Fitness Seller

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Ja huishouden met 3 kinderen. Denk dat als we de wasmachine en droger zouden vervangen we nog wel meer kunnen besparen. Droger is al 15 jaar oud wasmachine een jaar of 8
Dat zou ik pas doen bij defect. Je zit toch met de aanschafprijs, en dat moet je ook verdelen over de zgn besparing.

Ja huishouden met 3 kinderen. Denk dat als we de wasmachine en droger zouden vervangen we nog wel meer kunnen besparen. Droger is al 15 jaar oud wasmachine een jaar of 8
Wij drogen alles aan het wasrek of buiten. Prima te doen als je tactisch je wassen inpland. We hebben een droger maar alleen voor nood( als ik snel wat droog moet hebben) maar is het afgelopen half jaar niet aangeweest.

Droger draait hier alleen bij regen of weer dat de was niet buiten kan hangen. En alleen beddengoed. we hebben zgn waskamer waar groot rek staat en hangt. @Gremlin Ik houd van ruwe handdoeken, geen zacht spul bah.

Wat zijn eigenlijk de kosten van de eas drogen aan een waslijn in huis? Al het water dat verdampt onttrekt warmte en dat vocht wil je ook weer kwijt door te ventileren. Als het buiten warm is dan kost dat niets, maar op het moment dat het buiten zo koud is dat je de verwarming aanzet is het een ander verhaal. Iets te weinig ventileren en al dat vocht ook moeten opwarmen kost ook veel energie.

Wat zijn eigenlijk de kosten van de eas drogen aan een waslijn in huis? Al het water dat verdampt onttrekt warmte en dat vocht wil je ook weer kwijt door te ventileren. Als het buiten warm is dan kost dat niets, maar op het moment dat het buiten zo koud is dat je de verwarming aanzet is het een ander verhaal. Iets te weinig ventileren en al dat vocht ook moeten opwarmen kost ook veel energie.
Zolderraam stukje open en tochtstrip onder de deur naar de overloop, is afgescheiden dus makkelijk . CV al sinds februari /maart niet meer aangehad,

Zolderraam stukje open en tochtstrip onder de deur naar de overloop, is afgescheiden dus makkelijk . CV al sinds februari /maart niet meer aangehad,
Ja dat kan, maar als er weinig isolatie is tussen de zolder en de rest van het huis verlies je toch aardig wat warmte al gaat dat langzaam.

Zijn er eigenlijk mensen die ervaring hebben met van de raamfolie? Heeft dat zin?

Ik heb ook een apart kamertje voor de was waar het ram altijd op een kier staat. De kamer is toch niet verwarmd.

Er komt wel koude lucht door de kieren van de deur, daar zou ik nog wel iets mee moeten doen.

Ja dat kan, maar als er weinig isolatie is tussen de zolder en de rest van het huis verlies je toch aardig wat warmte al gaat dat langzaam.
Daarom overdag buiten drogen en bij slecht weer binnen. Thermostaat is nog niet onder de 20° gedoken dit jaar( nieuw hr++ glas/kozijnen rondom/nieuw dak met isolatie etc)

Daarom overdag buiten drogen en bij slecht weer binnen. Thermostaat is nog niet onder de 20° gedoken dit jaar( nieuw hr++ glas/kozijnen rondom/nieuw dak met isolatie etc)
Dus mijn vraag wat de kosten zijn van in koude maanden je was binnen drogen blijft onbeantwoord. Het zal goedkoper zijn dan een wasdroger, maar gratis is het niet en buiten drogen wel.

Dat is wel even wat anders dan hier, bij mij gaat het overdag naar 20-22 met de zon er op en de volgende ochtend is het weer 18 graden.

Hoekwoning uit de jaren 80.

Zijn er eigenlijk mensen die ervaring hebben met van de raamfolie? Heeft dat zin?

Ik heb ook een apart kamertje voor de was waar het ram altijd op een kier staat. De kamer is toch niet verwarmd.

Er komt wel koude lucht door de kieren van de deur, daar zou ik nog wel iets mee moeten doen.
Budget oplossing = dun stripje schuimrubber tegen de randjes plakken rondom

wij hebben een kantelstand op het raam in de waskamer en bovenin een rooster. Genoeg beluchting

Dus mijn vraag wat de kosten zijn van in koude maanden je was binnen drogen blijft onbeantwoord. Het zal goedkoper zijn dan een wasdroger, maar gratis is het niet en buiten drogen wel.
Weet ik niet man. Ik leef zo zuinig mogelijk en reken kwa energie niet "achter de komma"
Als ik zo op de marge moet leven dan betekend dat ik iets niet goed doe op een ander vlak(lees: inkomen)

We zitten iig ver ver onder het gemiddeld verbruik, kregen nog 515 euro terug dit jaar en worden steeds gevraagd om de maandtermijn naar beneden bij te stellen

wij hebben een kantelstand op het raam in de waskamer en bovenin een rooster. Genoeg beluchting
En toch is er energie nodig om dat water te laten verdampen. Die kan van buiten komen, maar dan is je waskamer een koud al buiten en heb je dus een vrij koude ruimte gecreëerd binnen je geïsoleerde woning.

Dat is wel even wat anders dan hier, bij mij gaat het overdag naar 20-22 met de zon er op en de volgende ochtend is het weer 18 graden.

Hoekwoning uit de jaren 80.
Met buitentemp 5 graden stook ik 2 x een uur op 21 graden en is het de hele dag en nacht rond de 20graden.

Met 37 graden laatst kom ik niet verder dan 26/27graden👌

Als het vochtig of koud weer is kun je niet drogen buiten. De was is met een dag droog als er gestookt wordt, dus dat valt wel mee. De thermostaat regelt de temperatuur uit de woonkamer, en neem maar aan dat je was niet in de woonkamer hangt

Of je dat vocht kwijt wilt hangt er ook weer van af. In de winter was m'n vorige kamer dusdanig laag in RH, dat de was ophangen binnen mijn kamer het naar een acceptabel niveau kreeg. Uiteindelijk een luchtbevochtiger aangeschaft gezien ik niet elke dag een was kon draaien. Beter de luchtvochtigheid meten en de was ophangen op een plaats waar wat extra % luchtvochtigheid welkom is.

Als het vochtig of koud weer is kun je niet drogen buiten. De was is met een dag droog als er gestookt wordt, dus dat valt wel mee. De thermostaat regelt de temperatuur uit de woonkamer, en neem maar aan dat je was niet in de woonkamer hangt
Je hangt je was niet in woonkamer dat klopt, maar de energie die je aan je woonkamer toevoegt stroom wel door naar je koudere waskamer.

Terug
Naar boven