XXL Nutrition

instructeur

mass_builder

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Waarschuwing vooraf: Dit topic is niet bedoeld om fitnessinstructeurs noch fitnessinstructeursopleidingen in een kwaad daglicht te zetten/te dissen.

Bij de gemiddelde opleiding tot fitnessinstructeur-opleiding wordt barweinig aandacht besteed aan training. Communicatieve en relationele aspecten zijn het middelpunt.

Er wordt geen aandacht besteed aan hoe je moet squaten, bankdrukken of deadliften. Er wordt heel oppervakkig een aantal oefeningen, veelal op machines, doorgenomen. Als je ziet wat voor een mensen slagen voor de '' benaming fitnessinstructeur '', begrijp je waarom mensen die serieus willen trainen en die begeleid worden door een instructeur veelal nooit echt groot zullen worden. De gemiddelde huisvrouw die kennis heeft van een paar machines en verder gewoon sociaal is krijgt al een diploma.

Fitnessinstructeurs zijn goed voor toezicht in een zaal, om mensen te woord te staan omtrend de sportschool, om apparaten schoon te maken, en ja ook om een aantal basisapparaten te instrueren. Prima voor de gemiddelde fitnesser die wat wil leren of de leek die voor het eerst een sportschool binnenstapt.

Maar als je serieus aan bodybuilding wilt doen, zeg meneer de instructeur dan gewoon liever eventjes gedag.

Nogmaals: dit is iets wat over het algemeen zo is. Er lopen best hele goede instructeurs rond waarvan je heel wat kan leren. Maar meestal heb je het zo door, wie er verstand van heeft en niet.

Dus voor eens en voor altijd: Ervaring en zelf doen en luisteren naar mensen met ervaring is veel leerzamer dan 8 weken ( zolang duurt zo'n opleiding ) in de boeken.

Ik kom aan deze informatie, omdat ik zelf fitnessinstructeur ben.

Ik schrijf dit topic zodat deze gelinkt kan worden naar nieuwe leden '' die een schema van hun instructeur hebben gekregen

wel m'n instructeur is mr India 2004 :P dus :nowai:

• Topic Starter Topic Starter
haha, daar heb je zo'n uitzondering!!

G-men is er ook eentje en die weet wel van aanpakken:cool: .

Bij mij in de gym zijn het alleen maar vrouw begeleidende cardio-powerplate instructeurs.

komen van het cios maar weten eigelijk bar weinig van trainen en voeding. en klote zelf ook maar wat aan.

jordy zei:
Bij mij in de gym zijn het alleen maar vrouw begeleidende cardio-powerplate instructeurs.

komen van het cios maar weten eigelijk bar weinig van trainen en voeding. en klote zelf ook maar wat aan.
bij mij ook

Bij ons heb je twee Dave's, de een is klein, kort, weegt 73 kilo en heeft rood, krullend haar.
De ander is groot, massief, weegt 115 kilo en is kaal.

Drie keer raden wie dus de beste adviezen geeft over bodybuilding. Ze zijn er dus echt wel, die instructeurs die meer weten dan hun boeken ze vertelt.

Het is inderdaad erg gesteld met die instructeur, bij ons stelt hij dus schema's op van 4 oef // 4 sets per spiergroep :duh: nadat ik me hier aanmelde ging er toch een belletje rinkelen, dus dumpen die shit!!!
.. hij lijkt ookt echt te geloven in de kracht van shake's.

Ik vind de schemas dat ik krijg wel deftig :)
Al is onze gym wel meer ingericht voor PL. Er zijn 2 trainers, de ene (die er bijna altijd is) is 6-voudig belgisch kampioen en recordhouder, de andere heeft europees meegedaan met PL en heeft nog in de top3 geraakt. Ook traint een huidig europees kampioen PL bij ons. Echt ideaal voor bodybuilders is het niet maar ik kan zeker niet klagen over de oefeningen en raad dat ik krijg :)

mijn nieuwe instructeur deed aan wedstrijden mee en is breed als een m*therf*cker.
En ik vind het eerlijk gezegt onzin wat je zegt, want mensen die groot willen worden maar nog nooit getraind hebben, hebben dus ook nog geen coördinatie. Het is dus beter om ze eerst wat wijs te maken met de apparaten en na een paar weekjes met het echte werk aan de slag te laten gaan.
Ik ben zelf ook instructeur en wil ook graag mensen laten benchen, squaten etc. maar het is niet verantwoordelijk om daar al vanaf de eerste training mee te beginnen vind ik

Jizza zei:
Bij ons heb je twee Dave's, de een is klein, kort, weegt 73 kilo en heeft rood, krullend haar.
De ander is groot, massief, weegt 115 kilo en is kaal.

Drie keer raden wie dus de beste adviezen geeft over bodybuilding. Ze zijn er dus echt wel, die instructeurs die meer weten dan hun boeken ze vertelt.

dus als je klein bent en rood haar hebt weet je vanzelf minder van BB-ing?
Wist ik nog niet

Bij mij zitten ze vooral achter de chickies aan....:rolleyes:
Al wil je iets vragen kan het nog niet

• Topic Starter Topic Starter
oke mense, just as i tolled:P

Marijn zei:
Ik ben zelf ook instructeur en wil ook graag mensen laten benchen, squaten etc. maar het is niet verantwoordelijk om daar al vanaf de eerste training mee te beginnen vind ik

Heeft niets met onverantwoord te maken. Het kost vaak gewoon te veel tijd om aan te leren en tijd is geld. Vandaar dat er meer toestellen uitgelegd worden. En mensen eerst op een chestpress zetten om ze daarna pas te leren benchen is ook onzin.

maniac zei:
Heeft niets met onverantwoord te maken. Het kost vaak gewoon te veel tijd om aan te leren en tijd is geld. Vandaar dat er meer toestellen uitgelegd worden. En mensen eerst op een chestpress zetten om ze daarna pas te leren benchen is ook onzin.

Hoezo onzin maniac?leg me dat eens uit:) jij gaat toch ook niet eerst chinnnen en dan pas op de lateral pul-down, je moet eerst de beweging/balans onder controle krijgen en dan kan een {beginnende klant verder}
kijk je moet klanten verdelen in NON-LOW-HIGH Movers,
Altijd de eerste training/afspraak, basisoefeningen doen.
Ook al zegt de persoon ik ken en kan alles al.

XLarge zei:
Hoezo onzin maniac?leg me dat eens uit:) jij gaat toch ook niet eerst chinnnen en dan pas op de lateral pul-down, je moet eerst de beweging/balans onder controle krijgen en dan kan een {beginnende klant verder}
kijk je moet klanten verdelen in NON-LOW-HIGH Movers,
Altijd de eerste training/afspraak, basisoefeningen doen.
Ook al zegt de persoon ik ken en kan alles al.

Ok, als iemand zegt dat het beter is om eerst de chestpress "aan te leren" om daarna gemakkelijker de techniek van het benchen onder de knie te krijgen, dan vraag ik mij af wat daar dan de logica van is.

Je vergelijking chinnen vs lateral pulldown gaat niet op, omdat chinnen vaak te zwaar is voor een beginner. Heeft niets met techniek te maken. Verder heb je dan nog de mogelijkheid om een "assisted chin up" te doen.

Eerst apparaat en dan losse oefening aanleren, is als leren autorijden op je playstation.

Ik begrijp jouw uitleg wel van de verschillende type mensen die je hebt, maar dat is geen argument om met toestellen te beginnen binnen een trainingsperiodisatie. Althans, niet als je als doel hebt een aanloop te maken tot het trainen met losse gewichten. Daar kun je meteen mee beginnen, mits je de tijd hebt ;)

Terug
Naar boven