AndroidHealthClinic

Hulp met cutten

Bezoekers in dit topic

CelineM

Cool Novice
Lid geworden
5 sep 2015
Berichten
32
Waardering
5
Lengte
1m75
Massa
77kg
Hoii,

Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben Celine 19 jaar oud, 175 cm lang en ik weeg 77 kg.

Nu mijn probleem. Ik ben al een tijdje (8 maanden) bezig met flink sporten. Ik sport ongeveer 6 dagen in de week. Beetje cardio en ruim een uur kracht. Ik heb een split schema. benen/schouders, rug/biceps, borst/triceps dit 2x in de week.

Nu mijn probleem. Het cutten (verlagen van vet en gewicht) lukt niet meer. Ik heb amper energie.
Ik at rond de 1600-1700 (eiwitten eet ik 2 gram per kg vetten 0.6-1 gram per kilo en de rest kholidraten), nu verhoogd naar 2000. Mijn gewicht zakt al een tijdje niet meer en naar mijn gevoel kan ik weinig eten waardoor ik steeds honger heb.

Niet alleen dat stoort mij, maar ook mijn kracht zakt weg, ik moet steeds lager pakken om drie setjes af te maken.

Mijn vraag, hebben jullie tips of advies voor mij?
Sorry voor het lange en warrige verhaal. als er vragen zijn hoor ik het wel.
 
Ben je ook al 8 maanden bezig met cutten?
Wellicht is het even tijd voor een pauze, ik zou je kcal verhogen met 300 kcal en dit 2 weken aanhouden. Vooral koolhydraten denk ik, voor de energie.
Daarna kan je verder kijken. Ik weet niet hoe je er uit ziet natuurlijk, maar gezien je lengte en gewicht zal je niet veel spiermassa hebben (of niet veel vet meer over hebben) en meer spiermassa zorgt er ook voor dat je sneller vet zal verbranden.

Het is dus helemaal geen verkeerd idee om te gaan cleanbulken (300 kcal boven overhoud eten) en na een aantal weken (8+ weken) te kijken wanneer je weer gaat cutten (en dan niet te veel onder onderhoud, zodat je niet veel spiermassa zult verliezen).
 
Bedankt voor de tips!
Ik ben ongeveer 3 maanden echt bezig met cutten en veel krachttraining. Daarvoor alleen afvallen met veel cardio en alleen benen en buik getraind.
Mijn benen en buik zijn redelijk gespierd. Ik vind dat ik wel wat spiermassa heb.

Ik wil nog zeker 9 tot 10 kilo afvallen en er wat droger uit zien.
 
verander je macro's. Verlaag je koolhydraten, en verhoog daarvoor in de plaats je vetten. Kcal eerst gelijk houden aan wat je had.
 
Bedankt voor de tips!
Ik ben ongeveer 3 maanden echt bezig met cutten en veel krachttraining. Daarvoor alleen afvallen met veel cardio en alleen benen en buik getraind.
Mijn benen en buik zijn redelijk gespierd. Ik vind dat ik wel wat spiermassa heb.

Ik wil nog zeker 9 tot 10 kilo afvallen en er wat droger uit zien.

Na 3 maanden cutten en krachttraining, heb je niet zo heel veel spiermassa gok ik zo. Je lichaam kan het niet aan om constant te blijven cutten, tenzij je constant je kcal verlaagt of cardio verhoogt.
Als je geen spiermassa erbij wilt, dan kan je zo door blijven gaan natuurlijk, maar erg voordelig zal het niet zijn.
 
Oke dus eerst twee weken rond de 2300 eten en dan weer terug naar 1600-1700?

Minder kolidraten eten voor mij is geen optie. Wanneer ik 1600 kcal eet zit ik rond de 150 kolidraten , dit is al weinig.
 
Oke dus eerst twee weken rond de 2300 eten en dan weer terug naar 1600-1700?

Minder kolidraten eten voor mij is geen optie. Wanneer ik 1600 kcal eet zit ik rond de 150 kolidraten , dit is al weinig.

Koolhydraten.

Ja, dat zou ik wel doen. Niet meteen terug naar 1600-1700 kcal gaan, maar rustig aan weer verlagen, als je dan toch wilt afvallen.
 
Oke bedankt!
 
Ik neem aan dat je liever vet kwijt wilt en niet perse gewicht wilt verliezen? In dat geval zou ik die 9-10 kg compleet vergeten. Als je de mogelijkheid hebt zou ik een huidplooi meting laten doen. Ik ben sinds ik ben gaan trainen alleen maar zwaarder geworden (wel veel droger).

Na zo'n lange tijd op dieet zou ik indd even een maand ongeveer op onderhoud. Als je je onderhoud weet dan is het een klein kunstje om weer af te vallen en vet te verliezen. Ik zou wel alles nauwkeurig loggen *geen allyoucaneat cheatdagen*.
 
Ik neem aan dat je liever vet kwijt wilt en niet perse gewicht wilt verliezen? In dat geval zou ik die 9-10 kg compleet vergeten. Als je de mogelijkheid hebt zou ik een huidplooi meting laten doen. Ik ben sinds ik ben gaan trainen alleen maar zwaarder geworden (wel veel droger).

Na zo'n lange tijd op dieet zou ik indd even een maand ongeveer op onderhoud. Als je je onderhoud weet dan is het een klein kunstje om weer af te vallen en vet te verliezen. Ik zou wel alles nauwkeurig loggen *geen allyoucaneat cheatdagen*.

Dat dus inderdaad.
Eerst een week of 3-4 op je berekende geschatte onderhoudsbehoefte gaan zitten en zien wat het voor je doet en van daaruit kleine aanpassingen doen naar resultaat en doelen.
Maak een goed voedingschema en houd je daar aan zodat je uiteindelijk weet wat wel en niet voor je werkt.
Niet gaan klooien met een app om achteraf te zien wat je binnen hebt gekregen maar gewoon schema volgen. Zo weet je later ook wat elke aanpassing je hebt opgeleverd.
Eiwitten lekker hoog, vetten medium tot hoog en KH medium houden en knallen.
 
Waar kan je een huidplooi meting laten doen?
En eiwitten gewoon op 2 gram per kilo lichaams gewicht?
Vetten eet ik er 56 gram per dag ongeveer is dit ok?
 
Waar kan je een huidplooi meting laten doen?
En eiwitten gewoon op 2 gram per kilo lichaams gewicht?
Vetten eet ik er 56 gram per dag ongeveer is dit ok?

Ik ben zelf voorstander van wat hoger in eiwitten gaan zitten vanaf 2,5gram per kilo bw. Of op nog iets hoger maar dan op basis van VVM, maar daarvoor moet je je bf% weten.
Vetten kunnen idd wel op 56 gram.
 
Back
Naar boven