MuscleMeat

Ik wil elke dag trainen, maar is dat wel zo verstandig?

Borst en rug = 9 van de 10 keer ook schouders + schouders 2x = 4 dagen in de week schouders.

Succes

Misschien beter maar 1x per week trainen, je vergeet triceps, biceps, ale rugspieren en de traps. Zijn ook allemaal synergisten in veel oefeningen van andere spieren en groepen.

Hij traint gewoon 2x per week schouders.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien beter maar 1x per week trainen, je vergeet triceps, biceps, ale rugspieren en de traps. Zijn ook allemaal synergisten in veel oefeningen van andere spieren en groepen.

Hij traint gewoon 2x per week schouders.

Bedankt voor je reacties.
Ik heb besloten om mijn schema lichtelijk te veranderen.

Maandag Borst + triceps + schouders
Donderdag rug + biceps
Zaterdag borst + triceps + schouders

Dan train ik 3x per week.

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

Met verboden middelen kan het natuurlijk wel doordat je dan veel sneller herstelt. Maar ik ga er even vanuit dat TS dat niet gebruikt.

Ik heb een tijdje creatine gebruikt (ik weet niet of dat onder verboden middelen valt) maar ik ben gestopt met die onzin, want ik raakte compleet uitgedroogd (ook al dronk ik 2 liter water per dag) ik was vaak misselijk en had last van diarree, het had een slechte invloed op mijn eetlust, dus mijn voeding, ik besloot om er mee te stoppen.

Creatine is lichaamseigen, een eiwitachtige stof, wat directe energie levert voor krachtsinspanning van de spieren.
Zorgt voor vasthouden van vocht in de spieren, waardoor je groter en sterker wordt.
Sommige mensen kunnen er misselijk van worden.
En nee het is niet verboden. Maar je mag er dus niet van uitdrogen, dan heb je vast iets anders nog gebruikt waardoor je uitdroogde, of dat je te weinig dronk (je had immers ook last van diarree).

Ik wilde ook 2x in de week alles trainen (5 Dagen in de week), maar op advies van de heren hier heb ik dit niet gedaan.

Dit is mijn schema nu:

Ma: Borst/Triceps
Di: Rug/Traps
Do: Schouders/Biceps
Vr: Benen/Calves

Merkte dat ik voorheen (5 Dagen in de week) toch wel snel moe werd, maar daar heb ik nu veel minder last van vanwege de rustdag (Woensdag).

En als je volgens jou door creatine uitdroogt, dan drink je te weinig, als je toen ook aan de diarree was dan wil dat zeggen dat je alleen nog meer water zou moeten drinken in die periode want dat verlies je dan extra snel.

Creatine is lichaamseigen, een eiwitachtige stof, wat directe energie levert voor krachtsinspanning van de spieren.
Zorgt voor vasthouden van vocht in de spieren, waardoor je groter en sterker wordt.
Sommige mensen kunnen er misselijk van worden.
En nee het is niet verboden. Maar je mag er dus niet van uitdrogen, dan heb je vast iets anders nog gebruikt waardoor je uitdroogde, of dat je te weinig dronk (je had immers ook last van diarree).

Ja kan kloppen erg bedankt voor je reacties.

Ik heb eigenlijk nog ook een vraagje over dit onderwerp :o
2x per week alle spiergroepen is dus te veel, maar ik zit te denken over dit schema:
Dag 1: Biceps + Rug + Benen
Dag 2: Rust
Dag 3: Triceps + Borst + Schouders
Dag 4: Rust
Dag 5: Biceps + Rug + Benen
Dag 6: Rust
Dag 7: Triceps + Borst + Schouders
Dag 8: Rust
Dag 9: Rust
Dag 1.

Is dit wel goed? Want groeien je spieren niet sneller als je ze 2 keer aanpakt en daarna een iets langere rustperiode geeft? En als dit niet goed is, wat is dan een voorbeeld van een wel goed schema? (Sorry van de vele vragen, maar heb net gehoord dat er helemaal niks van mn oude schema klopt dus ik wil het deze keer goed doen)

Ik heb eigenlijk nog ook een vraagje over dit onderwerp :o
2x per week alle spiergroepen is dus te veel, maar ik zit te denken over dit schema:
Dag 1: Biceps + Rug + Benen
Dag 2: Rust
Dag 3: Triceps + Borst + Schouders
Dag 4: Rust
Dag 5: Biceps + Rug + Benen
Dag 6: Rust
Dag 7: Triceps + Borst + Schouders
Dag 8: Rust
Dag 9: Rust
Dag 1.

Is dit wel goed? Want groeien je spieren niet sneller als je ze 2 keer aanpakt en daarna een iets langere rustperiode geeft? En als dit niet goed is, wat is dan een voorbeeld van een wel goed schema? (Sorry van de vele vragen, maar heb net gehoord dat er helemaal niks van mn oude schema klopt dus ik wil het deze keer goed doen)

biceps+rug+benen in 1 workout. dat is echt niet te doen, tenzij je intensiteit echt laag is (of je alleen squat/deadlift bedoelt)

waarom heb je maar 2 verschillende trainingen? wat zijn je stats?
je kan beter rippetoe doen of een goed split schema samenstellen met een aparte dag voor benen

als je absoluut meer wil trainen doe je in mijn ogen beter iets al dit (ga ik deze zomer doen)

maandag: borst + triceps
dinsdag: rug + biceps
woensdag: schouders
donderdag: benen
vrijdag: biceps + triceps

met buik erbij en elke keer als je biceps doet ook onderarmen

als je absoluut meer wil trainen doe je in mijn ogen beter iets al dit (ga ik deze zomer doen)

maandag: borst + triceps
dinsdag: rug + biceps
woensdag: schouders
donderdag: benen
vrijdag: biceps + triceps

met buik erbij en elke keer als je biceps doet ook onderarmen
geen goed schema je mist rust en je hoeft je armen niet 2x te trainen ;)

Wat een lekkere beachboy schema's komen hier door

leg eens uit
Wat is er mis met dit schema ?
Te weinig rust?

Maandag borst + triceps + schouders
Woensdag rug + biceps
Vrijdag borst + triceps + schouders
Zondag: rug + biceps

Borst train ik op maandag en krijgt tot vrijdag rust.
Niet genoeg?

neen :roflol:

zelfs een ronnie coleman zou niet groeien op dit schema :roflol:

Spieren hebben 48-72 uur rust nodig.
In mijn schema krijgen mijn spieren meer dan genoeg uren rust.
Wellicht mijn schouders niet.

Maar hoe zou ik volgens jou mijn schema moeten indelen.
Met de spiergroepen: triceps biceps schouders borst rug (onderkant en bovenkant)

@ts Ik denk toch dat je intensiteit niet zo heel hoog is. Als ik train is het steeds 1 spiergroep (behalve triceps en biceps samen).
Ik train ongeveer 45 minuten en ben echt helemaal kapot.
Alle spiergroepen komen met moeite maar 1 keer per week aan bod.
Ik heb die rusttijd echt nodig om te herstellen om weer een keiharde trainingsessie te doen, anders is het voor mij onmogelijk om opnieuw met een hoge intensiteit te trainen (als ik geen aas neem natuurlijk..).
Verder vind ik het maar een raar voedingsschema : om 6 uur proteineshake is ok, maar dan heb je tot 17h bijna niks van proteine binnen (die 2 eitjes enzo is gewoon te weinig), na 17h loopt het weer goed.

@ts Ik denk toch dat je intensiteit niet zo heel hoog is. Als ik train is het steeds 1 spiergroep (behalve triceps en biceps samen).
Ik train ongeveer 45 minuten en ben echt helemaal kapot.
Alle spiergroepen komen met moeite maar 1 keer per week aan bod.
Ik heb die rusttijd echt nodig om te herstellen om weer een keiharde trainingsessie te doen, anders is het voor mij onmogelijk om opnieuw met een hoge intensiteit te trainen (als ik geen aas neem natuurlijk..).
Verder vind ik het maar een raar voedingsschema : om 6 uur proteineshake is ok, maar dan heb je tot 17h bijna niks van proteine binnen (die 2 eitjes enzo is gewoon te weinig), na 17h loopt het weer goed.

Ja dat geef ik toe mijn intensiteit is niet zo hoog.
Ik geef wel altijd 100% maar ik ben niet zo sterk.
Na een training ben ik voor eventjes erg moe (de spieren die ik heb getraind geven een soort brandend gevoel) maar een uur later kan ik gewoon voetballen hoor.
De volgende dag heb ik standaard spierpijn, maar de dag daarna is het helemaal weg.
En na een ander half uur maximaal ben ik ook bek af.
En ik denk dat jij (en ook veel anderen) gebruik maken van veel hogere gewichten, ik gebruik bijvoorbeeld dumbbells van 14 tijdens mijn tricep oefeningen, dat is niet zo veel.

Terug
Naar boven