Esperantisto
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 26
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In_Progress zei:Dit is de eerste keer dat ik dit topic zie, ben al eens gestopt met HST maar nu ik dit lees zit ik er toch over te bedenken om het nog weer es te proberen. Alleen dan telkens met 2 sets ipv 1 setje (wat me vooral er dwars zat)
Mischien domme vraag, maar iemand ook info over aas gebruik in combinatie met HST? Lijkt me erg lastig omdat je maar 3x per week trained. Of is dit iets om in je off periodes te gebruiken?
O ja? 50 jaar geleden groeide men ook. Bovendien wordt full-body nog steeds succesvol toegepast en niet alleen binnen fitness.g-men zei:Mijn eerste reactie was lachen! Ik dacht gaan we weer oude koeien uit de sloot rukken. 50 jaar geleden trainde men ook full body 3 x per week.

Dat is waar ik het beste op reageer. Voor een ander kan dat weer anders zijn natuurlijk.g-men zei:
g-men zei:Mijn eerste reactie was lachen! Ik dacht gaan we weer oude koeien uit de sloot rukken. 50 jaar geleden trainde men ook full body 3 x per week. We zijn toch niet voor niks daar vanaf gestapt.
Ik heb echter wel een paar vragen. Je hebt het steeds over microtrauma in relatie tot het gebruikte gewicht. Bv omschrijvingen in de trant van "gebruik je meer gewicht dan ervoor, dan heb je microtrauma" en "gebruik je minder dan niet". Hoe zit het met de rest van de factoren die intensiteit veroorzaken? Je kunt ook met variatie in reps en rusttijd microtrauma veroorzaken.
Rusttijd voor benen kan volgens mij oplopen tot 72 uur??
Hoe vaak moet je deconditioneren? Hoe kun je inschatten wanneer je weer moet gaan deconditioneren?
niceDutchVince zei:Inmiddels in mijn 4e week ik en ca 3 kg aangekomen sinds ik begon...

18fitie zei:

Jaja, uberopa groeit nog stevig door!18fitie zei:
Karma voor jou!RvR zei:zit je nou te beweren dat DutchVince een oude lul is?![]()
wazzup zei:Yep en die reden heet ANABOLEN.
Spieren hebben geen benul van oefening enzo, die kennen alleen belasting (als in de kracht die ze moeten uitoefenen). Meer herhalingen maakt nog niet dat de belasting zwaarder word (alleen langer). Ditto met rusttijden.
.
g-men zei:Die eerste opmerking slaat nergens op. Iedereen die geen full body program traint maar bijv een double split of iets dergelijks en geen anabolen gebruikt is dus onmogelijk bezig volgens jou. Geen disrespect maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Dank voor je andere antwoorden. Maar met de 2e opmerking ben ik het ook niet eens. Je zegt dus nog steeds dat microtrauma alleen mogelijk is door zwaarder gewicht (belasting) te gebruiken?
Een verhoogde intensiteit in de zin van kortere rusttijden tussen de sets en verhoogd aantal reps waardoor je de intensiteit beinvloed kan dus geen groei veroorzaken?
RvR zei:zit je nou te beweren dat DutchVince een oude lul is?
maar nog ff een ontopic ding:
met je 15/10/5RM bepalen.. als je dat de week doet voordat je gaat beginnen, verpest je dan niet het microtrauma in je eerste weken?
zal wel niet omdat je spieren pas na een paar trainingen gewend zijn aan een gewicht.. maar ik ben er toch benieuwd naar..

g-men zei:Anabolen hebben er misschien aan bijgedragen, maar de hele wetenschap over de spieren, de rustperioden en voeding verbeterde gewoon sterk.
Progressieve belasting (overload) is het belangrijkste principe! maar je kunt niet altijd maar zwaarder gaan. Wat ik bedoel te zeggen is dat het lichaam ook reageert met groei door verandering in een van de andere intensiteitsfactoren, al is het maar door het feit dat een nieuwe prikkel is.
Ik kwam laatst ook een artikel tegen van Chris Aceto die het had over kwantiteit versus kwaliteit. Door nooit met een maximaal gewicht te trainen maar eerder te stoppen kun je in totaal meer sets maken met een submaximaal gewicht en op die wijze in totaal meer kilo's verplaatsen.
Simpel voorbeeld je kunt 3x een set van 100kg 10 hh totaal verplaatst gewicht is 3x100x10 =3000 kg gewicht verplaatst.
Nu gebruik je bv 80 kg maar dit kun je 15 x herhalen 3 sets. Totaal verplaatst gewicht is 1200x3=3600 kg.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je je niet alleen blind hoeft te staren op een hoger gewicht. Er zijn ook andere methodes om je lichaam te laten groeien.
Wat is de correlatie tussen volume en groei? De correlatie tussen belasting en microtrauma/groei lijkt me vast te staan... Maar tussen volume en groei? Met andere woorden hoe zou je verklaren dat 10x50 meer groei veroorzaakt dan 6x70 (500 tov 420)...