- Waardering
- 8
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik merk het ook: ik ben zo gaar als een gebakje tussen de trainingen door. Val op de bank in slaap, als ik 2 trappen op moet loop ik te hijgen.Esperantisto zei:Veel sets met >15 hh doen is wel goed voor je conditie
Sta na mijn 7-tal hoge rep sets RDL ook wel even te wankelen op mijn benen. Toch lukt het me meestal wel om op redelijk hoog tempo intervalcardio te doen.
Vraag me nu echter af of dit goed is.. ik was vroeger veel minder snel moe dan nu. Verschil is echter dat ik ineens wel beter vet kwijt raak. Ik durf er alles om te verwedden dat cortisol hier heel erg veel mee te maken heeft. Een zeer goed uithoudingsvermogen is niet altijd gunstig voor spiergroei, integendeel zou ik haast zeggen.. of?
DutchVince zei:Ik merk het ook: ik ben zo gaar als een gebakje tussen de trainingen door. Val op de bank in slaap, als ik 2 trappen op moet loop ik te hijgen.
Dit had ik vroeger (voor de HST) nooit! Of zou het hijgen te maken hebben met het feit dat ik nu 21 kg zwaarder ben en een soort kritische grens gepasserd ben. Het is net of de laatste 4 kg me genekt hebben qua conditie.
(Nog even aan een bevriende arts gevraagd: het hart moet harder werken om het bloed door de extra spiermassa heen te stuwen, net als bij vette mensen dus...)
Ben bang dat het inderdaad maar weer moet...wazzup zei:Tijd om wat cardio te introduceren.. niet om af te vallen, maar gewoon om wat conditie op te bouwen ! begin maar met 1 a 2 keer in de week 20 a 30 minuten in een rustig tempo.
Muis zei:sinds ik 3x fullbody doe heb ik juist nooit meer echt spierpijn zoals met HIT.
behalve met deadlift mischien.
en dat ik niet meer op mn benen kan staan zoals met een HIT benen sessie heb ik dus ook niet.
komt gewoon doordat het minder sets zijn.
maar ik heb wel een meer all-round gesloopt gevoel.
maar cardio erbij doe ik niet.
wazzup zei:Je doet alsof dat een slecht iets is ? In mijn opinie is overdreven spierpijn nutteloos, geen wonder dat je meer dan een week moet herstellen voordat je weer kunt trainen. Je groeit echt niet een week lang (verhoogde eiwitsynthese duurt iets van 72 uur maximaal en na 48 uur is het beste wel geweest ?)

en zo ja, op welke momenten dan precies?