XXL Nutrition

Ik ben super droog en wil meer massa. Advies?

• Topic Starter Topic Starter
Dan word het maar nog meer eten :). Dus elke 3 uur een maaltijd? Want heb gehoord dat het invloed heeft als je elk uur een beetje eet ipv om de zoveel uur veel in 1 keer. Heeft mijn snelle stofwisseling ook invloed op mijn manier van eten als ik meer ga eten?

jeps als die snoep en rotzooi eruit !! smorgens een beste bak brinta 80a100 gram met volle of halfvolle melk 500a750 cc + nog een extra bakje kwark voor het slapen. en noten voor goede vetten. brood met pindakaas een dikke laag pindakaas als calorie bommetje smorgen voor het trainen en erna !! meer eiwitrijke vleeswaren kaas ezv voor op brood (in worst zit wijnig eiwit en veel slecht vet)

Dan word het maar nog meer eten :). Dus elke 3 uur een maaltijd? Want heb gehoord dat het invloed heeft als je elk uur een beetje eet ipv om de zoveel uur veel in 1 keer. Heeft mijn snelle stofwisseling ook invloed op mijn manier van eten als ik meer ga eten?
Vergeet niet meer te squatten!

Elk uur een beetje is niet goed. Een flinke maaltijd zorgt ook voor de uitstoot van stoffen die belangrijk zijn voor groei. Vandaar elke 2,5 a 3 uur eten.

pure basisoefeningen doen ...alles los doen .. 6 tot 10 herhalingen bijvoorbeeld 4 setjes : 10 -8-8 -6
en gewoon knallen!!!! flink vreten. ik heb hetzelfde als jou maar dan ben ik nog een beetje massamakend. ohja en 4 x per week trainen is goed. als ik bijvoorbeeld 4 x een uur en een kartier ga beuken dan zit ik rond 80 en 11% BF ofzo ..als ik 6 x per week ga dan kom ik maar aan 75 kilo ofzo of ik moet nog gekker gaan eten

Meer eten, creatine, weightgainer maybe...
Gooi je training eens om, andere oefeningen..
Je proporsies zitten wel snor. Als ik er zoals u uitzag zouden de kg's me weinig kunnen schelen imo.

Haha, ik ben 1.86

Maar ik train de laatste tijd wel vaker mijn benen, ook gewoon omdat ik zwaarder wil worden.

Ik moet wel toegeven dat als ik een creatine kuurtje gebruik, dat ik dan 4 kilo aankwam ( met vasthoudend vocht ). Dus dan weeg ik ongeveer iets over de 70 kilo. Als mijn kuurtje dan over is ben ik ongeveer 1,5 kilo vast aangekomen. Het probleem is gewoon dat ik onwijs droog ben, denk dat ik iets van 4 tot 5 % vetpercentage heb. Nadeel daarbij is natuurlijk dat ik met slecht en koud weer buiten snel ziek word als ik een paar keer hard heb getraint.

Maar meer eten dus is jullie advies? En valt jullie nog iets op aan mijn lichaam wat niet in proporsie is?

Ziet er goed uit dude. Droog, idd. 4/5 % lijkt mij niet. Eerder 8-10%.

Advies is gewoon Squaten, deadliften en benchpressen als een beest en eten als een paard.

zijn gewicht is laag maar zal wel kloppen. ik woog 74 en een andere jongen die ik elke x op de gym zag woog 83 en we zagen er zoon beetej hetzelfde uit ...zijn armen iets groter ..mijn borst iets groter maar verder was alles hetzelfde

waarom?

zou gewoon paar sets squatten, dan nog wat extensions en leg curls of lunges doen.
overigens vind ik het wel raar dat je er zo uit ziet bij 1,86 en 68 kilo. is je weegschaal kapot ofzo?

Hoezo raar? Hij is vrij droog en misschien heeft hij wel spillepoten?:)

waarom?

zou gewoon paar sets squatten, dan nog wat extensions en leg curls of lunges doen.
overigens vind ik het wel raar dat je er zo uit ziet bij 1,86 en 68 kilo. is je weegschaal kapot ofzo?

Leuk voor definitie en wat optische correcties, geen massabouwers. Kan zelfs averechts werken op je gains.

Leg curl kan nog enigzins nuttig zijn voor de knieflexie maar voor hamstring ontwikkeling hoef je die dus niet te doen. Leg extensions zie ik al helemaal het nut niet van in, hooguit wat Black Knight zegt maar dat is bij zijn BW niet aan de orde.

Dus zoals het devies hier vaak luid, eet veel, en train hard en dan met name compound oefeningen.

Leg curl kan nog enigzins nuttig zijn voor de knieflexie maar voor hamstring ontwikkeling hoef je die dus niet te doen.

Hoe wil jij dan de korte kop van de bicep femoris aanpakken. Of ga je er van uit heupextensie ook de korte kop (die enkel het kniegewricht overspant) voldoende belast?

-Gewoon compound oefeningen doen! (BP,SQ,DL,BOR,MIL press. +enkele assistance oefeningen. In de vorm van een fullbody schema
-Zorgen dat je niks overtraint, geen schouders of triceps traint op de dag na een zware borsttraining.
-de standaard 48 uur rust voor het herstellen van spieren niet té letterlijk nemen, ga je tot failure bijvoorbeeld dan is de kans groot dat je meer rust nodig hebt
-goed eet(zie stickies), stel een voedingsschemaop(ga eventueel flink bulken)
-rust genoeg, voldoende slapen etc.
-de juiste hoeveelheid sets en reps hanteren(hiermee zul je zelf mee moeten experimenteren). Zoek uit wat voor jezelf werkt.
-niet te vaak trainen!

En ga informatie inwinnen, daarvoor ben je hier op de goede plaats!

SUCCES, en niet van dat benauwde! knallen!

Eat, squat, deadlift, press and eat.
Als je dat hebt gedaan ga je maar eens eten.

Wat voor mij persoonlijk zeer goed werkt als snelle massakweker is havermout. 'k Zie dat je (bijna) alleen vast voedsel eet.
Havermout met half-volle melk en eiwitten (kwark of pro85) mixen en opdrinken als tussendoortjes en (eventueel) ook voor een stevig ontbijt.
Hoeveelheid havermout stapsgewijs opdrijven...Echt krachtvoer!

Wat voor mij persoonlijk zeer goed werkt als snelle massakweker is havermout. 'k Zie dat je (bijna) alleen vast voedsel eet.
Havermout met half-volle melk en eiwitten (kwark of pro85) mixen en opdrinken als tussendoortjes en (eventueel) ook voor een stevig ontbijt.
Hoeveelheid havermout stapsgewijs opdrijven...Echt krachtvoer!

Hoe kun je bepaalde resultaten nou toeschrijven aan havermout als jij op een dan nog 30 andere producten inneemt!

Omdat m'n gewone maaltijden dezelfde bleven...
Heb ook een snelle stofwisseling ( ectomorf type ), kon veel eten maar won praktisch geen gewicht. Vanzelfsprekend dan ook nog eens tel ang en te dikwijls trainen waardoor ik zelfs een averechts effect kreeg. Nog droger en moe, doodmoe...
Met deze snelle en efficiënte tussendoortjes en aangepast trainingsschema heb ik deze cyclus kunnen doorbreken. Bovendien voedzaam en goedkoop.
Voor mij persoonlijk, zoals ik al schreef...

Daar zit ook een knieflexie beweging bij.

Maw je doet twee bewegingen ineen en aangezien niet iedereen GH raises op een fatsoenlike manier kan uitvoeren (zowel kwa materieel als fysiek) is een combi van bv RDL en leg curls nodig om alle koppen te belasten

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven