Fitness Seller

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 558
  • Weergaven 116K
  • Volgers 58

Bezoekers in dit topic

Het zou inderdaad leuk zijn als je altijd direct iemand treft die het antwoord op je vraag heeft. Je hebt dat nu gelukkig.

Maar Doetinchem, kerel, jij zit in tien minuten in Kleef. De verzendkosten zijn waarschijnlijk net zo hoog als de benzinekosten en de Neurobion is bij deze apotheek tweemaal zo duur als de gangbare prijs. En dan nog heb je het over enkele euro's handel. In de tijd die je nu hebt zitten wachten op het goede antwoord had je allang spullen in huis kunnen hebben, wat houd je tegen?

In ieder geval succes met de spullen!
 
Inventief gevonden, maar de normen voor veterinaire producten zijn anders dan die voor mensen. En bij zulke lage kosten en eenvoudige verkrijgbaarheid in Belgie en Duitsland wil je toch eigenlijk geen risico nemen...
 
Heb vandaag mijn zesde injectie Neurobion gezet. Ik prik elke dag en zet ze om en om in het linker- en rechterbeen.

De eerste dag had ik de gewone groene naald gebruikt, maar heb daarna zwarte gehaald. Die zijn iets dunner en korter (0,7x32) maar komen gegarandeerd in de spier. Ik geef een klein voorzichtig "tikje" en dan zit ie ongeveer een centimeter diep, en druk dan langzaam de naald dieper naar binnen, dat is volledig pijnloos.:cool:
Ik druk de vloeistof heel langzaam naar binnen, dan voel je er bijna niets van. Het eerste half uur verspreidt de wat stijve plek zich door mijn been om daarna weg te trekken.

Ik gebruik het nu dus zes dagen, en merk eigenlijk nog niets. Beetje roder in mijn gezicht wellicht, maar ik heb ook wat drukke dagen en korte nachten achter de rug dus daar kan dat ook van komen. Ik ben van plan er nog een tweede verpakking van zes ampullen achteraan te zetten.

Wanneer beginnen de meer ervaren B12 gebruikers wat te merken? En wat doet het dan voor je? Er is tot nu toe veel geschreven over injectiemethoden en verkrijgbaarheid, maar de effecten zijn nog niet zo uitvoerig beschreven.
 
Ik merkte na een week idd ook niet veel. Je moet rekening houden dat het pas na een week *begint* in te werken.

Overigens merk je vooral aan de toename van rode bloedcellen dat cardio/ zware KT veel beter gaat, je minder snel buiten adem bent, beter sprintjes kan trekken enz.
 
Ik merkte er na 2 week pas wat van. Wat minder last van de vermoeidheid, meer eetlust, trainingen hield ik beter vol en de aders kwamen goed door.
Deed persoonlijk 3week ON, 2 week OFF. 1ml EOD. Sterop.

Iemand ervaring met Depot? Hoe vaak dient deze gezet te worden? E5D/EW?
 
Ik merkte er na 2 week pas wat van. Wat minder last van de vermoeidheid, meer eetlust, trainingen hield ik beter vol en de aders kwamen goed door.
Deed persoonlijk 3week ON, 2 week OFF. 1ml EOD. Sterop.

Iemand ervaring met Depot? Hoe vaak dient deze gezet te worden? E5D/EW?

V. Hoe vaak moet ik B-12 injecteren?

A. Om de dag of 1 x daags. De langwerkende versie 1 x per week.
;)
 

Big_T. Nu wordt het verwarrend voor mij. Het antwoord dat je gaf op de vraag van Mr.Mike dat snap ik wel. Maar depot is toch geen langwerkende versie? Het wordt gelijk opgenomen door je lichaam las ik in een van je reply's.

Ik heb bijv. Vitamine B12 Hevert Depot, ik moet hoe dan ook 1x maal daags doen of om de dag, gezien deze Depot niet op een opslag ruimte slaat. Correct me if i'm wrong want er zijn nogal wat onduidelijkheden..
 
Daar doelde ik dus ook op, theorie snap ik wel. Maar hoe men Depot in de praktijk toepast is mij onduidelijk. Aangezien er verscheidene mensen er van overtuigd zijn dat Depot ook gewoon EOD moet worden gezet.

Waarom is er dan een Depot op de markt?
 
Big_T. Nu wordt het verwarrend voor mij. Het antwoord dat je gaf op de vraag van Mr.Mike dat snap ik wel. Maar depot is toch geen langwerkende versie? Het wordt gelijk opgenomen door je lichaam las ik in een van je reply's.
Als het echt een depot is dan is het wel een langwerkende versie, ik dacht alleen dat men de oplossing in water bedoelde.

Ik heb bijv. Vitamine B12 Hevert Depot, ik moet hoe dan ook 1x maal daags doen of om de dag, gezien deze Depot niet op een opslag ruimte slaat. Correct me if i'm wrong want er zijn nogal wat onduidelijkheden..
Nee depot slaat op opslagruimte, normaalgezien is het dan een olieoplossing (doe maar eens een druppel tussen je vingers dan moet het olieachtig zijn). De depot word door dokters elke twee weken gezet, maar is voor bb beter elke week tot minimaal 5 dagen, zodat serum b12 in het bloed hoger blijft.

Daar doelde ik dus ook op, theorie snap ik wel. Maar hoe men Depot in de praktijk toepast is mij onduidelijk. Aangezien er verscheidene mensen er van overtuigd zijn dat Depot ook gewoon EOD moet worden gezet.

Waarom is er dan een Depot op de markt?
Depot dus niet eod zetten of je gaat erg overdoseren.
 
Ik durfde het "D-woord" niet meer te gebruiken...

Thanks voor de feedback over de effecten. Ik heb inmiddels tien dagen achter elkaar elke dag een Neurobion gezet en mijn plas ruikt al bijna hetzelfde als de injectievloeistof :eek: dus ik begin te vermoeden dat ik aardig "vol" zit.
Vandaag heb ik bloed laten afnemen voor de jaarlijkse controle en op mijn verzoek word ook mijn B12 niveau bekeken, gewoon, uit nieuwsgierigheid :p

Ik voel nog geen sterke veranderingen, maar zoals Big T en Mr Mike al opmerkten: iets meer geduld. Ik word in ieder geval wel handiger met mijzelf injecteren zo :D
Speaking of which, ik ga vanaf morgen EOD, de "basis" van 10 milligram bij patienten met ernstige tekorten is immers gelegd.

Ik houd jullie op de hoogte...
 
Als het echt een depot is dan is het wel een langwerkende versie, ik dacht alleen dat men de oplossing in water bedoelde.


Nee depot slaat op opslagruimte, normaalgezien is het dan een olieoplossing (doe maar eens een druppel tussen je vingers dan moet het olieachtig zijn). De depot word door dokters elke twee weken gezet, maar is voor bb beter elke week tot minimaal 5 dagen, zodat serum b12 in het bloed hoger blijft.


Depot dus niet eod zetten of je gaat erg overdoseren.

Ok. Ik heb het vandaag gezet en het zag er waterachtig uit, ging ook heeeel makkelijk met injecteren. Ik ga ervan uit dat ik er eentje opwater basis heb. Ter controle, deze heb ik:Sonnen Apotheke -> de hevert depot 50 stuks..

Dan heb ik opzich nog een logische vraag, als je er een op oliebasis hebt waar 1000µg (=1mg) b12 in zit, en je zet dit om de 5 dagen, dat is dan toch een degelijk verschil dan als je elke dag 1000µg zet of EOD? Want als ik het goed begrijp wordt de b12 op oliebasis geleidelijk afgegeven aan het lichaam, en de b12 op waterbasis wordt gelijk opgenomen, je krijgt dus in absolute getallen meer binnen als je op waterbasis injecteert.. of is de concentratie van b12 hoger bij een b12 op oliebasis

*Oliebasis bedoel ik dan ook de ECHTE depot waar Big_T het over heeft:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb: B12 Depot-Rotexmedica Injektionslösung (1000 ug / 1ml Hydroxocobalamin )

Van de duitse team-andro:

Dosierung .... so 1-3 mg Cyanocobalamin alle 4-5 tage oder anderer wirkstoffträger .

1-2 g Hydroxocobalamin alle 7- 10 Tage.
 
Laatst bewerkt:
Ok. Ik heb het vandaag gezet en het zag er waterachtig uit, ging ook heeeel makkelijk met injecteren. Ik ga ervan uit dat ik er eentje opwater basis heb. Ter controle, deze heb ik:Sonnen Apotheke -> de hevert depot 50 stuks..

Dan heb ik opzich nog een logische vraag, als je er een op oliebasis hebt waar 1000µg (=1mg) b12 in zit, en je zet dit om de 5 dagen, dat is dan toch een degelijk verschil dan als je elke dag 1000µg zet of EOD? Want als ik het goed begrijp wordt de b12 op oliebasis geleidelijk afgegeven aan het lichaam, en de b12 op waterbasis wordt gelijk opgenomen, je krijgt dus in absolute getallen meer binnen als je op waterbasis injecteert.. of is de concentratie van b12 hoger bij een b12 op oliebasis

*Oliebasis bedoel ik dan ook de ECHTE depot waar Big_T het over heeft:)
FF een foutje rechtzetten: depot kan zowel in acetate (waterachtig) als taninecomplex (olie) voorkomen. Ik ben in België zelden depot in de vorm van acetate tegengekomen vandaar.

Over je vraag: van de depot zal uiteindelijk juist meer worden vastgehouden. Dat komt omdat cyanocobalamine of hydroxycobalamine snel via de nieren afgevoerd wordt als het zonder vertraging opgenomen wordt. Je kan ervan uitgaan dat, hoe lager de dosis is, hoe meer er opgenomen wordt. Door de depot heb je steeds een lage dosis in het bloed, maar wel een groter aandeel dat niet afgescheiden wordt.

Van hydroxycobalamine zal er bovendien nog eens de helft minder verloren gaan dan bij cyanocobalamine omdat het sterker bindt aan plasma-eiwitten.

De beste oplossing is dus een depot van hydroxycobalamine (wat blanex heeft dus). Deze kan voor bodybuilding doeleinden elke week gezet worden. De depot van cyanocobalamine kan elke 5-7 dagen gezet worden. Hydroxycobalamine kan wel voor meer bijwerkingen zorgen.
 
FF een foutje rechtzetten: depot kan zowel in acetate (waterachtig) als taninecomplex (olie) voorkomen. Ik ben in België zelden depot in de vorm van acetate tegengekomen vandaar.

Over je vraag: van de depot zal uiteindelijk juist meer worden vastgehouden. Dat komt omdat cyanocobalamine of hydroxycobalamine snel via de nieren afgevoerd wordt als het zonder vertraging opgenomen wordt. Je kan ervan uitgaan dat, hoe lager de dosis is, hoe meer er opgenomen wordt. Door de depot heb je steeds een lage dosis in het bloed, maar wel een groter aandeel dat niet afgescheiden wordt.

Van hydroxycobalamine zal er bovendien nog eens de helft minder verloren gaan dan bij cyanocobalamine omdat het sterker bindt aan plasma-eiwitten.

De beste oplossing is dus een depot van hydroxycobalamine (wat blanex heeft dus). Deze kan voor bodybuilding doeleinden elke week gezet worden. De depot van cyanocobalamine kan elke 5-7 dagen gezet worden. Hydroxycobalamine kan wel voor meer bijwerkingen zorgen.

Bijwerkingen als wat?
Ik lees op de bijsluiter dat er geen bijwerkingen bekend zijn. Behalve bij echt een te grote hoeveelhei: puistjes. Zover ik het weet wordt teveel aan b12 gewoon door het lichaam verwijderd.
 
Update:

Ik heb vandaag de bloeduitslagen gekregen. Na 9 dagen elke dag een injectie met Neurobion zit mijn bloedwaarde B12 op tweemaal de gebruikelijke waarde.

't is maar een weetje...
 
Ik spuit vit B EOD. daarbij wissel ik ook nog eens neurobion en sterop af.
Dit gedurende 2 W dan (minstens) 2 W rust (om gewenning en bloedverdikking te vermijden).

Ik ben daardoor minder moe en kan het met minder slaap stellen.
 
Update:

Ik heb vandaag de bloeduitslagen gekregen. Na 9 dagen elke dag een injectie met Neurobion zit mijn bloedwaarde B12 op tweemaal de gebruikelijke waarde.

't is maar een weetje...

ok, en nu? is het slecht voor je? wat zei de doc? ben benieuwd!
 
ok, en nu? is het slecht voor je? wat zei de doc? ben benieuwd!

Ik heb algemeen jaarlijks bloedonderzoek laten doen naar lever, nieren, suiker en cholesterol. Ik heb daarbij gevraagd om ook Testosteron en B12 te meten. B12 wilde hij wel in mee, Testo niet omdat er geen aanleiding is en alles functioneert.

Ik heb zo'n huisarts die helemaal niet geloofd in vitaminegebruik. Vind het onzin en zonde van het geld. Maar ik kan wel over alles open met hem praten dus dat ik die injecties zet word niet goed- of afgekeurd. Hij vond dat dit niveau meer dan genoeg is om een jaar vooruit te kunnen en dat doorgaan geen zin heeft. Vind het op zich niet slecht. Hij denk dat er geen voordelen zijn van een verhoogd B12 level zoals hogere waarden in rode bloedcellen. Alleen mensen met een serieus tekort zullen deze grote verschillen ervaren.

Los van de wetenschappelijke vraag wie er gelijk heeft moet je je realiseren dat deze huisarts ook conservatief is met het voorschrijven van medicijnen en nog sterk geloofd in de eigen kracht van het lichaam. Dus voor dit forum is zijn mening niet erg representatief of behulpzaam. Daarom beschreef ik het al als een weetje.

Dank zover voor alle input van de verschillende "gebruikers". Ik begrijp sinds vandaag waarom ik de laatste dagen juist meer moe werd ipv meer energie kreeg: mijn griepje is vannacht uitgebroken en dat heeft denk ik al een paar dagen energie gekost. Ik blijf mijn B12 nu EOD zetten en ben benieuwd hoe het volgende week zal zijn.
 
Back
Naar boven