- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
kijk maar in de sauna 👀
Wat een onzin. De meters zijn gewoon geijkt, en ik zie hier geen raar verbruik. Ik houd alles wekelijks bij.
Maar het gaat er wel lekker in natuurlijk in de huidige energie malaise. Makkelijk scoren, voor de MSM.
De oude meters bleken in de praktijk ook niet altijd even betrouwbaar.Niet alles wat geijkt is blijft ook geijkt. Daarom moet de popo ook elk jaar de snelheidsmeters in alle voertuigen laten ijken. Zo niet kun je een eventuele sanctie laten seponeren.
Het is overigens helemaal geen nieuwsMaar het gaat er wel lekker in natuurlijk in de huidige energie malaise. Makkelijk scoren, voor de MSM.
![]()
Elektronische energiemeters kunnen bijna zes keer te hoog verbruik aangeven
Bepaalde elektronische energiemeters kunnen een tot wel 582 procent te hoog verbruik aangeven.www.utwente.nl
![]()
Static energy meter errors caused by conducted electromagnetic interference
Static, or electronic, energy meters are replacing the conventional electromechanical meters. Consumers are sometimes complaining about higher energy readings and billing after the change to a static meter, but there is not a clear common or root cause at present. Electromagnetic interference...ieeexplore.ieee.org
Mijn job is grotendeels ijking van allerlei meet-apparatuur in een proces omgeving.Niet alles wat geijkt is blijft ook geijkt. Daarom moet de popo ook elk jaar de snelheidsmeters in alle voertuigen laten ijken. Zo niet kun je een eventuele sanctie laten seponeren.
Het is overigens helemaal geen nieuwsMaar het gaat er wel lekker in natuurlijk in de huidige energie malaise. Makkelijk scoren, voor de MSM.
![]()
Bepaalde elektronische energiemeters kunnen een tot wel 582 procent te hoog verbruik aangeven.www.utwente.nl
![]()
Static, or electronic, energy meters are replacing the conventional electromechanical meters. Consumers are sometimes complaining about higher energy readings and billing after the change to a static meter, but there is not a clear common or root cause at present. Electromagnetic interference...ieeexplore.ieee.org
Zeker niet met een sterke magneet eronderDe oude meters bleken in de praktijk ook niet altijd even betrouwbaar.
Ik ken iemand die aan de voorbereiding tot het onderzoek in 2017 heeft meegewerkt, en hij was het niet eens met de opstelling en metingsuitslagen.Niet alles wat geijkt is blijft ook geijkt. Daarom moet de popo ook elk jaar de snelheidsmeters in alle voertuigen laten ijken. Zo niet kun je een eventuele sanctie laten seponeren.
![]()
![]()
IJken, kalibreren of justeren?Mijn job is grotendeels ijking van allerlei meet-apparatuur in een proces omgeving.
Veel metingen moeten zelfs wekelijks geijkt worden
1 pot nat
Blijkbaar alle 3

Ik weet ook alleen dat we iets anders doen dan wat we zeggen.Blijkbaar alle 3
Maar we noemen het kalibreren als we iets doen, wat blijkbaar niet geheel de juiste term is
We zouden zomaar vrouwen kunnen zijnIk weet ook alleen dat we iets anders doen dan wat we zeggen.
Als je geen kinderen hebt of zieken in huis is er niks mis met 18°C.Als je je voeten warm houdt kan die cv echt wel omlaag hoor.
Die kleine van mij went maar gewoon aan 18 gradenAls je geen kinderen hebt of zieken in huis is er niks mis met 18°C.

Vertrouwde die slimme meter ook niet. maar had geen zin om honderden euro's toentertijd te betalen om liander onderzoek te laten uitvoeren.* edit: Veel belangrijker is, dat je bij verhuizing of plaatsing van een slimme meter je na de tijd een schouwingsverzoek doet bij je netwerkbeheerder. Dit om te controleren of de meter in je meterkast wel werkelijk op het juiste adres is geregistreerd.
schouwingsverzoek is gratisVertrouwde die slimme meter ook niet. maar had geen zin om honderden euro's toentertijd te betalen om liander onderzoek te laten uitvoeren.

Dat denk ik nietWerkt dit ook op de nieuwe slimme meters? En is dat dan in je voordeel of nadeel? Of moet je hem er dan boven plaatsen![]()