Fitness Seller

Lees dit eerst Introductie en Regels

Functionele kracht is niets meer dan geld.

Afgelopen pagina staat fier bovenaan onder het forumrecord kopje "topic vernken"

Daar kun je over van mening verschillen. Niet iedereen vindt het leuk om de hele dag door een man met een snor toegeblaft te worden.

Maar, if shit hits the van, is het wel het leger dat de boel moet opruimen. Er is een reden dat het leger een bepaalde eis stelt qua fitheid en die fitheid is niet de fitheid van een bodybuilder. En dan kom je bij de kern van het verhaal. Waarom doet iemand aan bodybuilding? Voor het uiterlijk vertoon? Of wil je zoveel mogelijk gewicht squatten, deadliften, banken etc. Als je het laatste wilt, waarom traint diegene dan bodybuild-style?

Nog even voor de gezelligheid deze http://www.youtube.com/watch?v=M0CV6EYMDbE

Not a single sense was made...

Not a single sense was made...

Zeker wel.

Loop een willekeurige sportschool binnen. Wat gebeurt er in de bankdrukhoek? Gasten die zoveel mogelijk willen drukken, en veelal meer drukken dan ze met goede techniek kunnen. Maar hoe zijn ze aan het bankdrukken? In elk geval niet powerlift style. Dus enerzijds willen ze groot worden, maar tegelijkertijd willen ze maximaal drukken. Ik denk dat je beter een keuze kunt maken voor wat je wilt. Als je zo groot mogelijk wilt worden, moet je je niet blind staren op hoeveel je lift.

Het zijn diezelfde jongetjes, inclusief en heleboel hier, die denken dat ze als ze 120 kg kunnen drukken, heel indrukwekkend bezig zijn. Er lopen meisjes rond op de OS die nog geen 50 kg wegen en meer drukken dan dat. That proves my point.

Nog geen 50 en 120... Jaja dream on

Zeker wel.

Loop een willekeurige sportschool binnen. Wat gebeurt er in de bankdrukhoek? Gasten die zoveel mogelijk willen drukken, en veelal meer drukken dan ze met goede techniek kunnen. Maar hoe zijn ze aan het bankdrukken? In elk geval niet powerlift style. Dus enerzijds willen ze groot worden, maar tegelijkertijd willen ze maximaal drukken. Ik denk dat je beter een keuze kunt maken voor wat je wilt. Als je zo groot mogelijk wilt worden, moet je je niet blind staren op hoeveel je lift.

Het zijn diezelfde jongetjes, inclusief en heleboel hier, die denken dat ze als ze 120 kg kunnen drukken, heel indrukwekkend bezig zijn. Er lopen meisjes rond op de OS die nog geen 50 kg wegen en meer drukken dan dat. That proves my point.

Zoals reeds eerder gezegd: je zit hier in de PL/strongman/gewichtheffen-subsectie, dus kan je gerust verkondigen dat mensen keuzes moeten maken, dat klopt maar dat is NIET van toepassing in deze subsectie, hier hebben de meesten hun keuze al gemaakt en dat wil dus ook voor de meesten zeggen dat het ons geen reet uitmaakt hoeveel herhalingen pull-ups we kunnen doen.

En ohja, bankdrukken is enkel een onderdeel op de paralypische spelen, en het klopt zeker dat daar stevige gewichten worden gedrukt. Maar hier staat niemand met 120 bench in de lijsten van dit topic dus... Zie de relevantie niet echt... En zie al zeker niet wat het te maken heeft met pull-ups.

Leuke oefening verder hoor, daar niet van, maar als je er zoveel belang aan hecht maak je er toch zelf een "groot dbb pullups records"-topic van? Veel succes ook met regels opstellen :D

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 12:46 ----------

Nog geen 50 en 120... Jaja dream on

Daar heeft hij wel gelijk eigelijk... :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bankdrukken_op_de_Paralympische_Zomerspelen_2012

Zoals reeds eerder gezegd: je zit hier in de PL/strongman/gewichtheffen-subsectie, dus kan je gerust verkondigen dat mensen keuzes moeten maken, dat klopt maar dat is NIET van toepassing in deze subsectie, hier hebben de meesten hun keuze al gemaakt en dat wil dus ook voor de meesten zeggen dat het ons geen reet uitmaakt hoeveel herhalingen pull-ups we kunnen doen.

En ohja, bankdrukken is enkel een onderdeel op de paralypische spelen, en het klopt zeker dat daar stevige gewichten worden gedrukt. Maar hier staat niemand met 120 bench in de lijsten van dit topic dus... Zie de relevantie niet echt... En zie al zeker niet wat het te maken heeft met pull-ups.

Leuke oefening verder hoor, daar niet van, maar als je er zoveel belang aan hecht maak je er toch zelf een "groot dbb pullups records"-topic van? Veel succes ook met regels opstellen :D

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 12:46 ----------

Daar heeft hij wel gelijk eigelijk... :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bankdrukken_op_de_Paralympische_Zomerspelen_2012

Ok wellicht ietwat overdreven onder de 50 kg, maar ik ben ervan overtuigd dat veel Olympische lifters (dames) redelijk easy 120 kg drukken.

Als je bedenkt dat dit meisje (48 kg) http://en.wikipedia.org/wiki/Nurcan_Taylan 98 Kg als PR had bij de Snatch en 121 kg bij de Clean & Jerk, dan moet ze die 120 kg bench wellicht ook halen (zeker als ze blijft dopen).

Opstellen van de Pull Up Contest regels gaat goedkomen, net als bij de keuring :)

Ok wellicht ietwat overdreven onder de 50 kg, maar ik ben ervan overtuigd dat veel Olympische lifters (dames) redelijk easy 120 kg drukken.

Als je bedenkt dat dit meisje (48 kg) http://en.wikipedia.org/wiki/Nurcan_Taylan 98 Kg als PR had bij de Snatch en 121 kg bij de Clean & Jerk, dan moet ze die 120 kg bench wellicht ook halen (zeker als ze blijft dopen).

Opstellen van de Pull Up Contest regels gaat goedkomen, net als bij de keuring :)

Niet echt.
Olympische gewichtheffen is zeer anders dan powerlifting.

Iemand die naar de olympische spelen gaat traint specifiek op zijn/haar sport.
De meeste gewichtheffers bankdrukken amper.
Verder is de snatch/clean and jerk zeer anders dan bankdrukken.

Ik dacht eerst dat je het over kogelstoters enzo zou hebben, of roeiers, maar dit is nog stommer.

Goeie argumentatie kerel.

Ben het wel met Theodoor eens, zo stomme gedachte is dit niet imo. Check dit maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Paralympic_powerlifting

Vrouw, Lucy Ogechukwu Ejike, weegt 48 kg en bench press 130 kg (paralympics!).

Of gelden er andere regels bij Paralympic Powerlifting (ben geen expert)?

punt 1: hij had het over de olympische spelen, dat is enkel de snatch en de clean&Jerk

punt 2: het zijn de paralympics.
Voor zover ik weet zijn dat geen random mensen die daar mee mee doen.
Maar wel de beste in hun veld.
Verder is hun discipline de bench press in tegenstelling tot punt 1.

punt 3: ik denk dat je die mensen nogal onderschat
Dit zijn wereldrecords.
De wereldrecords in olympisch gewichtheffer in de 48kg klasse bij de vrouwen is een 217 totaal. Dat halen de meesten niet.
Verder is het wereldrecord bankdrukken (paralympics) bij de mannen 301 kg (http://www.youtube.com/watch?v=eOjP6NQ3kKY)
Het beste bij powerlifting is zo'n 324 kg.

Je kan onmogelijk verschillende disciplines met elkaar vergelijken.

punt 1: hij had het over de olympische spelen, dat is enkel de snatch en de clean&Jerk

punt 2: het zijn de paralympics.
Voor zover ik weet zijn dat geen random mensen die daar mee mee doen.
Maar wel de beste in hun veld.
Verder is hun discipline de bench press in tegenstelling tot punt 1.

punt 3: ik denk dat je die mensen nogal onderschat
Dit zijn wereldrecords.
De wereldrecords in olympisch gewichtheffer in de 48kg klasse bij de vrouwen is een 217 totaal. Dat halen de meesten niet.
Verder is het wereldrecord bankdrukken (paralympics) bij de mannen 301 kg (http://www.youtube.com/watch?v=eOjP6NQ3kKY)
Het beste bij powerlifting is zo'n 324 kg.

Je kan onmogelijk verschillende disciplines met elkaar vergelijken.

Bovenstaande ondersteunt juist mijn veronderstelling. Pro krachtsporters zoals bovengenoemde hebben over het algemeen hogere 1RM (ook op bijv bench press) dan veel BB'ers die 2 keer zo zwaar zijn. Dat schijnt nogal wat agressie en frustatie op te leveren (is op elk krachtsport of BB forum terug te lezen) en is wel vermakelijk. Maar het raakt wel de kern van wat BB is en wat Olympisch liften inhoudt (verschillende doelen, verschillende trainingsvormen, verschillende resultaten).

Bovenstaande ondersteunt juist mijn veronderstelling. Pro krachtsporters zoals bovengenoemde hebben over het algemeen hogere 1RM (ook op bijv bench press) dan veel BB'ers die 2 keer zo zwaar zijn. Dat schijnt nogal wat agressie en frustatie op te leveren (is op elk krachtsport of BB forum terug te lezen) en is wel vermakelijk. Maar het raakt wel de kern van wat BB is en wat Olympisch liften inhoudt (verschillende doelen, verschillende trainingsvormen, verschillende resultaten).

je had het over gewichtheffers, niet paralympische bankdrukkers

Het is vooral vermakelijk dat je dit topic blijft linken aan bodybuilding...

Terug
Naar boven