AndroidHealthClinic

Sticky Hypertrophy Specific Training (HST) - Voor eens en altijd uitgelegd...

• Topic Starter Topic Starter
Dan heb je je antwoord...

Is een mogelijkheid, maar niet noodzakelijk. Zou het er niet elke cyclus insteken

ik zit op dit moment mn eerste schema in elkaar te knutselen, valt nog niet mee in excel:(

ik zit met een probleem, dat bij de isolatie oefeningen als side raises, ik soms wel 4 weken achter elkaar op hetzelfde gewicht uitkom. en dan valt dit dus ook in de overgang van 15 rm naar 10 rm bijvoorbeeld..

iemand een oplossing?

ik zit op dit moment mn eerste schema in elkaar te knutselen, valt nog niet mee in excel:(

ik zit met een probleem, dat bij de isolatie oefeningen als side raises, ik soms wel 4 weken achter elkaar op hetzelfde gewicht uitkom. en dan valt dit dus ook in de overgang van 15 rm naar 10 rm bijvoorbeeld..

iemand een oplossing?

Sorry, ik zou je graag willen helpen, maar dit is toch echt al meerdere malen uitgeldegd. Als je de laatste 5 pagina's doorspit kom je het waarschijnlijk wel tegen (en leer je misschien nog meer dingen over een programma wat je wil gaan volgen, lijkt me de moeite niet)

Voila,je stickie doorgelezen alleen nog de rest van het topic doorspitten.
Vind het wel interessant om eens te proberen.;)

Wsl is deze vraag al geweest maar goed voordat ik alles doorgelezen heb
stel ik hem toch maar.

Is het nodig voordat je met dit schema begint om een weekje rust
in te lassen om te deconditioneren en dan opnieuw opbouwen??

Mijn compountoefeningen zien er no zo uit in 1 training:
20 reps 15 reps 10 reps 5 reps
en steeds maar 1 of 2 x herhaalt maar
ik vind niet dat ik er zo goed mee vooruit ga.
Maar dat kan ook komen omdat ik een vrouw ben.

thnx alvast.

Wsl is deze vraag al geweest maar goed voordat ik alles doorgelezen heb
stel ik hem toch maar.

Is het nodig voordat je met dit schema begint om een weekje rust
in te lassen om te deconditioneren en dan opnieuw opbouwen??

Ja.

(op zijn minst een goede deload, maar HST zelf schrijft gewoon 1 a 2 weken rust voor)

Mijn compountoefeningen zien er no zo uit in 1 training:
20 reps 15 reps 10 reps 5 reps
en steeds maar 1 of 2 x herhaalt maar
ik vind niet dat ik er zo goed mee vooruit ga.
Maar dat kan ook komen omdat ik een vrouw ben.

thnx alvast.

Dat komt omdat dit niks te maken heeft met HST...

Binnen 1 training heb je in het basischema maar 1 reprange

Nou, dan kan ik in die rustperiode uitzoeken welke oefeningen
moet gaan doen.
Vind ik ook een hele klus ik zou niet weten welke ik er in wil.

In ieder geval deadlift ,squat en militairypress ,legcurl,
en een paar machines denk ik omdat je daar ook veel
spieren tegelijk mee traint.

Ff uitzoeken.

Dat komt omdat dit niks te maken heeft met HST...

Binnen 1 training heb je in het basischema maar 1 reprange

Weet ik!! Ik geef alleen aan hoe mijn training er nu uitziet en
ik er niet genoeg vooruitgang mee ervaar.

Ik zit er wel hard over te denken HSTeens te proberen!!

Laatst bewerkt:
Weet ik!! Ik geef alleen aan hoe mijn training er nu uitziet en
ik er niet genoeg vooruitgang mee ervaar.

Ik zit er wel hard over te denken HSTeens te proberen!!

Ow, sorry, had je verkeerd begrepen.

Je moet het zeker eens proberen...

In ieder geval deadlift ,squat ,legcurl,

Hou er rekening mee dat je nu al 3 oefeningen voor je benen genoemd hebt.

Wat je zou kunnen doen is 1 training squat + leg curl en de volgende (R)DL + leg extension (of leg press). Anders wordt het misschien wel heel erg veel.

[*]Wat kan ik verwachten?
Moeilijk te zeggen. Zoals bij elk schema is hier ook je voeding essentieel. Je zal je calorie-inname wat omhoog moeten gooien, de full body schema’s verbruiken meer dan een splitschema, dit omwille van de invloed op het metabolisme, zeker bij de 15 reps. De grootste winst zal je wellicht daarna pas pakken. Ikzelf heb bij mijn eerste cyclus 1,5kg spierwinst gehad, en ik trainde toen toch al een paar jaar, en voor mij als ecto is 1,5kg spierwinst in 7 weken ongezien, normaal heb ik daar 6 maand voor nodig (totale massawinst was ong. 2kg, dus wel wat vet bij ook). Ik denk dat je kan mikken op ongeveer 200-300g per week zeker. Als je gewicht gelijk blijft elke week, moet je je calorie-inname nog verhogen. Don’t blame the program (yet)!
Pas als je gewicht bijkomt, maar metingen tonen dat het allemaal vet is, dan mag je het programma van mij afknallen.

Dan zal het voornamelijk ook wel aan je voeding gelegen hebben, anders kom je niet zomaar 0,5kg vet aan. Echter ben ik wel erg benieuwd naar deze trainingsmethode en na al eerder erover nagedacht te hebben heb ik nu definitief gesloten binnenkort het HST schema te proberen. Mijn nieuwe trainings maat zag het ook wel zitten dus hoef me niet alleen te vervelen :)

Er zullen vast nog wel nieuwe vragen opdoen maar ik moet het eerst nog is netjes voor mezelf samenvatten en analiseren voordat ik hiermee op de proppen kom.

Advies voor HST schema gevraagd

Ik ben bezig om een schema te maken voor de HST training waar ik mee wil
beginnen. Voordat ik hiermee begin wil ik echter een goed schema hebben.
Ik dacht zelf aan de volgende oefeningen :
Barbell bench press
Incline dumbbell press
Barbell shoulder press
Dumbbell lateral raise
Lat pull down
Chins
Dumbbell shrug
Dumbbell curl
Close grip bench press
Squats
Seated leg curl
Calves raises
Abs

Ik wilde hier wel een split routine van maken, of is dit juist niet goed gezien de nodige hersteltijd ?

Mijn stats zijn : 1.76 M 77 Kg 46jr

Ik zou hier graag advies over krijgen. Het principe van HST heb ik nu wel aardig door. (Bedankt voor de heldere uitleg hierover Daxie )
Het selecteren van de juiste oefeningen vind ik wel lastig terwijl de basis toch goed moet zijn.

THNXS

lat pulldown en chins zijn om en nabij hetzelfde. Vind je het niks om 1 van de 2 te vervangen door deathlifts?

lat pulldown en chins zijn om en nabij hetzelfde. Vind je het niks om 1 van de 2 te vervangen door deathlifts?

deadlifts.

Deadlifts zijn niet echt een lat-oefening. Maar inderdaad chins en pulldowns zijn wel een beetje 2 keer hetzelfde.. deadlift voor onderrug, RDL, voor "posterior chain", overhandse BB-rows (middenrug).. allemaal alternatieven.

laatst werd er nog iemand hier op het forum verbeterd van deadlifst naar deathlifts. Maar bij naderinzien (boek met oefeningen) zie ik idd dat het gewoon deadlift is dus diegene had het toen gewoon bij het foute eind..

nog ff een vraagje, ik heb nu m'n 2e training van mijn 15 reps af en merk dat ik steeds veel spierpijn krijg van het squatten, dit is nog niet over na 1 rustdag en ik heb vandaag dus gewoon gesquat terwijl ik nog wat spierpijn had, maar ik vroeg me af, is dit wel goed? want ik voel mijn pees in m'n been af en toe ook een beetje.

zou het kwaad kunnen om de squat bijv. af en toe eens over te slaan?

nog ff een vraagje, ik heb nu m'n 2e training van mijn 15 reps af en merk dat ik steeds veel spierpijn krijg van het squatten, dit is nog niet over na 1 rustdag en ik heb vandaag dus gewoon gesquat terwijl ik nog wat spierpijn had, maar ik vroeg me af, is dit wel goed? want ik voel mijn pees in m'n been af en toe ook een beetje.

zou het kwaad kunnen om de squat bijv. af en toe eens over te slaan?

Spierpijn vanuit de spier zelf kan je negeren, dat gaat vlug over, waarschijnlijk ben je niet zo gewend van te squatten?

Vanuit de pees is een andere zaak, kan je wat preciezer beschrijven? Welke pees? Wanneer doet ze pijn?

squatten ben ik inderdaad niet echt gewend (doe het nu zo'n 4 weken)

de pees die ik af en toe voel is zit achter mijn knie binnenin dus tussen die 2 pezen die je duidelijk voelt, het is af en toe een pijn die een beetje op spierpijn lijkt ik heb het als ik zit maar ook als ik sta.

Terug
Naar boven