MuscleMeat

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
"But we have not been given license to judge salvation. That is again his domain."

Een mens KAN en MAG niet bepalen wat goed is voor een ander. Leefregels zoals de koran dat voorschrijft is GEEN garantie voor de hemel, dat haalt het voorbeeld dat jouw geleerde zelfs nog aan.

Leuk trouwens dat je niet kan vertellen waar mijn fout zit, mag je ook best toegeven maatje :) Ik ben er volgens de geleerde toch niet om jouw te beoordelen, alleen allah kan dat.

Ik heb een foto voor je TheDeen.

1 foto die meer waard is en meer kan vertellen dan welk religieus boek/woord ook.

vosisw.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.206
"But we have not been given license to judge salvation. That is again his domain."

Een mens KAN en MAG niet bepalen wat goed is voor een ander. Leefregels zoals de koran dat voorschrijft is GEEN garantie voor de hemel, dat haalt het voorbeeld dat jouw geleerde zelfs nog aan.

Leuk trouwens dat je niet kan vertellen waar mijn fout zit, mag je ook best toegeven maatje :) Ik ben er volgens de geleerde toch niet om jouw te beoordelen, alleen allah kan dat.

je weet niks niet gelijk claims maken.

Hemel staat niet gelijk aan goed idem met hel en slecht.

Wij mogen niet bepalen wie naar hemel of hel gaat. Wij mogen wel bepalen wat goed en slecht is.

https://www.youtube.com/watch?v=Ci6zsNOHqRA

https://www.youtube.com/watch?v=J8XofuRDR3w

Doe eerst wat kennis op voordat je claims maakt

Youtube kennis ftw! De Wikipedia voor Moslims, maar dan zonder lezen.

je weet niks niet gelijk claims maken.

Hemel staat niet gelijk aan goed idem met hel en slecht.

Wij mogen niet bepalen wie naar hemel of hel gaat. Wij mogen wel bepalen wat goed en slecht is.

http://www.youtube.com/watch?v=Ci6zsNOHqRA

http://www.youtube.com/watch?v=J8XofuRDR3w

Doe eerst wat kennis op voordat je claims maakt

En het maakt geen fl**ker uit wat men vindt wat goed of slecht is, only allah(swt) knows wie naar de hemel gaat :)

• #1.211
En het maakt geen fl**ker uit wat men vindt wat goed of slecht is, only allah(swt) knows wie naar de hemel gaat :)

Jawel lees de koran.

En je leest zelf wat voor mensen naar de hemel gaan en welke mensen naar hel gaan.

Op individuele basis kunnen wij geen garantie geven, omdat wij zelf niet in jouw hart kunnen kijken en kunnen beoordelen of jij in essentie een goed persoon bent of slecht. (alleen allah kan dat) Wij zien alleen wat je hebt gedaan maar kunen niet weten waarom je dat hebt gedaan. (wij weten niet wat er in jouw hart omgaat)

Als je willens en wetens slecht bezig bent heb je een probleem. (willens en wetends de koran afkeurt en het goede)

jij gaat naar de hell kafir ik heb bewijs daarvan.

Jawel lees de koran.

En je leest zelf wat voor mensen naar de hemel gaan en welke mensen naar hel gaan.

Op individuele basis kunnen wij geen garantie geven, omdat wij zelf niet in jouw hart kunnen kijken en kunnen beoordelen of jij een goed persoon bent of slecht. (alleen allah kan dat)

Als je willens en wetens slecht bezig bent heb je een probleem. (willens en wetends de koran afkeurt en het goede)

Alleen Allah weet of die afkeuring slecht is. Dat kan jij niet weten, alleen Allah weet alles. Allah knows best (swt).

Ook kan alleen Allah de Koran juist interpreteren. Wie anders zegt gaat naar de hel.

• #1.214
Alleen Allah weet of die afkeuring slechtis. Dat kan jij niet weten, alleen Allah weet alles. Allah knows best (swt).

Ik heb ogen en kan zien. Ik heb de koran en kan lezen. Ik heb hersens en kan denken.

Ik kan weten wat goed is en slecht!

Wat ik niet kan is in jouw hart kijken en 100% zeker weten.

Wat ik niet kan is zeggen of jij naar de hemel of hel gaat.

Jawel lees de koran.

Op individuele basis kunnen wij geen garantie geven, omdat wij zelf niet in jouw hart kunnen kijken en kunnen beoordelen of jij een goed persoon bent of slecht. (alleen allah kan dat)

Precies, dus als een persoon willens en wetens de koran afkeurt omdat hij dat een keuze vindt die hem dichter bij het goede dan bij het slechte brengt, dan is dat dus een goede keus, want hij "weet niet beter" en is onwetend. Die onwetendheid wordt niet bestraft, je weet namelijk niet beter en denkt dat je goed bezig bent. Dat is wat de geleerde zegt. :)

Alleen allah kan het weten, niet jij, niet de geleerde, ik ook niet :)

Alleen Allah weet of die afkeuring slecht is. Dat kan jij niet weten, alleen Allah weet alles. Allah knows best (swt).

Ook kan alleen Allah de Koran juist interpreteren. Wie anders zegt gaat naar de hel.

Hij denkt beter te weten dan Allah(swt), haha hellevuurtje wacht op hem.

Ik heb ogen en kan zien. Ik heb de koran en kan lezen. Ik heb hersens en kan denken.

Dat is wat iedereen denkt, alleen allah(swt) weet wie er uiteindelijk gelijk heeft :)

Nee, alleen Allah weet dit. Dus jij weet niets, alleen Allah kan bepalen wat goed en slecht is. Ook kan alleen Allah lezen, zien en denken. Wie anders beweert gaat naar de hel. Praise Allah! lululululululu

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

Dat is wat iedereen denkt, alleen allah(swt) weet wie er uiteindelijk gelijk heeft :)

Klopt broeder, we moeten vertrouwen in Allah. Hij zal ons de weg tonen.

• #1.220
Precies, dus als een persoon willens en wetens de koran afkeurt omdat hij dat een keuze vindt die hem dichter bij het goede dan bij het slechte brengt, dan is dat dus een goede keus, want hij "weet niet beter" en is onwetend. Die onwetendheid wordt niet bestraft, je weet namelijk niet beter en denkt dat je goed bezig bent. Dat is wat de geleerde zegt. :)

Alleen allah kan het weten, niet jij, niet de geleerde, ik ook niet :)

De koran is de woord van god.

Jij zegt dus ik luister niet naar god, omdat ik vindt dat blabla..

Meen je dit?

Succes we zullen zien of dat een geldig excuus is.

Allah (swt) kan jij niet voor de gek houden. Allah (swt) weet alles.

Terug
Naar boven