XXL Nutrition

Ik ben zo onzeker.

Bezoekers in dit topic

goodvibes

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
55
Waardering
0
Ik dacht dat ik er al een beetje overheen was, die onzekerheid maar toch is het niet zo, zoals gisteren.

Ik was gisteren op de sportschool praatte ik met iemand die ook 5 maanden geleden een baby had gekregen en ik zei dat ik 10 kilo was aangekomen en dat ik me daar niet prettig bij voelde zei ze:"Ach je bent helemaal niet dik maar je hebt een ZWANGER BUIKJE daar kan je het nog aan zien."

Mijn dag was verziekt, ik ben ook zo onzeker, verschrikkelijk.

Wat doen jullie daar nou aan?
 
Wat wij daaraan doen, maakt niet zoveel uit. Het gaat erom, dat je er zelf mee leert omgaan. Zoals je er nu voor staat (je bent pas weer begonnen met trainen toch?), zou ik prberen te relativeren. Je bent namelijk zwanger geweest en hebt daarvan een buikje en je bent nu bezig dit weg te trainen. Is toch niks mis mee?Als je straks een tijdje verder bent, zul je er als het goed is geen last meer van hebben.
Dus kop op en ga ervoor!
 
Dat is lief van je dank je wel. Die vrouw die het zei zag er zelf zo ongelukkig uit, heel druk en onrustig en je zag gewoon aan haar dat ze niet lekker in haar vel zat, bijna alsof ze het deed om mij me ongelukkig te laten voelen.
 
Onzekerheid zit tussen je oren en staat los van je kledingmaat en je gewicht. Neemt niet weg dat ik wel begrijp hoe je je voelt. (Ik ben tot een paar maanden geleden meerdere keren gefeliciteerd terwijl daar echt geen reden voor was. Beetje te snelmijn khinname verhoogd)

Richt je er op onzekere momenten op wat je wilt behalen. Je hebt jezelf een doel gesteld en daar ben je nu naartoe aan het werken.Je lichaam zoals het er nu uitziet is gewoon een tussenfase.

Daarnaast kun je je ook bedenken wat een geweldige prestatie je lijf geleverd heeft. Zonder dat je er echt moeite voor hebt hoeven doen heeft het een heel nieuw mensje gemaakt, met alles er op en er aan. :)
 
Kijk vooruit niet naar nu, zie jezelf in een strak lichaam en je weet dat je dat zult krijgen als je flink doorzet in de sportschool hou vol en je zult zien dat de resultaten vanzelf komen!
 
Ja bedankt allemaal dit geeft me weer een beetje een goed gevoel. :)
 
je hebt 2 mensen nodig om jezelf af te vallen..iemand anders (die je beledigt, of iets - al dan niet bedoeld - lulligs zegt bijvoorbeeld) en je eigen acceptatie dat het zo is..iemand anders kan iets zeggen maar je moet gewoon bijzelf leren er schijt aan te hebben..van jezelf moet je leren nooit die zgn. acceptatie te geven.. - doe je eigen ding en krachttraining is een mooie manier om zelfverzekerdheid te kweken

trouwens, een zwanger buikje vind ik sexy(echt 100% niets mis mee!)
 
CQ_Demolisher zei:
je hebt 2 mensen nodig om jezelf af te vallen..iemand anders (die je beledigt, of iets - al dan niet bedoeld - lulligs zegt bijvoorbeeld) en je eigen acceptatie dat het zo is..iemand anders kan iets zeggen maar je moet gewoon bijzelf leren er schijt aan te hebben..van jezelf moet je leren nooit die zgn. acceptatie te geven.. - doe je eigen ding en krachttraining is een mooie manier om zelfverzekerdheid te kweken
Code:
trouwens, een zwanger buikje vind ik sexy(echt 100% niets mis mee!)[/QUOTE]
dat wilde ik nu ook zeggen
ik begrijp je helemaal ik heb hetzelfde ben wel zelfverzekerd mar zodra ik soms me buikje zie die ik heb over gehouden aan de keizersnede die ik heb gehad bij de geboorte van me zoon. wordt ik ook droevig
en ik train al zolang overal wordt ik slanker maar daar blijft het vet zitten.

maar goed heel veel mannen vinden dus zo een buikje sexy heb het vaker gehoord:D
maar toch het is iets tussen onze oren en dat krijg je er niet uit
maar ik zou het niet als gemeen zien wat die vrouw zei
het is eerder de waarheid en ik ben altijd blij met de waarheid
mijn vriendin zegt ook altijd tegen mij van je hebt een mooi figuur maar alleen je taille mag iets meer..... smaller zeg maar en dan me buikje en het is niet leuk om te horen maar wel de waarheid :(
maar meid ik voel je helemaal komt goed joh we werken er aan toch meer kunnen we niet doen;)
xxx
 
Mijn vriend en ik willen (als we de goede woonruimte hebben gevonden)graag een mooi kindje met alles er op en aan.En als er één ding is wat mij geen reet zou kunnen schelen is wat de rest van mijn buikje zou zeggen.Wees maar lekker blij met de enorme prestatie van een kindje krijgen.Ben best wel een beetje jaloers en heb zelf nu een platte buik,maar zou em zo omruilen voor een grote bolle buik. xxx
 
Waarschijnlijk zie jij er beter uit als zij en is ze alleen maar jaloers. Je moet gewoon je eigen ding doen ,waar jij je goed bij voelt, en als jij tevreden bent met jezelf dan maakt het niet uit wat anderen van je vinden
 
Grietje zei:
Mijn vriend en ik willen (als we de goede woonruimte hebben gevonden)graag een mooi kindje met alles er op en aan.En als er één ding is wat mij geen reet zou kunnen schelen is wat de rest van mijn buikje zou zeggen.Wees maar lekker blij met de enorme prestatie van een kindje krijgen.Ben best wel een beetje jaloers en heb zelf nu een platte buik,maar zou em zo omruilen voor een grote bolle buik. xxx
ja daar heb je ook wel gelijk in maar toch is het als je hem eenmaal hebt geen leuke ervaring geloof me
het kan je op sommige dagen echt wel onzeker maken en ook ongelukkig
maar dat neemt niet weg dat ik niet trots ben op me zoontje en het mogen dragen van hem maar toch sommige houden geen buikje over en sommige wel maar ik denk dat als je eenmaal een kindje hebt gehad...en een buikje overhoudt(wat ik je NIET toe wens natuurlijk:D )je dan begrijpt wat we bedoelen......
 
CQ_Demolisher zei:
je hebt 2 mensen nodig om jezelf af te vallen..iemand anders (die je beledigt, of iets - al dan niet bedoeld - lulligs zegt bijvoorbeeld) en je eigen acceptatie dat het zo is..iemand anders kan iets zeggen maar je moet gewoon bijzelf leren er schijt aan te hebben..van jezelf moet je leren nooit die zgn. acceptatie te geven.. - doe je eigen ding en krachttraining is een mooie manier om zelfverzekerdheid te kweken
trouwens, een zwanger buikje vind ik sexy(echt 100% niets mis mee!)

helemaal waar.
andere kunnen dan wel tegen je zeggen dat het niet erg is, het gaat er dus om wat je zelf wil. Dan zal je denk ik ook sneller zekerder van jezelf worden.
 
goodvibes zei:
... Mijn dag was verziekt, ik ben ook zo onzeker, verschrikkelijk.
Wat doen jullie daar nou aan?
Hey goodvibes, die onzekerheid kan ik me wel voorstellen. En toch zul je, net als de rest hier, jezelf erover heen moeten zetten. Je kan je onzeker voelen over hoe je er nu bij staat, of je trots voelen dat je er nu wat aan doet.

Ik ben lange tijd depressief geweest en door een zeer verkeerd eetpatroon ben ik van 67 naar 97 kg gegaan (bij een lengte van 1.69). Psychisch ging het daarna weer beter, maar dat lichaam pastte niet meer bij me, dat vet moest eraf. Ik ben begonnen met zwemmen. Je kunt je voorstellen dat ik me uiterst onbehaaglijk voelde met bijna 100 kg in slechts een badpak gehuld. Ik schaamde me kapot in het zwembad en wilde het eigenlijk niet meer...

Maar zoals een Chinese wijsgeer ooit zei: "elke lange reis begint met het zetten van de eerste stap."

Ik ben dus toch gaan zwemmen en daarna erbij gaan hardlopen. In een jaar tijd ben ik 20 kg afgevallen. Ik kan je vertellen: dan voel je je echt trots en dan ben je heel blij dat je je over je onzekerheid hebt kunnen zetten.

Dus meid: zet die schaamte opzij, ga ervoor en wees trots op wat je nu doet! Je kan nu eenmaal niet van de een op de andere seconde die extra kilo's verliezen, maar je bent er nu wel mee begonnen en dat is al heel wat!
 
maak eens een foto'tje, mischien valt het wel reuze mee
en kan je er met sporten afkomen
 
goodvibes zei:
Dat is lief van je dank je wel. Die vrouw die het zei zag er zelf zo ongelukkig uit, heel druk en onrustig en je zag gewoon aan haar dat ze niet lekker in haar vel zat, bijna alsof ze het deed om mij me ongelukkig te laten voelen.
Ik wil je niet paranoïde maken maar dat soort mensen zijn er genoeg. Die proberen het gezegde ‘gedeelde smart is halve smart’ te stimuleren :D
Dat soort (gefrustreerde) mensen moet je leren herkennen want hun kritiek en opmerkingen zijn zo nutteloos dat je ze gelijk kan vergeten. Dat soort mensen zijn nog in staat tegen Ronnie Coleman te zeggen dat hij te weinig massa heeft.
 
Grietje zei:
heb zelf nu een platte buik,maar zou em zo omruilen voor een grote bolle buik. xxx
je aantrekkelijkheid is zojuist gedaald tot 0,0.:D
Vrouwen met nesteldrang.......:eek:
 
Lauw zei:
je aantrekkelijkheid is zojuist gedaald tot 0,0.:D
Vrouwen met nesteldrang.......:eek:
Hahahaha, over nesteldrang gesproken...moet je bij m'n vriend zijn,die heeft mij aangestoken.En je (ik) komt op een leeftijd dat er toch es keuze's gemaakt moeten worden.(aangezien ik helaas ook niet het eeuwige leven heb):D . oja, en bedankt hoor voor je compliment hahaha.
 
De rede dat je sport vind ik al erg positief. Dat je ziet dat je niet perfect bent is normaal. De meesten sporten om te streven naar perfectie. Let op je voeding en doe voldoende cardio en buikspieroefeningen. Leg dus de nadruk op het deel dat je het meeste stoort. Perfect wordt je nooit, als je er maar naar streeft. Geloof mij er zijn altijd gevallen die meer dan 2 keer zo erg zijn.
x
 
Back
Naar boven