MuscleMeat

Lees dit eerst Introductie en Regels

Bovenstaande ondersteunt juist mijn veronderstelling. Pro krachtsporters zoals bovengenoemde hebben over het algemeen hogere 1RM (ook op bijv bench press) dan veel BB'ers die 2 keer zo zwaar zijn. Dat schijnt nogal wat agressie en frustatie op te leveren (is op elk krachtsport of BB forum terug te lezen) en is wel vermakelijk. Maar het raakt wel de kern van wat BB is en wat Olympisch liften inhoudt (verschillende doelen, verschillende trainingsvormen, verschillende resultaten).

BB heeft niet als doel kracht, niemand hier heeft dat ooit gezegd. Maar dat maakt het geen nutteloze sport.

vervolgens kan jij blijkbaar niet begrijpen dat er verschillende krachtporten zijn.
Je hebt strongmen, powerlifting en gewichtheffen.
Deze zijn niet dezelfde.
Een gewichtheffer geeft niets om bankdrukken, een powerlifter niets om de clean and jerk.

Een top-powerlifters zal niet opwegen tegenover een gewichtheffer in de olympische oefeningen (de snatch en clean&Jerk)

Ronnie Coleman kan 800 pond squatten. Dat is niet niets.
En niet zoveel mensen kunnen dat.

Ben ik de enige die deze discussie totaal niet kan volgen?

290kg geared deadlift

Voor nieuwe records moet er vanaf nu een bewijsfilmpje gepost worden!

Iedereen heeft tegenwoordig beschikking over een telefoon met camera, dus er is eigenlijk geen reden om geen filmpje te maken. Daarnaast heeft bijna iedereen zn PR's al op film maar posten ze het filmpje niet uit luiheid ;)

Op den duur zal ik waarschijnlijk alle PR's zonder filmpje verwijderen

• Like
Waarderingen: DG80
En wat nou als pr's zijn gezet in een meet zoals bijvoorbeeld bij raw power baarn of een voorronde voor sterkste man van Nederland? Tig getuigen dat een lift goed is maar toevallig niemand gefilmd. Geen pr in jou ogen dan?

Ach ja wat maakt het ook uit, kom toch nooit in de lijsten te staan. :lol:

De voorrondes sterkste man en pr's bij RPB toevallig niet op film terwijl er veel mensen aanwezig zijn? Lijkt me dus een haast onmogelijke situatie ;)

De voorrondes sterkste man en pr's bij RPB toevallig niet op film terwijl er veel mensen aanwezig zijn? Lijkt me dus een haast onmogelijke situatie ;)

Toch is het zo..

Maar goed. Ik snap je punt, maar aan sommige mensen twijfel ik gewoon niet. Ik hoef ook echt niet elke lift een camera op m'n neus.

Het rare is dat de sterkste hier op het forum dus iemand is die toevallig alles heeft gefilmd.

Je denkt toch niet dat hier een of andere samenzwering achter zit :roflol:

Gaat niet alleen om 'bewijsmateriaal' maar het is ook gewoon leuk voor mensen om te kijken. En het is toch niet veel gevraagd??? Bijna iedereen zet zn lifts altijd op film

Misschien moet je onderscheid maken tussen gymlifts filmen en wedstrijdlifts

Als je op een wedstrijd bezig bent en je weet niet wie er filmt of iemand uberhaupt filmt kom je nooit aan dat materiaal.
Gymlifts is wel echt kleine moeite voor een record en voor jezelf ook leuk om te zien.

edit: 305,5 deadlift geared http://www.youtube.com/watch?v=Cu-3-MtSReA

Laatst bewerkt:

no hate,
maar ik zie dat je lift met die helisport schijven,die schijven wijken af,sommige 20kg schijven,wegen soms maar 18,5 kg,met een bar vol kan het soms 20kg of meer schelen,moet je eens nawegen.
ik had vroeger ook heli-schijven,en ben overgeschakelt naar rubbercoated,die wegen precies,en heb al mn vorige records geannuleerd.(juist is juist)
maar stel dat het 220 sq is en 260 dl is,is het nog sterk natuurlijk.;)

no hate,
maar ik zie dat je lift met die helisport schijven,die schijven wijken af,sommige 20kg schijven,wegen soms maar 18,5 kg,met een bar vol kan het soms 20kg of meer schelen,moet je eens nawegen.
ik had vroeger ook heli-schijven,en ben overgeschakelt naar rubbercoated,die wegen precies,en heb al mn vorige records geannuleerd.(juist is juist)
maar stel dat het 220 sq is en 260 dl is,is het nog sterk natuurlijk.;)

Ok doei

Terug
Naar boven