Fitness Seller

Sticky Hypertrophy Specific Training (HST) - Voor eens en altijd uitgelegd...

wazzup zei:

hmmm.. vreemde study.

- benen werden getraind NA de armen, niet ervoor.
- Er was een verschil van 25% in isometrische kracht bij aanvang van het experiment. De groep die benen ook trainde (LA) was zwakker. (oh, dat is erg slecht uitgezocht)
- niet erg verwonderlijk dat de LA groep significant meer sterker werd in isometrische kracht dan de A-groep
- Verschillen in functionele kracht waren niet significant

Conclusie:
a larger relative increase in isometric strength was found in the group having the highest hormonal response. However, due to the initial difference in isometric strength caution must be taken with the interpretation of this finding, which may only indicate a possible link between anabolic hormones and muscle strength with training.

De conclusie is heel erg voorzichtig (en terecht).. niet bepaald een succesvolle study en zeker niet te gebruiken om conclusies uit te trekken

Damn das een goeie post, had ik nog nooit gelezen..

Enkele vraagjes nog, heb enkel je eerste post bekeken dus ik weet niet of ze al beantwoord zijn.

- Welke oefeningen gebruikte je in HST? Meer dan de voorbeelden die je gaf, schreef je.

- Evenveel volume op de massa oefeningen als op bvb barbell curl?

- Nooit variatie in oefeningen? Op die 6 weken tijd dus geen één keertje een andere soort squat of bench?

- Moet je ook nog degelijk opwarmen voor je aan elke oefening begint? Dan zit je aan meer dan 2-3 sets toch.

Thx!

Kan daxie antwoorden voor dit in de vergetelheid raakt? :o

• Topic Starter Topic Starter
Damn das een goeie post, had ik nog nooit gelezen..

Enkele vraagjes nog, heb enkel je eerste post bekeken dus ik weet niet of ze al beantwoord zijn.

- Welke oefeningen gebruikte je in HST? Meer dan de voorbeelden die je gaf, schreef je.

- Evenveel volume op de massa oefeningen als op bvb barbell curl?

- Nooit variatie in oefeningen? Op die 6 weken tijd dus geen één keertje een andere soort squat of bench?

- Moet je ook nog degelijk opwarmen voor je aan elke oefening begint? Dan zit je aan meer dan 2-3 sets toch.

Thx!

- Compound (8-tal) met 2 of 3 isos
- Oefeningenkeuze bepaalt volume voor bepaalde spiergroep. Maar aangezien je full body traint, denk je niet echt in spiergroepen. Standaard schema is zelfde volume voor elke oefening. Je kan daar varianten in brengen.
- Standaardschema doet idd 6 weken zelfde oefeningen. Uiteraard is ook daar variatie in te brengen, waarbij je A B A B doet, maar toch full body. UB/LB/UB/LB/UB/LB bij 6x per week is ook mogelijk...noem het maar op. Zolang je zelfde spiergroep maar 3x per week traint
- Neen, niet voor elke oefeningen. Bij de 15 reprange is dat zelf overbodig. Bij de hogere loads kan je een aantal basisoefeningen doen als opwarming. Dat telt uiteraard niet mee, zijn geen werksets.

morgen beging mijn 2e 15rm training. ik heb het zo uitgerekend dat ik de 4e5e training nog in gewicht kan verhogen

kan ik shrugs beschouwen als een overbodige oefening?

thx daxie, karma komt als ik je terug kan geven.

daxie kan ik 5rm weken mischien verhogen naar 4 week

het lijkt me namelijk dat ik dan wat meer kracht kan winnen

Als je kan blijven progressie erin houden kan dit, maar dan denk ik dat je originele 5rm meting beetje fout zat.

Maar kan uiteraard als je van failure afblijft, anders trek je het niet.

ik ben deze week bezig met het bepalen van 15, 10 en 5 RM en vroeg me het volgende af:

bij een isolatie oefening, waarbij je dus kleinere gewichten gebruikt, hoe kun je dan een stijgende overload behouden?

bijvoorbeeld bij lateral raises. stel dat je 15RM 10 kilo is, 10RM is 14 kg en de 5RM is 16 kg. hoe kun je deze oefening blijven verzwaren??
is het dan 'toegestaan' om ipv zwaarder te gaan in gewicht de oefening langzamer uit te voeren?

Gewicht herhalen voor 2 wo...

waar zal ik cardio plaatsen direct na de training of op een vrije dag?? ik ben namelijk aan het cutten

Na de training... (En op een vrije dag :))

Na de training... (En op een vrije dag :))

of juist op dezelfde dag.

Als ik een beetje intensieve cardio doe op mijn vrije dagen dan merk ik dat aan een minder herstel voor de volgende training (in de cut helemaal). Ik kan dus persoonlijk beter intensieve cardio doen op trainingsdagen, en op vrij dagen eventueel slo-mo cardio (aka LISS = low intensity steady state).

Ik deed in mijn cut zowiezo cardio met lage intensiteit...

Beetje schrik bij lage carbs van intensieve cardio

Terug
Naar boven