MuscleMeat

Hulp/tips om een zwakke onderrug te versterken

KWAIBEGAI

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
11
Lengte
1m73
Massa
84kg
Vetpercentage
10%
Goedendag mensuh :)

Mijn kameraad is nieuw met het omgaan van forums dus ik help hem een eindje opweg ;)

Hij vraagt zijn eigen af of iemand hier de kenis heeft om met name de onderrug te versterken

Zijn onderrug is volgens de doktoren heel zwak hij heeft er daarom al heel snel last van

Op de sport sgool zoals als zover ik ook maar weet ken je maar weinig verschillende oefeningen doen .....help deze gast hij kan jullie kenis / hulp goe gebruiken ;)

Goedendag mensuh :)

Mijn kameraad is nieuw met het omgaan van forums dus ik help hem een eindje opweg ;)

Hij vraagt zijn eigen af of iemand hier de kenis heeft om met name de onderrug te versterken

Zijn onderrug is volgens de doktoren heel zwak hij heeft er daarom al heel snel last van

Op de sport sgool zoals als zover ik ook maar weet ken je maar weinig verschillende oefeningen doen .....help deze gast hij kan jullie kenis / hulp goe gebruiken ;)

wie kan mij helpen heb last van me onderrug ?

@KWAIBEGAI Aan 't aantal posts te zien zal je wel geprobeerd hebben met deadlifts en derg.?
Indien ja zou ik gaan zwemmen ofzo

• Topic Starter Topic Starter
@KWAIBEGAI Aan 't aantal posts te zien zal je wel geprobeerd hebben met deadlifts en derg.?
Indien ja zou ik gaan zwemmen ofzo

uhm ja ik train welles met hem samen

het lid zijn hier is btw amper voor hulp bij traien fozow me stiefvader train al 35 jaar

ik hier lid meer om muziek te delen
vandaar my posts en karma puntjes

maar me maatje pumma is beetje ten einde raad

jouw termen (deadlifts en derg) zegt me eigenlijk vrij weinig ondanks ik bij elkaar ook al 4 jaar getrained heb :D

ik weet maar 2 oefening op onze sportsgool in roosendaal

hoe ze genoemd worden..??kwee nie

1: apperaat > je gaat liggen shuin naar boven en je kunt dan je eigen dan naar onder buigen en dan naar boven dan telkens als terug naar boven komt span je onder rug spieren aan

2: ook apperaat zelfde ongeveer maar dan zit je rechtop en duw je gewichten naar agteren

Goeie prestatie in 4 jaar tijd om te leren, maar dat terzijde. www.youtube.com search deadlift. Je doet nu net alsof je helemaal van gisteren bent...

uhm ja ik train welles met hem samen

het lid zijn hier is btw amper voor hulp bij traien fozow me stiefvader train al 35 jaar

ik hier lid meer om muziek te delen
vandaar my posts en karma puntjes

maar me maatje pumma is beetje ten einde raad

jouw termen (deadlifts en derg) zegt me eigenlijk vrij weinig ondanks ik bij elkaar ook al 4 jaar getrained heb :D

ik weet maar 2 oefening op onze sportsgool in roosendaal

hoe ze genoemd worden..??kwee nie

1: apperaat > je gaat liggen shuin naar boven en je kunt dan je eigen dan naar onder buigen en dan naar boven dan telkens als terug naar boven komt span je onder rug spieren aan

2: ook apperaat zelfde ongeveer maar dan zit je rechtop en duw je gewichten naar agteren

oei oei...

tijd om eens écht te beginnen trainen misschien?

hyper extensions / deadlifts / squats / BOR

oei oei...

tijd om eens écht te beginnen trainen misschien?

ja heh xD zat ik laadst ook al aan te denken ik doe de oefening wel goed maar ik gebruik totaal geen schema

ja ik zit tog egt al rond de 3 en half jaar :rolleyes: kwaibegai be shame :P

Deadliften dus.

P.S; je kan hier het best abn praten

stevige buikspieren, dragen mee je rug

deadlifts/ hyper extensions
je kan ook altijd even kijken op googel als je de naam van een oefening niet kent ;)

Ikzelf heb ook veel last van mijn onderrug gehad. Strekken is erg belangrijk, en ook een bezoek aan een osteophaat kan helpen. Ik ben daar zelf ook geweest (na talloze keren bij fysiotherapeuten e.d. te zijn geweest) en na 2 behandelingen was ik voor 6 maanden van mijn rugpijn af.

aangezien je niet helemaal lekker in de oefeningen zit, google eens: 'pilates'. Heb dit zelf nog nooit gedaan. Hoor van mensen die wat minder in de sportschool komen dat dit echt heel goed werkt bij het versterken van hun (onder)rug. Het idee is dat je buikspieren helpen bij het ondersteunen van je rug.

sterkte!

Door je buikspieren te versterken creëer je een natuurlijk corset waarmee je je onderrug ondersteund.
Buikspieren trainen dus.

Terug
Naar boven