AndroidHealthClinic

Hulp gevraagd, Train ik teveel?

:thumb: je blijkt geen one day fly te wezen wat krachttraining betreft. Ik herinner me dit topic van al weer een hele tijd terug Als ik je schema zie ben je heel fanatiek bezig, idd 3x per week een ruim uur is wel genoeg. Leuk te lezen dat je er ook echt mee doorgaat. blijf je schrijven in dit topic?

Wil nu wel weten hoe het verder gaat met het spierballetje :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hallo iedereen! :D Ben er weer.
Weekje op vakantie geweest ^^ (zware koffers met mn dumbbell erin :P)
Maar goed, heb wel heel wat minder getraint die week, t is toch anders.

Leuk om weer die positieve berichten hier te lezen!
Ik blijf inderdaad lekker doorgaan met de kjrachttraining ^^ Geen one day fly here.
Blijf t waarschijnlijk houden bij 3 keer in de week, vreemgenoeg ben ik nou sneller klaar met mn workout, zo'n 45 min is t wel gebeurt, maar t gaat om wat je doet en niet hoe lang denk ik.

Ohw m'n spierballetje is al wat verbeterd! of naja,, m'n armen zijn alweer een stukje voller. (so is my butt though xD) en ja wat niet? dat is vaak eng maar wel voor een goed doel. Al kan ik niet wachten om later te gaan cutten en ook die buikspieren weer mooi zichtbaar te maken. voorheen was t een sombere "4-pack" maar wil toch wel echt een mooi strak exemplaar van een buik hebben straks :D

Ohw ja, ben bijna jarig en ik vroeg me af of jullie een goeie tip hebben kwa fitness/krachttraining apparaat ofzo wat t allemaal wat interesanter of doeltreffender kan maken :) ik heb nu een apart kamertje voor m'n training dus er past nog iets bij!

Hoop snel weer wat van jullie te horen,
Groetjes Mariss

Gaat nog steeds goed zo te lezen!
Qua trainingsspul zou je kunnen kijken voor een bankje (voorkeur: incline, flat en decline mogelijkheden), en natuurlijk wat spiegels aan de muur! Verstelbare DB's, een EZ-bar en dan ben je er eigenlijk al ;) (Kan niet meteen verwachten dat je een powercage neerzet)

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Ik vind het erg knap dat je dwars door je angst heen voller aan het worden bent. Echt heel sterk van je. Blijf lekker werken aan je spierballetje ;-)

Gaat nog steeds goed zo te lezen!
Qua trainingsspul zou je kunnen kijken voor een bankje (voorkeur: incline, flat en decline mogelijkheden), en natuurlijk wat spiegels aan de muur! Verstelbare DB's, een EZ-bar en dan ben je er eigenlijk al ;) (Kan niet meteen verwachten dat je een powercage neerzet)

En een gymball, die zijn tegenwoordig toch maar een tientje. Handig voor buikspieren en als afwisseling bij vele andere oefeningen, tot een kilo of 40 deed ik er zelfs een benchpress op toen ik net begon.

En een gymball, die zijn tegenwoordig toch maar een tientje. Handig voor buikspieren en als afwisseling bij vele andere oefeningen, tot een kilo of 40 deed ik er zelfs een benchpress op toen ik net begon.

Zat ik ook aan te denken... samen met een bankje is het misschien overkill - maar zo'n bal is zeker wel leuk! (heb er ook eentje)

Super om te lezen hoe jij door gaat! Zal zeker niet makkelijk gaan allemaal, maar zoals je zegt je bent geen eendagsvlieg, dat maakt je erg sterk!

Alvast gefeliciteerd!!!
Misschien nog een ideetje... ik weet niet hoe het heet, zo'n gekleurd elastiek met handvaten, daar kan je ook veel verschillende oefening mee doen, bv door er op te staan en je biceps te curlen... geeft ook net weer even een andere weerstand dan dumbels. Je hebt ze ook in verschillende weerstanden, kan je afwisselen :p

Hey lieve mensen, bedankt voor de tips!
zo'n bal had ik al (vind ik wat onhandig alleen)
En de gekleurde elastieken die therma bands heten heb ik pas geleden aangeschaft ^^
Maar dat is wel erg wennen. ik denk dat ik voor een bankje ga, bij de kijkshop is er geloof ik 1 met incline decline opties.

Ik heb trouwens nog een vraagje over creatine, heb t eerder gebruikt voor ik in behandeling zat maar nu weet ik niet of t me zou kunnen helpen.
Nu weet ik dat je er vocht van vast kunt houden en dat kan nadelig zijn wat m'n gewichtstoename betreft. mocht ik bijvoorbeeld daardoor een poos weer wegen kan t na t gebruik weer afnemen wat voor schommelingen zorgt.

Maar wat ik graag wil is dat ik daardoor meer gewicht in spiermassa aankom en misschien dan wat minder in vetmassa. Als die mogelijkheid er is zou t me wel erg helpen nu! ik ben nu wat over m'n oude gewicht heengekomen wat ik voor m'n ziekte was en dat roept veel onrust op.
Ben benieuwd naar jullie reactie!
Groeten, Mariss

Creatine helpt niet om meer spiermassa en minder vetmassa aan te zetten. Het idee dat je teveel vetmassa aanzet is een ziekte die in je hoofd zit... daar moet je mee om gaan.
Wat je wel kunt doen is regelmatig vetpercentage laten meten (door een prof met een tang) en pas aan afvallen denken wanneer je boven de 20% gaat. Zo laat je niet je gedachten over je uiterlijk bepalen wat je moet doen - dat is namelijk niet realistisch. Onder de 15% zou je dan weer meer kunnen gaan eten om meer spiermassa aan te zetten.
(cijfers ter indicatie)

Qua bankje zou ik voor deze opteren (heb 'm zelf ook) - vaak is deze ook wel tweedehands te koop voor een leuk prijsje... Is wel breed, maar ook erg fijn.

Qua bankje zou ik voor deze opteren (heb 'm zelf ook) - vaak is deze ook wel tweedehands te koop voor een leuk prijsje... Is wel breed, maar ook erg fijn.

Ja, Dwarf heeft echt een mooi bankje! :)
Ik snap wel dat je liever meer vetvrije spiermassa wil aanzetten, maar dat is op dit moment niet handig - als je bedenkt hoe je daar voor moet eten en sporten... Ik kan me zo voorstellen dat de controlle op die manier overgaat naar het bodybuilden, maar dat je uiteindelijk niet een gezond lichaam creert... en juist op een gezond lichaam kan je bouwen! Ben het erg eens met Dwarf... ga dan idd af op de cijfers... in je hoofd zal je meer tijd nodig hebben om te wennen, omdat je gewend bent dat je lijf anders voelt. Het is misschien niet een vergelijking, maar na mijn wedstrijd voelde elke % vet ook 10 keer zo veel aan dan dat het was... Want de weegschaal en de foto's zeiden iets heel anders, alleen voelde het voor mij als vettig! Dit is echt een sport die je op gezond verstand moet doen, en uitgaande van alle kennis die er al is! (nog iets leuks voor je verjaardag: De Arnold Schwarznegger bijbel! Vond ik echt heel gaaf, en leerzaam! Veel info over oefeningen, poseren, en voeding!)

Dat bankje ziet er inderdaad goed uit!
Mischien een beetje buiten m'n budget, maar ik geloof iets soortgelijks bij kijkshop te hebben gezien :)
En aangezien m'n ouder blijkbaar al een verassing hebben zal ik t bankje zelf gaan kopen.

Bodybuilding is inderdaad wel een valkuil wat m'n controle betreft, t is nu nog erg moeten en word wat als dwangmatig gezien omdat ik t gevoel heb ook niet zonder te kunnen. heb enkel de rust op m'n rustdagen, omdat ik me voorhoud dat die noodzakelijk is m'n doelen te behalen.

Ik ga dan maar m'n best doen om door te zetten tot ik m'n bmi 19 heb behaald en waarschijnlijk dan ook tot ik mentaal sterk genoeg ben om te cutten zonder er in door te draaien. Dat zal ik dan ook doen bij en met behulp van de sportschool ^^
Maar ik neem aan dat 3 keer per week KT me nu ook nog wel helpt spiermassa op te bouwen (en weldegelijk ook vetmassa natuurlijk)
Mischien niet perfect zo, maar alle beetjes helpen!

Goed dat je gewoon door blijft gaan!!!:)
KT is wel heel goed voor, maar alleen als je eten in orde blijft!
Je moet helemaal niet aan cutten denken!!
Ik denk dat als je, wanneer je gewicht op orde is, gewoon altijd op onderhoud moet blijven eten en dan door KT en cardio je lichaam in shape brengt..Dus eerst moet je wel mentaal zo sterk blijven om genoeg te eten:)..Maar zoals je ziet krijg je hier op dit forum gelukkig wel genoeg support:D.. Leuk dat je blijft posten!

Heey mensen!
Gisteren heb ik m'n verjaardagscadeau gekregen,
It's huge, It's heavy and I't awesome.
Ik heb gewoon een fitness apparaat gekregen, zo'n groot ding voor arm, been, rug en buikspieren :D Ik kan m tot 70 kilo verstellen, heb m vandaag voor t eerst gebruikt en moet zeggen dat ik dit veel beter voel!
Gekke ouders heb ik ook eigenlijk xD
Ohw en een 2e hands power plate :P hoe komen ze erop? Maar dat geeft wel weer afwisseling.

Cool!
Oh, en gefeliciteerd natuurlijk... :o

wat tof!! Kijk aan dat soort kadootjes heb je wat! Succes met trainen nu! en nog gefeliciteerd

Yeahhh dat ding is geweldig :D
veel plezier van!
Maar met wat creativiteit moeten er veel meer mogelijkheden zijn. Ik wou nog wat meer voor de buik ook. dus ben ik even aan t zoeken op internet maar dat valt nog niet mee.
Had wel in Mussle & fitness een oefening gevonden die ook mogelijk was, staande band crunch ^^
Maar goed, met m'n behandeling gaat t vrij goed, vorige week was t een ons te min. dus had ik 3 dagen bezinning zoals dat heet. nou ik zie dinsdag wel hoeveel t dan is!
Ongeveer nog 5.5kg en dan heb ik een gezond (en hoop mooi) lijf.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Mariss

even checken... je denkt toch niet dat je een platte buik krijgt van buikspieroefeningen he? want dat is niet zo... verder hulde dat je zo bezig bent om op een gezonde manier wat van je lijf te maken!

Uhm nee dat wist ik al wel hoor, was t maar zo he?
Nehh t geeft me wel een goed gevoel wat meer aandacht aan m'n buik te besteden maar ik weet ook dat t enkel de boel versterkt.

Hallo,
Vraagje, voor mezelf is t moeilijk te zien of ik enige vooruitgang boek met mijn trainingen. Al kom ik wel veel aan, en zie ik de "vetjes" wel. ik ben nu in totaal 10 kg aangekomen.
Nu dacht ik eraan om hier een voor en na foto te posten.
Ik hoor graag jullie mening, dus wat vinden jullie ervan?
(waarschijnlijk een foto waar je de armen alleen bloot ziet en de rest de vorm zeg maar)

Terug
Naar boven