werking op gewichtsbasis wordt bepaald en niet per molecuul, want dan valt het nog een factor 2,75 slechter uit.

Edit: volgens wikipedia is het opgewichtsbasis :( maar wel een factor 84 keer :) dus kom je op 84% van de huidige jaarlijkse CO2 uitstoot van Nederland.

Laatst bewerkt:
Aan het narratief inclusief “plausibel” frame, welke er als zoete koek in zal gaan bij Henk en Ingrid, wordt hard getimmerd :rolleyes:

Man man, wat een Soap dit.
Russische onderzeeër of gewoon vooraf ingebouwde explosieven. Beetje James bond stijl dit.

Ik las ook zoiets, maar dat was dacht ik om de hoeveelheid energie die verloren is gegaan uit te drukken. Het ging mijn om de broeikas werking van methaan wat zo‘n 50 keer hoger licht dan bij CO2. Het blijkt 778 miljoen kuub te gas te zijn wat er zal ontsnappen, dat is 662 miljoen kg methaan. Nederland stootte vorig jaar 74 miljoen ton CO2 uit, dus het effect op global warming is ongeveer gelijk aan 50% van de CO2 uitstoot van Nederland per jaar, of 100% van die van Denemarken. :D

Dan ga ik er trouwens vanuit dat de broeikas werking op gewichtsbasis wordt bepaald en niet per molecuul, want dan valt het nog een factor 2,75 slechter uit.

Edit: volgens wikipedia is het opgewichtsbasis :( maar wel een factor 84 keer :) dus kom je op 84% van de huidige jaarlijkse CO2 uitstoot van Nederland.
Zit er nog wel methaan in het gas wat er door die pijp gaat of is dat er al uit gehaald?

Is in mijn ogen de minste verdachte aangezien de oorlog al begonnen is EN zij gewoon de kraan kunnen dichtdraaien.

1. USA/NATO aangezien Biden in februari al publiekelijk gezegd heeft een einde te maaken aan Northstream2 plus de belangen mbt voor de USA en zijn millitair industrieel complex zijn groot.
2. Een derde land met als doel 2 vechtende honden te creeeren
3. Rusland om het moreel van de troepen omhoog te schoppen.
4. Aliens, omdat ze genieten van deze shitshow:popcorn2:
Wit rusland heb ik nog niet gehoord.

Vazalstaat van Rusland ,en zo blijft Rusland buiten schot.

Noorwegen heb ik ook nog niet gehoord.

1664433429599.png

Terug
Naar boven