MuscleMeat

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Aargas is methaan.

Wat je ruikt is een toegevoegde geurstof, methaan zelf is geurloos.

Die geurstof wordt toegevoegd door wat exact?
Men zegt altijd dat je gas niet ruikt, dat vind ik zelf niet waar, omdat ik het heel sterk kan waarnemen. En dan hebben ik het niet over mijn eigen gasproductie..

Die geurstof wordt toegevoegd door wat exact?
Men zegt altijd dat je gas niet ruikt, dat vind ik zelf niet waar, omdat ik het heel sterk kan waarnemen. En dan hebben ik het niet over mijn eigen gasproductie..
Het aargas is zo goed als zuiver methaan (en wat ethaan en sporen propaan en butaan, die laatste twee hebben een lichte geur) en dat is geurloos, omdat men dat ooit gevaarlijk vond is er besloten om (in elk geval in Nederland) er een krachtig geurende stof aan toe te voegen op de locaties waar het aardgas het net wordt ingepompt, THT in ons geval, dat is een zwavelverbinding die ontzettend sterk ruikt.

Het aargas is zo goed als zuiver methaan (en wat ethaan en sporen propaan en butaan, die laatste twee hebben een lichte geur) en dat is geurloos, omdat men dat ooit gevaarlijk vond is er besloten om (in elk geval in Nederland) er een krachtig geurende stof aan toe te voegen op de locaties waar het aardgas het net wordt ingepompt, THT in ons geval, dat is een zwavelverbinding die ontzettend sterk ruikt.

Verhelderend, dank voor de uiteenzetting :thumbs: Zaakje stinkt gewoon.

Gelukkig begint Rusland ook een onderzoek naar deze terroristische daad.

(ze waren in elk geval al mooi op tijd tp)

Volgens mij was het de Rabobank.

Tetrahydrothiofeen wordt gebruikt om aardgas te voorzien van een geur. dit gebeurt om gevaar te kunnen waarnemen door reuk bij lekkage, omdat aardgas op zichzelf reukloos is en dus moeilijk te ontdekken bij lekkage.

Noorwegen heb ik ook nog niet gehoord.

1664433429599.png
Die Noren, hebben nog een eigen munt (niet te vergelijken met NL) en hebben vrijwel al hun gasbaten in een fonds gestopt ipv opgesoupeerd aan kleine cadeautjes voor de kiezer.

Beetje in de zelfde groep, spiritus is eigenlijk ook kleurloos en ruikt normaal ook niet zo chemisch. Om te voorkomen dat mensen het gaan drinken hebben ze het die kleur en geur gegeven.

Beetje in de zelfde groep, spiritus is eigenlijk ook kleurloos en ruikt normaal ook niet zo chemisch. Om te voorkomen dat mensen het gaan drinken hebben ze het die kleur en geur gegeven.
Spiritus hebben ze zelfs nog zooi aan toegevoegd zodat het extra giftig werd zodat het mensen het zouden stoppen met drinken :roflol:
Methanol dacht ik.

Spiritus hebben ze zelfs nog zooi aan toegevoegd zodat het extra giftig werd zodat het mensen het zouden stoppen met drinken :roflol:
Methanol dacht ik.

Dat weerhoudt niet iedereen ervan :lol:

• Haha
Waarderingen: Vonk
Goed advies, bedankt, ga meteen een paar liter Listerine halen.
En ketszat worden + lekker ruiken uit je mond. Alleen maar winst. Waar zou ik toch zijn zonder al deze kennisverijking van @Steks :heart:
In de Sligro heb je flessen drank om mee te koken. In plastic fles. Bijv. brandewijn. Iets van €5 voor een fles. Goedkoper dan Listerine.

Cheerios

Spiritus is geen stof. Het is een mengsel met een variërende samenstelling.
Alcoholen, water en andere troep.

Om te voorkomen dat mensen het drinken hebben ze methanol toegevoegd.

Terug
Naar boven