Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Als je trouwens echt echt echt skerr bent kan je ook gewoon je eigen drank destileren.

Enige wat je nodig hebt zijn:
Paar plastic jerrycans met waterslot.
Water
Suiker
Wat speciaal gist van de brouwmarkt
Een snelkookpan
1 a 1,5meter siliconen slang
Cilindervormig bestekbakje van de action met gaatjes erin
Een kraan
Een elektrisch kookplaatje
Een glas om uit te drinken

Ja het kost wat investeringsgeld. Maar na een liter of 20 heb je het er wel uit. Kan het beamen.

Volg me voor meer besparingstips in deze donkere tijden.

1664438882091736.jpg
Ariel is tegenwoordig toch zwart?

Aantal jaar terug pleurde de overheid de verlichting uit op snelwegen ivm kosten. Doen ze nu zeker niet of nog steeds? Weet het eigenlijk nie :thinking:

Moest net langs de action voor een trechter, wat een trieste situatie was het daar. Mensen die massaal brandhout aan het inslaan waren. Zaten mensen die voor elkaar onbekend waren te praten over hun rekeningen toen ze zagen dat ze net zulke struggles hadden bij het zien van elkaars brandhout.

Ik vraag me dan wel af, waarom koop je dan geen thermokleding? De thermokleding van de action, een winterjasje en sjaal + muts was voldoende voor mij om -15 graden in Noorwegen te overwinteren. Het is dun, makkelijk in gebruik, zeer effectief. Lijkt mij beter dan om al dat kankerstof in je huis te krijgen en ook nog eens nog goedkoper.

Moest net langs de action voor een trechter, wat een trieste situatie was het daar. Mensen die massaal brandhout aan het inslaan waren. Zaten mensen die voor elkaar onbekend waren te praten over hun rekeningen toen ze zagen dat ze net zulke struggles hadden bij het zien van elkaars brandhout.

Ik vraag me dan wel af, waarom koop je dan geen thermokleding? De thermokleding van de action, een winterjasje en sjaal + muts was voldoende voor mij om -15 graden in Noorwegen te overwinteren. Het is dun, makkelijk in gebruik, zeer effectief. Lijkt mij beter dan om al dat kankerstof in je huis te krijgen en ook nog eens nog goedkoper.
Omdat tokkies graag roken?

Wel goed punt tho.

Brandhout bij de action zal in de praktijk waarschijnlijk duurder zijn dan gas.

Laatst bewerkt:

Ik heb zo'n achtelijke onsie van kerst ooit, maar dat ding is kloteheet, zelfs met 16 graden zit je gewoon lekker warm met dat ding op de bank.

Zijn nu een maandje op ons verbruik aan het letten. Voornamelijk door rekening te houden met het douchen de tv niet heel de dag aan te laten staan en de droger alleen te gebruiken voor de handoeken en ons 2 persoons bed. Het beddengoed van de kinderen kunnen we gewoon ophangen.
1664768802774.png

Zijn nu een maandje op ons verbruik aan het letten. Voornamelijk door rekening te houden met het douchen de tv niet heel de dag aan te laten staan en de droger alleen te gebruiken voor de handoeken en ons 2 persoons bed. Het beddengoed van de kinderen kunnen we gewoon ophangen.
1664768802774.png
Droge handdoek in de droger zorgt ervoor dat die sneller klaar is. Als het er eentje is die via de lucht gedroogd is, is die daarna nog lekker zacht ook

1664768802774.png
Netjes, vooral 25m3 in een huis met kinderen?

Ik heb even gekeken voor mezelf. 2021 1 persoon en 2022 een 2 personen.
2021: 120Kw en 31.5m3
2022: 114.5Kw en 20.5m3

Elektra kan ik eigenlijk alleen nog op besparen door een nieuwe TV te kopen, verder is alles A+++ en led.

Netjes, vooral 25m3 in een huis met kinderen?

Ik heb even gekeken voor mezelf. 2021 1 persoon en 2022 een 2 personen.
2021: 120Kw en 31.5m3
2022: 114.5Kw en 20.5m3

Elektra kan ik eigenlijk alleen nog op besparen door een nieuwe TV te kopen, verder is alles A+++ en led.
Ja huishouden met 3 kinderen. Denk dat als we de wasmachine en droger zouden vervangen we nog wel meer kunnen besparen. Droger is al 15 jaar oud wasmachine een jaar of 8

Hoe hou je je gasverbruik zo laag dan?
Tot vorige maand niet echt bewust. Verwarming staat sowieso alleen aan in de woonkamer. Boven verdieping staan de ramen smorgens sowieso open om te luchten 365 dagen per jaar en de verwarmingen altijd uit. Woonkamer/keuken staat de verwarming meestal uit en als het kouder wordt op 19-20 graden. Denk dat het bij ons gewoon goed ge-isoleerd is.

Denk dat als we de wasmachine en droger zouden vervangen we nog wel meer kunnen besparen. Droger is al 15 jaar oud wasmachine een jaar of 8
Ik weet wel zeker, alles gaat bij ons een relatief nieuwe warmtepomp droger in en het ons verbruik in augustus was 312 kWh.

Ook ons verbruik is nu trouwens ineens lager dan vorig jaar, maar of dat nu komt doordat we er meer opletten of omdat nu beide kinderen naar school gaan en mijn vrouw amper meer thuis werkt weet ik niet.

Aug 2021: 453kWh en 31m3
Aug 2022: 312kWh en 20m3

Edit:
Ik vond het wel erg laag, dus nog even de papieren ingedoken, ik heb in aug 799 kWh opgewekt met zonnepanelen en 567 kWh terug geleverd, mijn verbruik is dus 544 kWh :rolleyes:
Dat is wel inclusief airco.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven