AndroidHealthClinic

Sticky Hypertrophy Specific Training (HST) - Voor eens en altijd uitgelegd...

squatten ben ik inderdaad niet echt gewend (doe het nu zo'n 4 weken)

de pees die ik af en toe voel is zit achter mijn knie binnenin dus tussen die 2 pezen die je duidelijk voelt, het is af en toe een pijn die een beetje op spierpijn lijkt ik heb het als ik zit maar ook als ik sta.

Hier heb ik ook last van, vooral de dag na de training. Komt volgens mij van te hard te stretchen of te zware leg curls te doen (pees kapotgetrokken ofzo) want het is nu al lang en het geneest niet.

Zo, mn 1e HST Training zit erop... Ik d8 dat de 1e keer wel easy ging, gezien de lichte gewichten.. maar het was echt zwaar.

Onderschat die 15 hh periode niet:)

t*ring ik heb echt enorme spierpijn in mn benen, en morgen moet ik weer trainen..

Moet ik er gewoon doorheen rammen ? Het zit echt in mn spieren, niet in lezen

Ja doorheen rammen. Maar hoe kun je nou zoveel spierpijn krijgen naar je eerste training, die met een laag percentage van je RM is gedaan?

Ja doorheen rammen. Maar hoe kun je nou zoveel spierpijn krijgen naar je eerste training, die met een laag percentage van je RM is gedaan?

ik heb 2 weken rust gehad...en ben denk niet gewend aan 15 hh... denk dat het daaraan licht.

IK krijg al gauw spierpijn als ik ff rust en erna weer train

ik heb deze hele topic gelezen maar ben er niet in geslaagd nu een schema op te stellen voor mezelf. Ik ziie door de bomen het bos niet meer.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb 2 weken rust gehad...en ben denk niet gewend aan 15 hh... denk dat het daaraan licht.

IK krijg al gauw spierpijn als ik ff rust en erna weer train

eerste training high rep na 2 weken rust.. dat doet het hem bij mij ook wel. Heel soms stel ik de training een dag uit. Als je nog echt zwaar spierpijn hebt ben je er nog niet klaar voor (vind ik). Echter als je nog een beteje stijf bent hoeft dat niet ene probleem te zijn. Dat gaat wel weg met de warming-up (of eigenlijk pas met de volgende 2 weken rust :))

eerste training high rep na 2 weken rust.. dat doet het hem bij mij ook wel. Heel soms stel ik de training een dag uit. Als je nog echt zwaar spierpijn hebt ben je er nog niet klaar voor (vind ik). Echter als je nog een beteje stijf bent hoeft dat niet ene probleem te zijn. Dat gaat wel weg met de warming-up (of eigenlijk pas met de volgende 2 weken rust :))

Hehe, thanks... Ik ga het gewoon proberen vanavond, zie wel waar het schip strandt, ik zal het wel laten weten :)

Zo, ben met squatten er gewoon doorheen geramd... geen last van.. heerlijk gevoel :D

Ik heb deadlift eruit gegooid, want mn onderrug heeft nog problemen, ik d8 dat het over was maar niet dus, vrijdag ff naar de doc.

Voor zover ben ik erg te spreken over HST( zonder deadlift voor mij dan )

Zo, ben met squatten er gewoon doorheen geramd... geen last van.. heerlijk gevoel :D

Ik heb deadlift eruit gegooid, want mn onderrug heeft nog problemen, ik d8 dat het over was maar niet dus, vrijdag ff naar de doc.

Voor zover ben ik erg te spreken over HST( zonder deadlift voor mij dan )
ja, spierpijn is meestal zo over, had in het begin ook veel spierpijn in m'n benen, gewoon doorheen getraint en toen was het zo over.

succes met je schema en hou ons op de hoogte van je gains!

het rare is dat ik altijd tot het uiterste train en nooit spierpijn heb. Ik moet wel zegen dat ik nu mee doe met de ramadan en als ik dan om 2u00 ga trainen tot 23u00 dan heb ik de volgende dag wel spierpijn. Maar anders nooit.

voeding is heel bepalend wat betreft spierpijn is mijn ervaring, als ik een keer slecht eet (het zij over de gehele dag gezien, voor of na de training) dan heb ik de volgende dag ook veeeel meer spierpijn

@ Daxie, heb je nooit dat je het gevoel dat je biceps te weinig doet? of triceps ?

Je pakt ze wel met compound mee, maar niet optimaal ? Voor triceps heb ik geen isolatie, maar voor biceps barbell curl.

Wat is jou ervaring

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou er toch zeker 1 iso insteken voor bis en tris...

HST is helaas niet voor iedereen weggelegd...Begon vol goede moed maar merkte dat ik gewoon niet goed genoeg herstelde en kreeg hierdoor last van een oude schouder blessure. Nu gestopt en weer met oude splitschema aan de gang. Misschien binnenkort DC :cool:

na hoeveel tijd moet je nu eigenlijk een deloadweek nemen ???

Ik zou er toch zeker 1 iso insteken voor bis en tris...

Is HST nou alleen mogelijk als je 3 keer per week traint. Ik ben ervan overtuigd dat het heel effectief is om 3 keer per week fullbody te trainen, alleen mijn 'probleem' is dat ik het ook gewoon leuk vind om te trainen. Ik hou ervan om met gewichten te gooien en 3 keer per week is te weinig.

Normaal train ik 4 of 5 keer per week (ligt aan mn swchema).Is het bv mogelijk om het toch te gaan splitten. Bv Dag 1, 3, 5 UB en Dag 2,4, 6 LB. Of zorgt dat voor overtraining? Ik weet dat als ik elke dag max train, dit mogelijk voor mij met een 3 daagse split en 4 keer per week trainen.

Alvast bedankt,

Marcel

Terug
Naar boven