AndroidHealthClinic

Lees dit eerst Introductie en Regels

Zou het niet door de gear komen? Lees wel eens dat je squat en bench meer profijt hebben van gear dan een deadlift.

Je zou het eens kunnen vergelijken hoeveel het gewicht uit elkaar zit bij RAW en gear lifts.

Zou het niet door de gear komen? Lees wel eens dat je squat en bench meer profijt hebben van gear dan een deadlift.

Je zou het eens kunnen vergelijken hoeveel het gewicht uit elkaar zit bij RAW en gear lifts.

Mwah. Verschilt natuurlijk per persoon. Als je naar wereldtop kijkt, die gasten halen ook gewoon 50/60 kilo uit een deadliftpak. Bij een benchshirt zal t misschien hooguit 20 kilo meer zijn (dan heb ik t over een single ply shirt).
Het klopt wel dat de carry over van deadlift raw naar deadlift geared bij de meeste mensen lager ligt dan bij bankdrukken t geval is.

50/60kg uit een deadliftpak? wie dan?
het raw record ligt maar net onder het geared record

50/60kg uit een deadliftpak? wie dan?
het raw record ligt maar net onder het geared record

Voornamelijk sumo style lifters. Hoe rechter je je rug kan houden, hoe meer profijt je van dat pak hebt.
Moet wel zeggen dat bijna alle wr's conventioneel zijn gezet, en dat daarbij de carry over minder is (over t algemeen).

oh oke, vandaar

Uit een benchshirt kan toch wel meer dan 20kg gehaald worden, ook uit een single ply en niet gemodificeerd shirt.
Bij de NPB is dit het enige dat toegestaan is, zelf heb ik 3 jaar terug 27,5kg uit mijn shirt kunnen halen (een Titan Fury), RAW benchte ik toen 180kg en tijdens een geared training 207,5 , beste wedstrijdbeurt 205,0.
En er waren toen ook jongens die er 30-35kg uit konden halen.

Uit een benchshirt kan toch wel meer dan 20kg gehaald worden, ook uit een single ply en niet gemodificeerd shirt.
Bij de NPB is dit het enige dat toegestaan is, zelf heb ik 3 jaar terug 27,5kg uit mijn shirt kunnen halen (een Titan Fury), RAW benchte ik toen 180kg en tijdens een geared training 207,5 , beste wedstrijdbeurt 205,0.

Ik bedoelde hooguit 20 kilo meer dan die 50/60 kilo bij de dl. Dus 70/80 kilo. Er zijn er die dit eruit halen. Mij lukt t ook nog lang niet, ik haal nu zo'n 30/35 kilo eruit.

Vandaag bij Bodyzone in Sint Maartensdijk een nieuw wedstrijdpr gedrukt (in benchshirt) van 235kg! :)

en daarmee officieel de sterkste van DBB :D Gefeliciteerd :)

eensch!Theo vd Laan haalde zo'n 50 tot 60kg uit een Inzer Rage X.
Nou was hij ook echt build to bench maar toch!

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de scores van alle bekende strongmen ook . weet niet hoeveel er nu tussen staan. uit het hoofd weet ik alleen unlimited (jarno)
daar zullen er misschien ook bij zijn die dbb wel ooit hebben gevonden maar niet op de lijst staan????

Wat bedoel je? De gym stats van de top strongmen van Nederland?

ja voor alle onderdelen die in onze forumrecords hier vermeld staan mits ze in het lijstje thuishoren kwa score en op dbb "actief" zijn

De meesten zijn wel lid, maar niet echt actief.
Ik vind deze records ook niet echt interessant buiten log en stones.
Bij de yoke gaat het immers niet om het gewicht wat je loopt, maar de snelheid. Op de wedstrijduitslagen kan je wel zien hoe sterk wie op wat is.

ik bedoelde ook de speciale strongmen oefeningen maar vooral hun SQ,DL en BP.
ik vind naast BB ook pl en sm heel interessant dus volg graag alles
als ik zelf aan SM deed zou ik er net als jou over denken
ben nu 1x sterkste man gaan kijken een paar jaar terug ..zal nog wel een x gebeuren

Terug
Naar boven