Fitness Seller

Ice's Rippetoe Log!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
vandaag dan wel weer getraind!
ging op zich wel goed, denk alleen dat ik bij de BOR wel snel op een plateau ga komen, was erg zwaar vond ik.

Squat: 3x5x65 Kg (oud record)
Press: 3x5x27,5 kg (ging goed)
BOR: 5x3x47,5 kg (ging niet heel overtuigend..)

dat was het weer en vrijdag weer verder, ben wel benieuwd naar de squat, omdat dit het eerste PR wordt dat ik ga breken. zit wel vaak in mn hoofd en staat misschien zelfs wel mn prestatie in de weg.. want het hoofd doet 50% van het werk zeg ik altijd.

Hoofd bepaalt zeker of je hem gaat halen of niet, zeker bij een oefening als de squat. Is echt een mentale, je moet dus echt sterk staan letterlijk en figuurlijk. Bijna 70kg squat, gaat goed.

Die BOR even 5x3 gepakt? Afwisseling is niet erg zolang je maar die 15reps minimum haalt. Explosief blijven doen en anders eens deloaden, beetje cheaten kan hier trouwens geen kwaad (cheaten bij een BOR wilt meestal zeggen wat minder voorover gebogen staan, dus nog altijd een stijve rug behouden, nooit cheaten ten koste van slechte form)

dat was het weer en vrijdag weer verder, ben wel benieuwd naar de squat, omdat dit het eerste PR wordt dat ik ga breken. zit wel vaak in mn hoofd en staat misschien zelfs wel mn prestatie in de weg.. want het hoofd doet 50% van het werk zeg ik altijd.
Werkt dat niet juist positief? "Vandaag ga ik die x kg halen, verdomme". Ik zou juist zeggen dat het je aanzet om extra te tillen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Mijn zus doet dezelfde opleiding als jouw haha.
wie is je zus:P? pics?
Hoofd bepaalt zeker of je hem gaat halen of niet, zeker bij een oefening als de squat. Is echt een mentale, je moet dus echt sterk staan letterlijk en figuurlijk. Bijna 70kg squat, gaat goed.

Die BOR even 5x3 gepakt? Afwisseling is niet erg zolang je maar die 15reps minimum haalt. Explosief blijven doen en anders eens deloaden, beetje cheaten kan hier trouwens geen kwaad (cheaten bij een BOR wilt meestal zeggen wat minder voorover gebogen staan, dus nog altijd een stijve rug behouden, nooit cheaten ten koste van slechte form)
jaa squat gaat wel goed, moet alleen wel veel focussen om de uitvoering goed te houden maar dat kan geen kwaad:)

de BOR had ik gehoord dat die puur voor explosiviteit is en daarom volgens Rippetoe 5x3 moest, moet zeggen dat voelt ook stukken beter. en dat cheaten had ik mezelf 1x op betrapt vanmiddag in de 2e set, verder gewoon 'goed' afgemaakt oftewel met me rug bijna horizontaal.
Werkt dat niet juist positief? "Vandaag ga ik die x kg halen, verdomme". Ik zou juist zeggen dat het je aanzet om extra te tillen ;)
ja ik ga vrijdag ook echt tegen mezelf in me hoofd schreeuwen van ja! deze GA ik halen, want ik wil minimaal 70 kg hebben als plateau!

boeiee.. misschien ken ik haar wel?
of kent ze peter wolters :P dat is een vriend van me.
maarreehm zit ze in een Cie of is ze niet zo actief voor de uni?

Niet zo actief. Ze zit op kamers in Amstelveen maar dan ook net.
Ze zit nu voor t tweede jaar in leerjaar 1 i.v.m vermoeiheidsziekte.
Moet jij ook zo'n sick boek lezen van 1000+ blz. over psychologie

Niet zo actief. Ze zit op kamers in Amstelveen maar dan ook net.
Ze zit nu voor t tweede jaar in leerjaar 1 i.v.m vermoeiheidsziekte.
Moet jij ook zo'n sick boek lezen van 1000+ blz. over psychologie
Ik heb wel een boek van sportpsychologie, maar volgens mij mis ik dat boek van Cox, waar jij het over hebt ghehe, vergeten te bestellen I guess.. Inleiding sport is toch maar drie studiepunten, ik ga meer voor bewegingscoördinatie en wil biomechanica echt halen..

ik zag ook dat je een rippetoe schema volgt en ik had even een korte vraag :D.
ik zag namelijk dat je opwarming:

2x5xstang (bij squat 20 kilo, bij BP en DL 10 kilo)
1x5x50%
1x3x70%
1x2x90%

is dit gewoon de standaard opwarming voor een rippetoe schema ?
en na de opwarming 3x5 right ?

ik zag ook dat je een rippetoe schema volgt en ik had even een korte vraag :D.
ik zag namelijk dat je opwarming:

2x5xstang (bij squat 20 kilo, bij BP en DL 10 kilo)
1x5x50%
1x3x70%
1x2x90%

is dit gewoon de standaard opwarming voor een rippetoe schema ?
en na de opwarming 3x5 right ?

Ja, wat ik heb meegekregen is dit de opwarming voor het Mark Rippetoe schema:) ik heb er ook nog niemand over gehoord dat het anders is en ik heb tijdens mij training wel het gevoel dat ik lekker warm ben na de warming-up;)

Ja, wat ik heb meegekregen is dit de opwarming voor het Mark Rippetoe schema:) ik heb er ook nog niemand over gehoord dat het anders is en ik heb tijdens mij training wel het gevoel dat ik lekker warm ben na de warming-up;)
Oke thx :) want ik heb eerst altijd anders opgewarmt maar dan ga ik deze opwarming vanaf nu maares volgen :D.

Beetje late update maar goed,
er is minder goed nieuws voor de Log van mij. want ik kon afgelopen vrijdag niet trainen omdat ik naar het ziekenhuis moest.
Ik moet dus een operatie ondergaan en heb daar ongeveer twee weken last van (in de zin van geen training). Dus dat is wel erg demotiverend om dus vervroegd te stoppen met dit schema, ik heb mezelf ook voorgenomen om verder te gaan na de operatie en dan gewoon van die twee weken een 'deload' fase te maken en daarna dus iets lager te beginnen in gewichten dan voor de operatie. maar alsnog erg demotiverend.
Want als ik dus een dag naar het ziekenhuis moet op trainingsdagen dan kan ik dus sowieso al niet trainen, en ik heb nu al twee keer trainen moeten afzeggen vanwege een afspraak in het ziekenhuis. Ik ga sowieso nog verder met rippetoe, zowel voor als na de operatie alleen ik wordt nu dus wel gehinderd in mijn sport en dat vind ik heel erg jammer..
update volgt. morgen weer trainen.

Laatst bewerkt:
Goed op onderhoud blijven eten, zolang je niet traint! Verder is het natuurlijk klote om geopereerd moet worden!

nouja in mijn geval absoluut niet ghehe :P als de operatie en alles goed verloopt ben ik extreem blij:D
maar voor het trainen is het lastig..
maar goed ik ga ook proberen om met een nóg beter voedingsschema te komen als ik dus weer mag trainen na de operatie.. dan ga ik echt proberen om 20-25 gr. eiwitten per 2 uur binnen te krijgen gemiddeld en wat beter verspreid over de dag. ik eet nu goed, redelijk voldoende en vooral gevarieerd. maar het kan qua eiwit inname beter.

Vandaag heerlijke dag!
ik zag er tegen op omdat ik al een paar dagen niet getraind had en voelde me zwakjes..

ik begon te trainen.. eerste PR die ik ging verbreken van het rippetoe schema vandaag, en dat was squat. dus ik had de 67,5 kilo erop gegooid en tegen mezelf gezegd: je gaat hem potverdomme netjes doen en heel strak:D en dat ging! heerlijk, voelde zelfs niet eens zo zwaar, terwijl toen ik ging kijken (maandje terug) wat mn max was met 3x5, kwam ik echt niet hoger dan 65 kg.

oke dus dit:

3x5x67,5 kg (ging "makkelijk'' de 70 kg voor woensdag moet lukken heb ik het gevoel!)

5x3x50 kg BOR. dit is mn plateau ik kon de uitvoering niet goed houden gedurende de hele set, vond het jammer, maar vond 50 kg BOR toch al best aardig. ik ga dus vrijdag weer beginnen vanaf 50 - 10% = 45 kg en dan weer opwerken.

3x5x30 kg Press, dit ging ook wel, redelijk zwaar maar er moet nog gewicht op te gooien zijn! dus die gaat vrijdag omhoog naar 32,5 kg:)

woensdag de squat, deadlift en BP.. ik heb de DL en BP al een tijdje niet gedaan omdat de twee trainingen die ik MOEST skippen ook BP en DL training was (training A)

Ben benieuwd:D

Gefeliciteerd met je squat! Jij verhoogt elke training het gewicht? Ik volg namelijk dit rippetoe-schema Waarbij je niet elke training, maar elke week verhoogt. Wat betekent dat je 3x in de week squat met hetzelfde gewicht, en de andere oefeningen dus 1 of 2 keer met hetzelfde gewichtdoet (afhankelijk van a-b-a of b-a-b)

Gefeliciteerd met je squat! Jij verhoogt elke training het gewicht? Ik volg namelijk dit rippetoe-schema Waarbij je niet elke training, maar elke week verhoogt. Wat betekent dat je 3x in de week squat met hetzelfde gewicht, en de andere oefeningen dus 1 of 2 keer met hetzelfde gewichtdoet (afhankelijk van a-b-a of b-a-b)
Ik verhoog altijd nadat ik de oefening 3 keer op hetzelfde gewicht heb gedaan, en ik volg ook rippetoe.

De squat verhoog ik dus elke week, en de andere oefeningen verhoog in de week waarin ik de bepaalde oefening (die verhoogt moet worden) 2 keer doe..

Ik verhoog altijd nadat ik de oefening 3 keer op hetzelfde gewicht heb gedaan, en ik volg ook rippetoe.

De squat verhoog ik dus elke week, en de andere oefeningen verhoog in de week waarin ik de bepaalde oefening (die verhoogt moet worden) 2 keer doe..

Oke, het lijkt me nog al stug dat er 'verschillende rippetoe schema's zijn.'
Dus dan vraag ik me af: wat is de echte manier?

Oke, het lijkt me nog al stug dat er 'verschillende rippetoe schema's zijn.'
Dus dan vraag ik me af: wat is de echte manier?
Volgens mij is de echte manier dat je per week moet gaan verhogen. Ik vond dit een beetje onredelijk, aangezien je na de week waarin je training B 1 maal doet, je daarna al weer moet verhogen.. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om te verhogen als ik een oefening 3 keer met hetzelfde gewicht heb gedaan

Volgens mij is de echte manier dat je per week moet gaan verhogen. Ik vond dit een beetje onredelijk, aangezien je na de week waarin je training B 1 maal doet, je daarna al weer moet verhogen.. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om te verhogen als ik een oefening 3 keer met hetzelfde gewicht heb gedaan
Je moet idd proberen elke keer te verhogen alleen dit lukt gewoon niet altijd denk ik tenminste voor mij lukt het niet altijd met MP en BP.
Ik verhoog gewoon wanneer het goed voelt en dat werkt prima :D

Je moet idd proberen elke keer te verhogen alleen dit lukt gewoon niet altijd denk ik tenminste voor mij lukt het niet altijd met MP en BP.
Ik verhoog gewoon wanneer het goed voelt en dat werkt prima :D
maar dan stap je al gauw af van het hele rippetoe principe, en dan ga je gewoon krachttrainen..

vandaag weer getraind.
De squat was weer aan de beurt als eerst:
Squat: 3x5x70 kg
ging goed! ik denk wel dat ik nog een paar trainingen vooruit kan voordat ik op het plateau kom. en dat terwijl het eerst 65 kg was, ben er erg tevreden mee!
Benchpress: 3x5x50 kg
erg laag, hier zat ik een jaar terug ook al op, maar merk wel dat ik hem een tijdje niet heb gedaan. ik zit hier in ieder geval voorlopig nog niet op een plataeu
Deadlift: 1x5x50 kg
erg makkelijk, gaat prima en uitvoering gaat goed.

vrijdag weer verder met de Press, dit gaat dan weer een nieuw PR worden en de BOR wordt eerste stap van de deaload fase.. 10% eraf dus 45 kilo.

Heb er alweer zin in!:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven