XXL Nutrition

Iemand tips tegen nachtelijk eetbuien

• Topic Starter Topic Starter
1700 kcal is behoorlijk weinig en kan mij voorstellen dat je dan aardige drang hebt om te snacken.

Persoonlijk vind ik 24 gram vet per dag erg weinig. Vetten zijn ook belangrijk voor je hormoonhuishouding en deze zou ik wat verhogen ten koste van je koolhydraten. Producten die wat hoger in vet/eiwit zijn stillen bij mij ook beter de honger dan koolhydraten.
Goede tip.

Maar denk je niet dat ik door koolhydraten inleveren (volume dus) niet nog meer honger zal hebben?

Maar goed, ik ga dit inderdaad wel eens proberen. Vetten verhogen ten koste van mijn carbs.

Zelfs als het simpelweg mentaal is, zijn adviezen en hulp ook handig en kleine stapjes. Simpel 'doorzettingsvermogen' of wat dan ook is leuk, maar zo werkt het niet altijd.

Zelfs als het simpelweg mentaal is, zijn adviezen en hulp ook handig en kleine stapjes. Simpel 'doorzettingsvermogen' of wat dan ook is leuk, maar zo werkt het niet altijd.
Feit.

bedankt, ik ga inderdaad zoals jij al eerder aangaf maar ook stronk, vetten verhogen ten koste van wat carbs. Kijken wat het doet. Merci!

24 gram vetten is wel weinig, verhoog die maar.

Probeer eens iets anders te eten voor je gaat slapen dan je kwark? Wat meer vet dan zodat je langer een verzadigingsgevoel hebt. Maar het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij.

Goede tip.

Maar denk je niet dat ik door koolhydraten inleveren (volume dus) niet nog meer honger zal hebben?

Maar goed, ik ga dit inderdaad wel eens proberen. Vetten verhogen ten koste van mijn carbs.
Je kan nog steeds volume binnenkrijgen met bv. komkommer. Ben benieuwd of het je iets gaat helpen, maar met de hoeveelheid kcal die jij momenteel eet en de hoeveelheid cardio die je doet zal het ongetwijfeld nog steeds lastig zijn.

Hoe lang wil je dit huidige dieet volhouden? Ik heb namelijk wel wat twijfels of je 1700 kcals en die berg aan cardio + trainingen die je doet nodig hebt, en hoe lang je dit kan volhouden.

Je kan nog steeds volume binnenkrijgen met bv. komkommer. Ben benieuwd of het je iets gaat helpen, maar met de hoeveelheid kcal die jij momenteel eet en de hoeveelheid cardio die je doet zal het ongetwijfeld nog steeds lastig zijn.

Hoe lang wil je dit huidige dieet volhouden? Ik heb namelijk wel wat twijfels of je 1700 kcals en die berg aan cardio + trainingen die je doet nodig hebt en hoe lang je dit kan volhouden.
Tot ik die 10% haal :p

Hoe lang dat nog nodig zal zijn, oprecht geen idee. Maar ik wil nu even diep gaan om dan met een ‘gerust’ moed te gaan cleanbulken. Je kan mijn foto’s bekijken in mijn andere topic, misschien dat je informatie rijker bent.

Probeer eens iets anders te eten voor je gaat slapen dan je kwark? Wat meer vet dan zodat je langer een verzadigingsgevoel hebt. Maar het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij.
Hmm.. ja maar wat? Enig idee wat lekkers en verzadigd is voor het slapen gaan?

ik heb hetzelfde probleem gehad tijdens mijn cut, ik kreeg er steeds hartkloppingen bij.

Het zijn signalen die je lichaam afgeeft. Het is compleet normaal en bij mij was het zo dat ik de laatste twee weken daar last van had, ik ging zelfs onder de 10% zitten.

Honger moet je accepteren, hoort erbij je zult nooit honger kunnen uitsluiten in een cut. Eet veel groentes in volume en voordat je gaat slapen gewoon je kwart eten. Als je in de nacht wakker word drink een glas water en ga gelijk verder slapen. Je moet gewoon mentaal een knop omzetten, hoe lastig het ook is.

Je kcal is vrij laag 1700 ik zat zelf rond de 1900 je kcal overschot moet niet te groot zijn dan kan je ook spiermassa verliezen.

Veel succes!

Hoe lang dat nog nodig zal zijn, oprecht geen idee. Maar ik wil nu even diep gaan om dan met een ‘gerust’ moed te gaan cleanbulken. Je kan mijn foto’s bekijken in mijn andere topic, misschien dat je informatie rijker bent.
Goede progressie! Viel je eerder niet meer af, waardoor je nu zo laag zit (incl cardio)?

Persoonlijk zou ik niet te lang meer doorgaan met cutten (op basis van je foto's).

Als je toch wat vet moet toevoegen aan je dieet (hoeft niet voor het slapen te zijn): noten (amandelen), eieren, zalm/gehakt, 100% pindakaas, 80% pure chocolade. Vooral die chocolade kun je lekker langzaam laten smelten en van genieten. Helpt ook meteen met je drang naar zoetigheid/suiker.

Goede progressie! Viel je eerder niet meer af, waardoor je nu zo laag zit (incl cardio)?

Persoonlijk zou ik niet te lang meer doorgaan met cutten (op basis van je foto's).

Als je toch wat vet moet toevoegen aan je dieet (hoeft niet voor het slapen te zijn): noten (amandelen), eieren, zalm/gehakt, 100% pindakaas, 80% pure chocolade. Vooral die chocolade kun je lekker langzaam laten smelten en van genieten. Helpt ook meteen met je drang naar zoetigheid/suiker.
bedankt voor de tips!

Ik ga zeer zeker vanaf vandaag eens mijn vetten verhogen, kijken wat het doet.

Ps: enig idee hoeveel % ik zou hebben op basis van mijn foto’s? Ik schat mezelf rond 14-15% maar ik las dat iemand schreef 11-12% wat is jouw mening hierover?

En klopt, ik was op een bepaald moment 5-6 maanden blijven vasthangen aan bepaald gewicht, in de spiegel veranderde er ook niks. Dus moest ik wel meer cardio doen en nog dieper in me calorien snijden. Helaas.

Ben niet groot, en ook niet zwaar dus kan ik helaas nog niet teveel eten.

Ik cut nu al een langer periode, ongeveer 1,5 jaar als het niet langer is. af en toe wel een refeed periode van 2-3 weken erin gegooid en op onderhoud gegeten om de metabolisme weer in gang te krijgen. Maar kort samengevat ik ben meer dan 40kg verloren. (Volledig verhaal in mijn andere topic te lezen)

Ik zit nu momenteel op ongeveer 1700 calorieën. Low carb days heb ik geprobeerd maar ik hou teveel van carbs.

Momenteel zit ik ongeveer (varieert van dagen) op 150 gram carbs, 150 eiwitten en de rest vetten. Dit varieert uiteraard maar ik probeer minimum 150 gram eiwit te eten per dag en de rest vul ik in met vooral carbs. Vetten zijn nooit hoger dan 40 gram.

Ik eet wel heel clean moet ik zeggen. Heel veel volume met sla, komkommer, tomaten etc. In de hoop dat ik geen honger krijg. Helaas :p
Damn 40kg :thumbup: Maar 1.5 jaar is lang, dus niet gek als het soms periodes tegensputtert. 2-3 weken is misschien niet altijd genoeg om weer te 'resetten' hoewel dat vooral voor het honger gevoel is, je metablisme blijft wel op gang daarom krijg je honger hehe.

150 gr carbs vind ik best wel low carbs eigenlijk, ook maar 50 gr vet wat ik ook weer low vind. Elk van die macros gaat je lichaam echt missen. Ik krijg al honger als ik dat lees. Met 1700 kcal heb je weinig ruimte natuurlijk maar dat is ook low kcal en lijkt mij in de meeste gevallen voor een sportende volwassen man toch een erg ruim tekort. Met sporten en cardio erbij zelfs een heel erg groot tekort waar ik problemen mee zou verwachten.

Zou denken dat je meestal toch minstens in de 2000 het liefst richting 2400 moet kunnen zitten met je inname en onderhoudsniveau. Half uurtje cardio voor een klein tekort, maar dan heb je tenminste wat ruimte om te eten en push je je jezelf niet naar extreme honger en daarmee eetbuien.

Laatst bewerkt:

Hoe lang dat nog nodig zal zijn, oprecht geen idee. Maar ik wil nu even diep gaan om dan met een ‘gerust’ moed te gaan cleanbulken.
Het is wel ook een tekstboek geval om voor te waarschuwen dat met een extreem tekort afvallen 'diep gaan' je het moeilijk maakt voor jezelf en later wanneer je dan weer mag bulken men vaak des te harder terug schiet. Er is dan een schuld aan wilskracht opgebouwd zeg maar, en geen eetgewoonte geoefend die gezond vol te houden is.

Ik zou liever aanraden om het rustiger aan te pakken.

Alles wat je nu 'te veel eet' en weer een uur extra weg 'moet' fietsen is zonde, maakt het fysiek moeilijker en bouwt een verkeerde gewoonte op.

• Like
Waarderingen: Lion
@Lion Slot op de koelkast :D

Slaap je wel goed, of wordt je in de nacht wakker voor eten ?

Noten melange mix in je skyr doen

Ballen bij elkaar grijpen en niet aan toegeven?

@Lion Slot op de koelkast :D

Slaap je wel goed, of wordt je in de nacht wakker voor eten ?
Geen idee waarom ik wakker word eigenlijk. maar eenmaal ik wakker ben ga ik automatisch naar beneden, open ik de koelkast zoek ik wat zoet en vreten maar.

De volgende dag janken en spijt hebben.

Terug
Naar boven