AndroidHealthClinic

Intermittent Fasting

Ik noem dat een volstrekt kansloze reactie, als je het niet eens op een fatsoenlijke manier kunt onderbouwen lijkt het mij wenselijk dat je niet reageert niemand heeft daar namelijk een boodschap aan.
MRC zijn reactie beter neem je daar een voorbeeld aan alvorens je reageert.Gewoon uitleg hoe en waarom is erg bruikbaar.
En ja je bent moderator maar niemand is te oud of te ervaren om een beetje feedback te krijgen toch ?
Je krijgt feedback maar bent meteen op je pietje getrapt kennelijk :roflol:

Ik moet iets gaan onderbouwen wat niet bestaat? Beter onderbouw jij waarom jij denkt dat 't wel elkaar zou versterken. Omgekeerde wereld dit.

Ik noem dat een volstrekt kansloze reactie, als je het niet eens op een fatsoenlijke manier kunt onderbouwen lijkt het mij wenselijk dat je niet reageert niemand heeft daar namelijk een boodschap aan.
MRC zijn reactie beter neem je daar een voorbeeld aan alvorens je reageert.Gewoon uitleg hoe en waarom is erg bruikbaar.
En ja je bent moderator maar niemand is te oud of te ervaren om een beetje feedback te krijgen toch ?
Dat je het even weet @Kathlinoo , jij schavuit.

• Topic Starter Topic Starter

Ik moet iets gaan onderbouwen wat niet bestaat? Beter onderbouw jij waarom jij denkt dat 't wel elkaar zou versterken. Omgekeerde wereld dit.
Ik heb geen idee wat voor persoon jij bent met je "op je pietje getrapt" en met je "omgekeerde wereld" mischien zie je zelf alles een beetje upside down? Ik kom gewoon met een simpele vraag , maar ik heb meer baat bij de reacties van de leden dan van "Mr Moderator himself"
Tja het is wat het is he ..........

Waarschijnlijk een te lage bloedsuiker spiegel door IF 🤣

Laatst bewerkt:
Geef het gewoon een poging maar ga er niet vanuit dat zo makkelijk is als dat het klinkt, vooral als je verkeerde koolhydraten kiest.

Voor mij tijdens cut werkt dit ik houd dan 20/4 aan begin met een klein tussendoortje ca 2-300kcal en dan een grotere maaltijd zo kan ik het uithouden op ca 1600kcal per dag (1200kcal icm honger remmers en stims) maar daarbij ervaar ik wel enorme shift in energie huishouding, ik ben namelijk opgewekt in de ochtend en na mate van tijd wordt ik steeds meer lethargisch en dit is volkomen normaal (minder energie eten = minder energie hebben)
Dit werkt voor mij, voor een ander neemt het honger gevoel overdag niet af dus ben je de hele dag lethargisch + het enige waar je aan kan denken is eten dit is enorm slecht voor je concentratie en humeur, in dit geval zul je vaak beter functioneren op ontbijt overslaan en verder alleen kleinere porties aanhouden maar dus wel steeds iets eten.

Ik heb geen idee wat voor persoon jij bent met je "op je pietje getrapt" en met je "omgekeerde wereld" mischien zie je zelf alles een beetje upside down? Ik kom gewoon met een simpele vraag , maar ik heb meer baat bij de reacties van de leden dan van "Mr Moderator himself"
Tja het is wat het is he ..........
Veel succes met IF meid!

• Topic Starter Topic Starter
Dit zegt alles over jou als persoon.
Er zit hier een kleuterschool ik kan wellicht een goed woordje voor je doen dan kun je daar mischien stage lopen als moderator om te kijken of dat iets voor je is, .....maar ik denk dat we beide het antwoord al weten he.Te hoog gegrepen jammer joh

Soms is het verstandiger een keuze van iemand te accepteren, en niet door te drammen over IF in het algemeen.

Intermittent fasting is een lifestyle die gebaseerd is op een voedingspatroon hoe de mens voorheen leefde.
Het vasten heeft bepaalde voordelen wat betreft de processen in het lichaam.

Vet verliezen doe je door middel van een kcaltekort, niet door middel van IF.

IF is een tool om dat kcaltekort te bereiken/makkelijker te maken. Of jij nou 1800 kcal verdeelt over 14u of 8u maakt verder niets uit.
Nou..er is wel iets meer wat IF doet..door het vasten wordt opgeslagen vet omgezet naar energie..dus heeft wel degelijk effect op vetverbranding als zoals je zegt een tool en lettend op je kcal inname heb je dus 2x een middel om vet te verbranden.
Hoe langer jij het eten uitsteld gaat je lichaam in een bepaalde toestand komen .

Intermittent fasting is een lifestyle die gebaseerd is op een voedingspatroon hoe de mens voorheen leefde.
Het vasten heeft bepaalde voordelen wat betreft de processen in het lichaam.

Nou..er is wel iets meer wat IF doet..door het vasten wordt opgeslagen vet omgezet naar energie..dus heeft wel degelijk effect op vetverbranding als zoals je zegt een tool en lettend op je kcal inname heb je dus 2x een middel om vet te verbranden.
Hoe langer jij het eten uitsteld gaat je lichaam in een bepaalde toestand komen .
Ja, zo werkt het dus niet.
Vet wordt gemobiliseerd als je lichaam energie nodig heeft. Lipolyse gebeurt doorheen heel de dag, maar als je niet minder eet dan wat je verbruikt zullen die vetcellen zich gewoon terug vullen wanneer er terug energie binnenkomt. Als je dus minder eet dan wat je lichaam verbruikt gedurende heel de dag verlies je vet (vetcellen worden niet meer volledig terug gevuld wanneer er energie (aka voeding) terug binnenkomt).

Tijdens het vasten zal lipolyse wat hoger liggen, maar dit draait gewoon weer volledig om tijdens de uren dat je wel eet en balanceert elkaar gewoon weer volledig uit.
De maaltijden zijn ook groter dus je bent ook langer bezig met de vertering ervan, dus ook daar balanceert zich dat weer volledig uit.

Je kan ook zo al zien dat jouw theorie niet op gaat, want zonder kcaltekort gebeurt er niets. Moest IF op zichzelf wel (extra) vet verbranden zou je zelfs zonder dat tekort vet verliezen en dat is niet het geval.

Ja, zo werkt het dus niet.
Vet wordt gemobiliseerd als je lichaam energie nodig heeft. Lipolyse gebeurt doorheen heel de dag, maar als je niet minder eet dan wat je verbruikt zullen die vetcellen zich gewoon terug vullen wanneer er terug energie binnenkomt. Als je dus minder eet dan wat je lichaam verbruikt gedurende heel de dag verlies je vet.

Tijdens het vasten zal lipolyse wat hoger liggen, maar dit draait gewoon weer volledig om tijdens de uren dat je wel eet en balanceert elkaar gewoon weer volledig uit.
De maaltijden zijn ook groter dus je bent ook langer bezig met de vertering ervan, dus ook daar balanceert zich dat weer volledig uit.

Je kan ook zo al zien dat jouw theorie niet op gaat, want zonder kcaltekort gebeurt er niets. Moest IF op zichzelf wel (extra) vet verbranden zou je zelfs zonder dat tekort vet verliezen en dat is niet het geval.
Dit klopt helemaal, het verbrand niks extra het is slechts een methode om meer controle over je honger gevoel te hebben en je hoeft geen broodtrommeltje mee naar je werk

Zou je in die fasting periode niet continu proteïne binnen willen krijgen voor spierbehoud/gains?

Zou je in die fasting periode niet continu proteïne binnen willen krijgen voor spierbehoud/gains?
Nee maakt echt niks uit als je het goed doet, volgens onderzoeken blijkt dat vooral gaat om totale eiwit inname van juiste afkomst aangezien meeste proteine bronnen langzaam verteerd worden.
Ja leef je op eiwitshakes zul je het moeten verdelen maar je kan prima in 1x genoeg vlees eten voor de hele dag

Laatst wel die studie met 100gr dat het natuurlijk uiteindelijk allemaal wel opgenomen wordt, maar ik weet niet of ik daar op zou vertrouwen hoor. Met een kcal tekort.

Zijn er niet ook waarbij 3-4 maaltijden verspreid over de dag voordelig zijn tov minder? Meer hoge pieken misschien. Ohja is misschien bij meer activiteit.

Laatst bewerkt:
Tja als je daar op uitkomt is het een en al speculatie maar persoonlijk merk ik geen verschil, ik begin met een shake en vervolgens tot 400gr vlees, dat blijft dan echt wel een tijdje in mn maag hangen voordat het verder gaat dus neem aan dat hoewel ik maar 4u eet ben ik nogsteeds (bijna) net zo lang aan het verteren als wanneer ik de hele dag door zou eten

Tja als je daar op uitkomt is het een en al speculatie maar persoonlijk merk ik geen verschil, ik begin met een shake en vervolgens tot 400gr vlees, dat blijft dan echt wel een tijdje in mn maag hangen voordat het verder gaat dus neem aan dat hoewel ik maar 4u eet ben ik nogsteeds (bijna) net zo lang aan het verteren als wanneer ik de hele dag door zou eten
Kuren helpt ook natuurlijk.

Ik doe niet mee aan competities dus enige reden dat ik kuur is om kweken hierbij moet ik genoeg eten dus eet dan gewoon de gehele dag.

Ja als natty zijnde verminderd IF mTOR maar dit verschil is verwaarloosbaar omdat je productie toch lang niet zo hoog ligt als wanneer je kuurt, wanneer je kuurt moet je ook het maximale eruit halen

Terug
Naar boven