MuscleMeat

Ik ben super droog en wil meer massa. Advies?

Daar zit ook een knieflexie beweging bij.

Maw je doet twee bewegingen ineen en aangezien niet iedereen GH raises op een fatsoenlike manier kan uitvoeren (zowel kwa materieel als fysiek) is een combi van bv RDL en leg extensions nodig om alle koppen te belasten

Curls denk ik? ;)
@ Topicstarter: Je doet er goed aan om je trainingsschema eens te posten en zolang de weegschaal hetzelfde aan blijft geven gewoon meer clean gaan eten (junkfood heet niet voor niets junk!).
Het feit dat je vooral je borst en biceps op wilt trainen zegt ook alweer veel over hoe je naar je lichaam (lees benen) kijkt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedank iedereen alvast voor alle informatie. Gelukkig zijn er nog mensen die er de moeite voor nemen om andere te helpen, ben erg blij daarmee :).

@ TheNose, door de laatste tijd gebrek aan tijd veranderd mijn schema per week. Ik vind het zelf ook verstandig niet een vaste routine binnen bij training te houden ivm gewenning van mijn spieren. Maar zo ziet het erongeveer per week uit

maandag: BORST TRICEPS
borst
-bench press 1 x 15, 3 x 8
-incline dumbbell press 3 x 8
-pectoral machine 3 a 4 x 8
-flyes 3 x 8
-incline flyes 3 x 8
triceps
-triceps pull down 4 x 8
-close grip bench press 3 x 8
-dipping 2 x 8

dinsdag: BICEPS SCHOUDERS
biceps
-incline dumbbell curl 1 x 15 3 x 8
-concentration curl 3 x 8
-preacher curl 3 x 8
-hammer curl 3 x 8
schouders
-seated front raise 1 x 15 3 x 8
-seated side raise 3 x 8
-shoulder press/arnold press 3 x 8
-upright row 3 x 8

donderdag: RUG BENEN
rug
-upper back 1 x 15 3 x 8
-vertical traction 3 x 8
-lat pulley front 3 x 8
-seated pulley 3 x 8
-lower back 3 x 12
benen
-leg curl 1 x 15 3 x 8
-leg extension 3 x 8
-leg press 3 x 8
-seated calf raise 3 x 8
-squats 3 x 8

Hier een globaal schema van wat ik ongeveer per week doe. Vroeger had ik veel tijd om 4 x in de week te trainen. Nu is het als ik geluk heb 3 x. Buik doe ik over het algemeen thuis.

Ik bedank iedereen alvast voor alle informatie. Gelukkig zijn er nog mensen die er de moeite voor nemen om andere te helpen, ben erg blij daarmee :).

@ TheNose, door de laatste tijd gebrek aan tijd veranderd mijn schema per week. Ik vind het zelf ook verstandig niet een vaste routine binnen bij training te houden ivm gewenning van mijn spieren. Maar zo ziet het erongeveer per week uit

maandag: BORST TRICEPS
borst
-bench press 1 x 15, 3 x 8
-incline dumbbell press 3 x 8
-pectoral machine 3 a 4 x 8
-flyes 3 x 8
-incline flyes 3 x 8
triceps
-triceps pull down 4 x 8
-close grip bench press 3 x 8
-dipping 2 x 8

dinsdag: BICEPS SCHOUDERS
biceps
-incline dumbbell curl 1 x 15 3 x 8
-concentration curl 3 x 8
-preacher curl 3 x 8
-hammer curl 3 x 8
schouders
-seated front raise 1 x 15 3 x 8
-seated side raise 3 x 8
-shoulder press/arnold press 3 x 8
-upright row 3 x 8

donderdag: RUG BENEN
rug
-upper back 1 x 15 3 x 8
-vertical traction 3 x 8
-lat pulley front 3 x 8
-seated pulley 3 x 8
-lower back 3 x 12
benen
-leg curl 1 x 15 3 x 8
-leg extension 3 x 8
-leg press 3 x 8
-seated calf raise 3 x 8
-squats 3 x 8

Hier een globaal schema van wat ik ongeveer per week doe. Vroeger had ik veel tijd om 4 x in de week te trainen. Nu is het als ik geluk heb 3 x. Buik doe ik over het algemeen thuis.

Valt nog wel een en ander aan te verbeteren. Sowieso de zware compounds eerst pakken, dus niet aan het einde van je workout squatten, maar aan het begin van de workout. Zelfde geldt voor de shoulder press voor schouders, chins/roeien voor rug, weighted dips voor triceps. Verder heb je wel erg veel extra oefeningen. Bedenk wel dat het om de zware compounds gaat, je kunt je energie beter daarvoor sparen.

Valt nog wel een en ander aan te verbeteren. Sowieso de zware compounds eerst pakken, dus niet aan het einde van je workout squatten, maar aan het begin van de workout. Zelfde geldt voor de shoulder press voor schouders, chins/roeien voor rug, weighted dips voor triceps. Verder heb je wel erg veel extra oefeningen. Bedenk wel dat het om de zware compounds gaat, je kunt je energie beter daarvoor sparen.
Misschien moet je eens van die split afstappen? Je hebt nu als je geluk hebt tijd om 3x per week te trainen. Ga dan ub/lb om en om trainen of 3x per week fullbody. Pak dan als oefeningen alleen compounds, zie post van black knight hierboven (behalve voor armen misschien).
Dit werkt blijkbaar niet (meer?) voor je aangezien je nu behoorlijk blijft hangen in je vooruitgang.

Wat ik ongeveer eet per dag

-8 bruine broodjes met boter en worst
-2 bruine broodjes met boter en een ei
-bakje kwark
-minimaal 1 tot 2 vette happen als hamburger, broodje shoarma etc.
-na trainen proteine shake, al wil ik binnekort weer wei eiwitjes gaan bestellen
-avondeten
-voor het slapen gaan vaak nog een snack als een pak koek of kwark
GA DOOOOOOOD

:mad:

gvd k*tgenen

//einde frustraties

meer vreten :)

Dan word het maar nog meer eten :). Dus elke 3 uur een maaltijd? Want heb gehoord dat het invloed heeft als je elk uur een beetje eet ipv om de zoveel uur veel in 1 keer. Heeft mijn snelle stofwisseling ook invloed op mijn manier van eten als ik meer ga eten?

Zes maaltijden per dag = ideale en constante aanvoer van voedingsstoffen in je lichaam. Zorg dat er altijd een combinatie van eiwitten en koolhydraten in je kleine maaltijden zitten. Eiwitten hebben namelijk geen reservedepot ergens in het lichaam zoals koolhydraten (in de spieren en de lever). Als je geen eiwitten meer in je bloedsomloop hebt kunnen je spieren niet groeien in jouw recuperatiefase, en dat is nu precies de bedoeling.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien moet je eens van die split afstappen? Je hebt nu als je geluk hebt tijd om 3x per week te trainen. Ga dan ub/lb om en om trainen of 3x per week fullbody. Pak dan als oefeningen alleen compounds, zie post van black knight hierboven (behalve voor armen misschien).
Dit werkt blijkbaar niet (meer?) voor je aangezien je nu behoorlijk blijft hangen in je vooruitgang.

Misschien kom ik nu heel dom uit de hoek, maar wat zijn compounds precies? Oefeningen met halters?

Ik blijf idd hangen in mijn voortgang. De enige manier waarop ik de laatste tijd een beetje vooruit ga is dmv creatine in combinatie met wei eiwitten.

Misschien kom ik nu heel dom uit de hoek, maar wat zijn compounds precies? Oefeningen met halters?

Ik blijf idd hangen in mijn voortgang. De enige manier waarop ik de laatste tijd een beetje vooruit ga is dmv creatine in combinatie met wei eiwitten.

Oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen belast, oftewel de oefeningen waar je groter en sterker van wordt.
Compounds zijn squat, bench, deadlift, shoulder press, rows, chins, dips.

huh dit snap ik dan niet, ik ben precies even lang en ik weeg 85kg, 17kg meer, vreet me helemaal rot en heb vergeleken met jou echt helemaal geen massa...

damn, als dat geen motivatie plaatje is voor me om te cutten :D:D

wat betreft massa, dat gaat geleidelijk man maar zoals ze hier zeggen goed trainen en eten

heb wel eens gelezen dat als je in deze 6 dingen genoeg variatie aanbrengt je lichaam zal groeien als kool

1) machines/ losse gewichten
2) rustpauze
3) reps
4) sets
5) itensiteit
6 )volume

dus constant veranderen-veranderen-veranderen en doorgaan tot de max

damn, als dat geen motivatie plaatje is voor me om te cutten :D:D

wat betreft massa, dat gaat geleidelijk man maar zoals ze hier zeggen goed trainen en eten

heb wel eens gelezen dat als je in deze 6 dingen genoeg variatie aanbrengt je lichaam zal groeien als kool

1) machines/ losse gewichten
2) rustpauze
3) reps
4) sets
5) itensiteit
6 )volume

dus constant veranderen-veranderen-veranderen en doorgaan tot de max

Ik zie zelf meer in periodization.

Dat krampachtige veranderen altijd. Verander gewoon wat als je geen vooruitgang meer boekt. Mensen die elke 6 weken een ander schema doen om het lichaam te blijven verrassen heb ik nooit begrepen. If it ain't broken... :rolleyes:

Ik gebruik elke week wel iets anders. Hoe cool ben ik dan ?

Je hebt bijna dezelfde stats als mij :eek: 185,5cm bij 67 kg :rolleyes:

68 kilo?

Wat zijn je stats verder, DL, SQ enzo.

consumer moage, ouwe industrial raver :D gewoon om de 3 uur eten, als je thuis bent kun je bijvoorbeeld makkelijk bruine rijst met vis, kip, vlees etc eten. dat is een handigere bron dan brood omdat er veel meer kcal inzitten. daarnaast gewoon beulen..je wilt meer massa op je armen en borst, maar de rug en de benen zijn nou juist de plekken waar de meeste massa gewonnen kan worden.
succes

Terug
Naar boven