AndroidHealthClinic

Sticky Hypertrophy Specific Training (HST) - Voor eens en altijd uitgelegd...

HST of niet, goede voeding is ALTIJD belangrijk. Voor HST gaan gewoon de algemene voedings'regels' op. Kijk maar ff in het voedingsforum

Goede voeding komt er ook wel eens uit bij de trainingen waar je tot je max gaat, vooral bij veel herhalingen... :D

stel!! je kan alleen trainen op ma, di en do. Dit is met een splitschema nog wel te doen.

Is HST ook te doen??? In verband met rust??

nee, ma + di trainen 2 keer full body is te veel van het goede binnen HST. Doe dan bijvoorbeeld maandag lower, dinsdag upper (maar beide wel met dubbelle hoeveelheid sets) en donderdag full body.

wazzup zei:
nee, ma + di trainen 2 keer full body is te veel van het goede binnen HST. Doe dan bijvoorbeeld maandag lower, dinsdag upper (maar beide wel met dubbelle hoeveelheid sets) en donderdag full body.

Mwoah, incidenteel kan t best vind ik. Als het te vaak voorkomt is het geen goed plan.

• Topic Starter Topic Starter
ja, incidenteel kan het.

Maar ik werk als zoiets voorvalt dat ik op bv de dinsdag-wo nog niet voldoende gerecupereerd ben. Dan nog liever ma, di, vrij.

DutchVince zei:
De meeste 15RMs zijn 15% beter dan de vorige keer.
Sommige 10%, sommige 20%.
Ik heb mijn 2e HST cyclus fors zwaarder ingepland dan de vorige.
Iedere keer red ik het net en vraag ik me af of ik het de volgende keer nog ga redden en ook dan lukt het net.

Ik ben totaal gaar op de rustdagen.

Maar het meest verbazende is mijn weegschaal:
4 weken geleden 85,0 kg
nu 88,7 kg...

Man man wat ben ik blij met deze trainingsmethodiek!

Dank je :-)

DutchVince zei:
Iedere keer red ik het net en vraag ik me af of ik het de volgende keer nog ga redden en ook dan lukt het net.

Hehehe,
ik merkte ook enorm veel verschil inderdaad tussen de eerste cycli waarbij ik mijn RM's niet helemaal goed gemeten had en de daaropvolgende cycli waarbij ik dat wel had gedaan en dus veel zwaarder ingezet had. Tevens iets kleinere sprongen genomen en het was een grote buffel-partij :D

Succes verder!

DutchVince zei:

Maar het meest verbazende is mijn weegschaal:
4 weken geleden 85,0 kg
nu 88,7 kg...

Man man wat ben ik blij met deze trainingsmethodiek!

hehehe idem, ben ook met mn 2e cyclus bezig nu, 1e cyclus 5 kilo aangekomen, tijdens decon 1 kilo afgevallen 2e tot nu toe weer 2 kilo erbij (net aan de 10s begonnen), in totaal dus +6 kilo tot nu toe (van 81 naar 87) :D

Dat iedere keer denken dat je meer niet meer trekt had ik mn 1e cyclus ook al, ik trek ook de 1e 3 trainingen van een reprange 2 of 3 sets, maar de laatste 3 trek ik voor de meeste oefeningen nog maar 1 set. Ik doe wel gewoon om de dag trouwens, ma,wo,vr,zo,di,do enz. Nahja het is in elk geval vet gainen geblazen op HST voor mij :D

ik heb nu 5e training van de 10rm's achter de rug en ik was echt slap... borst lukte eerste setje maar 8 x, terwijl mijn 10rm daarbij 2,5 kg hoger ligt.. zelfde voor triceps en schouder... zal ik voor de laatste training het gewicht naar beneden bijstellen zodat ik pas het 2e setje tot failure ga>

Daster zei:
ik heb nu 5e training van de 10rm's achter de rug en ik was echt slap... borst lukte eerste setje maar 8 x, terwijl mijn 10rm daarbij 2,5 kg hoger ligt.. zelfde voor triceps en schouder... zal ik voor de laatste training het gewicht naar beneden bijstellen zodat ik pas het 2e setje tot failure ga>
Hmm, volgens mij mag je helmaal niet tot failure gaan, want dan verstoor je het hele HST principe. Ik zou het gewicht dus verlagen tot het net WEL gaat.

ja das dus het rare.. t lijkt wel of ik SLAPPER geworden ben sinds ik hst doe...

maar als je eenmaal 3 setjes met je 15 rm doet.. dan is failure toch niet meer te vermijden

Nou, doe dan 2 setjes...

Ben nu voor de eerste keer 3sets van 15 aan het doen, (slechts 6 oefeningen echter) en ik weet nu al dat ik dit niet kan trekken tot ik aan mijn 15RM zit, dus zal ik dan overstappen op 2 sets.

Luister naar je lichaam. Als je merkt dat je het niet meer trekt, gewoon gewicht verlagen, waarschijnlijk zit je op randje of over overtraining, waardooor het logisch is dat je kracht vermindert.

Resultaten na totaal 100 dagen HST:
+8,5 kg (5,3 spier 3,2 vet)

Omtrekmetingen in cm:
nek +3
schouders +4
borst +2,5
bovenbeen +3
bovenarm +2
onderarm +1
kuit +0,5 (vanwege voetblessure vroegtijdig moeten stoppen)

Ik ga er het hele jaar mee door!

hmm ik ben er niet echt over te spreken.. geen idee wat ik fout aan het doen ben. alleen mn benen en kuiten merk ik vooruitgang.

zou het niet kunnen dat ik vocht verloren ben door de lagere trainingsfrequentie en de 10 minuutjes cardio die ik na het eidn van een training doe ofzo?

Mijn resultaten na 2 maanden HST (beide keren de 5s niet helemaal afgemaakt, trok het niet meer)

06-02-06 ---> 04-04-06

Vet : 10 mm = 13.20% ---> 10.5 mm = 13.70%

Gewicht 81 kg ---> 86.5 kg

Bicep 37 cm ---> 38.3 cm

Taille 88 cm ---> 89 cm

Borst 113 cm ---> 117 cm

Schouder 125.5 cm ---> 129 cm

Bovenbeen 57.5 cm ---> 63 cm

Kuit 37 cm ---> 38 cm

vet: 10.69 kg ---> 11.85 kg

lbm: 70.31 kg ---> 74.65 kg

EmileB zei:
Mijn resultaten na 2 maanden HST (beide keren de 5s niet helemaal afgemaakt, trok het niet meer)
WATJE!!! :D

j/k Goeie resultaten trouwens!

Moet bekennen dat ik zo gaar als een aap ben op de rustdagen. Val spontaan op de bank in slaap en dat soort dingen (en dat is niet de leeftijd want dat heb ik anders nooit :D )

Ik moet nog 2 keer 5s doen en iedere keer denk ik: de volgende keer red ik niet en toch lukt het me weer. Wat mij wel helpt is flink wat creatine/eiwit/fruitsap een half uur voor de training. Was een keer de pre shake vergeten en het ging voor geen meter.

Moet jullie wat bekennen.. ondanks dat ik een dubbelsplit heb en dus een hoog trainingsvolume heb, probeerde ik te vaak tot falen te trainen.
Met als gevolg dat ik altijd moe was, ondanks dat ik hier geweldig spul voor gebruik.. afgelopen weken waren weer vrij zwaar omdat ik een griepje onder de leden had.
Nu was ik dat eens beu en door een kennis van me die zwanger is en tot op het laatst nog zwaar wil blijven trainen, ging ik me weer in het zwaar maar niet tot falen verdiepen..
Ook niet meer cardio tot ik bijna flauw val.

En wat dacht je wat: voel me zo fris als een hoentje. Heb wel spierpijn trouwens.. opvallende is, hoe makkelijker mijn lichaam vet afstoot , des te gevoeliger ik lijk te worden voor spierpijn. Dit moet een kwestie van een sterk verminderde afgifte van cortisol zijn, niet soms?????

Esperantisto zei:
Moet jullie wat bekennen.. ondanks dat ik een dubbelsplit heb en dus een hoog trainingsvolume heb, probeerde ik te vaak tot falen te trainen.
Zo rondlezend bij hypertrophy-specific.com mag je NOOIT tot falen gaan. Ik zit er iedere keer net tegenaan.

Terug
Naar boven