MuscleMeat

hulp bij voedingsschema!

louissiuol

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
hallo allemaal,
ik en Louis 186cm 86kg 14,5% vet
doe 4x per week waterpolo 3x per week krachttraining
krachttraining doe ik nu al dik 3jaar.

ik heb wat hulp nodig bij het maken van een voedings schema.
een paar weken ben ik al bezig met wat onderzoek maar er worden zoveel verschillende dingen gezegt!
ik wil bijkomen qua spiermassa, ik heb gelezen dat ik dan op een verhouding van 55 - 30 - 15 % van koolhydraten, eiwitten en vetten moet zitten. ook dat in ongeveer 3800 kal. moet binnen krijgen.

mijn vraag:
1. wat kan ik het beste doen qua verhoudingen?
2. moet er verschil zitten qua waterpolo trainingsdagen en krachttraining dagen?

ik hoor graag zoveel mogelijk reacties!
alvast bedankt Louis

hallo allemaal,
ik en Louis 186cm 86kg 14,5% vet
doe 4x per week waterpolo 3x per week krachttraining
krachttraining doe ik nu al dik 3jaar.

ik heb wat hulp nodig bij het maken van een voedings schema.
een paar weken ben ik al bezig met wat onderzoek maar er worden zoveel verschillende dingen gezegt!
ik wil bijkomen qua spiermassa, ik heb gelezen dat ik dan op een verhouding van 55 - 30 - 15 % van koolhydraten, eiwitten en vetten moet zitten. ook dat in ongeveer 3800 kal. moet binnen krijgen.

mijn vraag:
1. wat kan ik het beste doen qua verhoudingen?
min 1gr (gezonde) vetten/kg lich gewicht
2-2,5 gr eiw/kg lich gewicht
de rest van je benodigde cal haal je uit KH

2. moet er verschil zitten qua waterpolo trainingsdagen en krachttraining dagen?
hoeft niet

ik hoor graag zoveel mogelijk reacties!
alvast bedankt Louis

succes!

Conventioneel gebruikt men 50-30-20 qua verhoudingen. Je hebt veel variatie, want voedingsindustrie is big business, dus je hebt ook beetje gay ass trend bullshit. Ook zijn er individuele verschillen, dus sommige verhoudingen werken beter voor anderen en vice versa.

Ik weet niet hoe een water polo training eruitziet, maar als het meer lijkt op een cardio sessie, dan kan je die dagen iets meer eten.

Zolang je wekelijks maar goed bijkomt (0.3 kilo per week), dan ben je goed bezig.

Terug
Naar boven