XXL Nutrition

Sticky Hypertrophy Specific Training (HST) - Voor eens en altijd uitgelegd...

Justifire zei:
Beetje off-topic maar zeker interesant :
Hoeveel heb je in dat jaar HIT gegained ? En dan bedoel ik kilo's vvm.
Hele tijd niet gelezen in dit topic maar daar komtie dan: tussen de 6 en 8 kg vvm, ben alleen pas halverwege het jaar goed gaan eten, dus had meer kunnen zijn! :)

• Topic Starter Topic Starter
TheNose zei:
Hele tijd niet gelezen in dit topic maar daar komtie dan: tussen de 6 en 8 kg vvm, ben alleen pas halverwege het jaar goed gaan eten, dus had meer kunnen zijn! :)

Da's best mooi hoor.
Cyclusje of 2 HST als je een beetje een easy gainer bent :-p

daxie zei:
Ja, op reis gaan op je ouders hun kosten, echt balen...

Whahaha:D neh, zo bedoelde ik het natuurlijk niet ;)
Ik denk niet dat het dan op hun kosten is btw, maar goed, zo wel dan hoor je mij natuurlijk niet klagen:D. Maar goed :P kzal niet teveel offtopic gaan hier.

ik snap geen **** van dat karma geven:
Sorry, je kan geen Karma geven aan deze post.

Dit kan volgende redenen hebben:

De post is ouder dan 14 dagen
Het onderwerp werd gesloten en is ouder dan 1 dag

never mind dus.... ik heb vandaag de laatste dag van de 2x10 weken afgerond en ik ben eerlijk gezegd blij dat het volgende week weer rustig opbouwen word... loeizwaar dit, ik geniet er echt van!

de workout bestaat uit een vijftal oefeningen...volstaat dit om hier twee maanden training aan te wijden??? ik bedoelga je zo niet te veel spieren verwaarlozen ( cfr. traps e.d...)

als je goed las had je begrepen dat dat een voorbeeld is, je bent vrij in het kiezen van je oefeningen... ik doe er 10, waarvan 7 stuks compound en 3 isolatie

Starter20 zei:
als je goed las had je begrepen dat dat een voorbeeld is, je bent vrij in het kiezen van je oefeningen... ik doe er 10, waarvan 7 stuks compound en 3 isolatie

ik doe er momenteel 12. Werkt perfect

Ik heb een vraagje ,wil namelijk voor mn broertje een hst schema maken.

Alleen is hij nog maar een beginner en lift nog maar met 'baby' gewichten.

Hij bankdrukt bv. nog maar 10*30 kg, dus tussen de 5/10/15 rm zitten weinig verschil in gewichten. 15 rm wordt dus ongeveer 25 kg, 10 rm 30 , 5 rm 35, bij elke training een zeer 'kleine verhoging' .

Ik denk dat hij maar beter een split kan volgen, of is z'on hst perfect voor hem?

Laatst bewerkt:
Klopt wel niet dat zijn 5 rep max lager gewicht is dan zijn 10 en 15 rep max.

oeps my bad het moet juist andersom

Zijn die gewichten inclusief de barbell?

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar na het lezen van dit artikel wat verder prima in elkaar zit (thx voor de moeite!) had ik toch nog een vraagteken.

Ik toon even het ingevulde schema: [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daar zie je dat je in 2 weken 6 sets doet, je stelt van tevoren een maximum vast kwa gewicht wat bij deze aantal herhalingen hoort. Maar ik zie dat je dit gewicht pas pakt op de 6e set van deze 2 weken en daarvoor een lichter gewicht, ben je dan niet de eerste 5 sets van de eerste 2 weken zo makkelijk aan het trainen dat je weer fluitend van alle energie de gym uitloopt zonder je spieren echt belast te hebben? (ja ik zal wel iets over het hoofd zien want zo ga je niet trainen lijkt me maar ik wil dus weten wat ik dan over het hoofd zie :))

sport wonder zei:
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar na het lezen van dit artikel wat verder prima in elkaar zit (thx voor de moeite!) had ik toch nog een vraagteken.

Ik toon even het ingevulde schema: [Link niet meer beschikbaar]

Daar zie je dat je in 2 weken 6 sets doet, je stelt van tevoren een maximum vast kwa gewicht wat bij deze aantal herhalingen hoort. Maar ik zie dat je dit gewicht pas pakt op de 6e set van deze 2 weken en daarvoor een lichter gewicht, ben je dan niet de eerste 5 sets van de eerste 2 weken zo makkelijk aan het trainen dat je weer fluitend van alle energie de gym uitloopt zonder je spieren echt belast te hebben? (ja ik zal wel iets over het hoofd zien want zo ga je niet trainen lijkt me maar ik wil dus weten wat ik dan over het hoofd zie :))

Je ziet de essentie van HST over het hoofd, namelijk dat je niet altijd tot het maximum hoeft te trainen om spiergroei te bewerkstelligen.

wazzup zei:
Je ziet de essentie van HST over het hoofd, namelijk dat je niet altijd tot het maximum hoeft te trainen om spiergroei te bewerkstelligen.

Ja dat zie ik dan over het hoofd ja, maar het lijk me wel stug dat je met een paar setjes die je fluitend af kan net zoveel tot meer groeit als setjes die je spieren letterlijk doen slopen, maarja ik spreek dan ook niet uit ervaring met dit schema, jij misschien wel?

sport wonder zei:
Ja dat zie ik dan over het hoofd ja, maar het lijk me wel stug dat je met een paar setjes die je fluitend af kan net zoveel tot meer groeit als setjes die je spieren letterlijk doen slopen, maarja ik spreek dan ook niet uit ervaring met dit schema, jij misschien wel?

en niet alleen mijn ervaring.

Probeer het eens een poosje en laat je eigen ervaring spreken. Het "letterlijk slopen" van je spieren is inderdaad iets heel anders dan "gericht een impuls tot spiergroei" geven. Met een 10 kilo voorhamer krijg ik ook wel een schroef in het hout, maar is het de juiste tool ? Wat HST bovenal voor me heeft gedaan is dat het me geleerd heeft waar spiergroei door ontstaat. Al sje dat eenmaal gezien hebt kun je het in elk schema toepassen. Overigens hoor ik van veel mensen (mijn eigen ervaring inclusief) dat dat fluitend afkunnen van die paar setjes wel tegen valt. Door de 1 a 2 weken rust van te voren en een 3 maal per week full body workout worden de workouts toch zwaarder ervaren dan je zou verwachten.

• Topic Starter Topic Starter
Hehe, fluitend...

Man, doe eens een full body waarbij minstens 2/3 uit compounds bestaat en probeer dan nog eens te fluiten.

Ik moet wel zeggen dat mijn tweede hst cyclus ondanks verzwaarde gewichten aangepast aan mijn PR's die ik vorig HST heb gehaald, veel gemakkelijker gaat... soms misschien te gemakkelijk.

wazzup zei:
en niet alleen mijn ervaring.

Wat HST bovenal voor me heeft gedaan is dat het me geleerd heeft waar spiergroei door ontstaat. Al sje dat eenmaal gezien hebt kun je het in elk schema toepassen.

Heb ik ook geleerd dankzij HST... Het gevoel dat je oneindig veel schemaatjes in elkaar kan prutsen die dankzij bepaalde principes gegarandeerd resultaat opleveren vind ik super. No hit or miss affaires meer! Heb eindelijk de kennis om mijn genetische grens te halen.

Terug
Naar boven