XXL Nutrition

Invloed van roken op groeien?

Wegmisbruiker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
70kg
Een goedemiddag,

Mijn vraag gaat over roken, ik ben namelijk benieuwd wat voor effect roken en blowen op je groeiproces heeft.
Ik heb namelijk welleens gehoort dat je door roken/blowen afvalt.

ik ben nu 1,87 en 70 kilo maar tot 3 weken geleden rookte en blowde ik elke dag en at ik een stuk minder goed.
ik ben nu dus al 3 weken gestopt en ik eet nu minimaal 6 maaltijden per dag 10 snede brood+ fruit + avondeten in de hoop dat ik aan kan komen want dat gaat nogal sloom bij mij.
Maar vaak als ik getraint heb vind ik het wel chill om even stoom af te blazen "blowen dus maar nogmaals wat voor effect heeft dat op mijn lichaam en vooral misschien vlak na het trainen?

Hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden en als iemand ng tips heeft om aan te komen en egt massa op te bouwen hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

Zal niet zo goed voor je conditie zijn, maar sommige mensen hier blazen het maar al te graag op. Bij zware compounds zul je misschien ook wel iets minder resultaat boeken als nicotineverslaafde. Goed dat je gestopt bent met roken. Misschien kun je na je trainingen nog wat pure wiet/hash roken als je je daar goed bij voelt, zou dan wel ff van de tabak afblijven als je net gestopt bent met roken. Uiteindelijk is ook tabak echt niet zo'n probleem voor de sport, zeker niet op korte termijn. Maar het is echt zonde om als nicotineverslaafde door het leven te gaan. Enorm veel wiet roken past vaak ook niet helemaal in de levensstijl van een sporter, daarnaast wordt cannabis van coffeeshops soms bespoten met dingen die een stuk slechter voor je longen zijn dan de cannabis zelf. Na je training zou het toch niet echt een probleem moeten zijn, doe de dingen waar je je goed bij voelt, maar probeer toch een beetje verstandige keuzes te maken met de focus op je toekomst. Ik heb altijd erg van de PWO wiet genoten in ieder geval, zeker na een flinke cardio sessie, beetje wiet roken/vapen en dan een flinke maaltijd naar binnen gooien, heerlijk!

Laatst bewerkt:
roken is k*t.
je spieren verstikken en zullen eerder verzuren..
bij een niet roken gaat de verzuring minder snel,je kan je setje dan nog wel af maken of je voelt al dat je gaat verzuren,
bij een roker gaar verzuring sneller.
je voelt je spier eerder verzuren

?

Je valt niet af van roken, het verminderd alleen je eetlust. Blowen daarintegen (zoals je wel weet) geeft je af en toe een vreetkick :thumbup:..
Heb zelf ook tijden lang elke dag geblowd, zolang je je maar aan je trainings en voedingsschema houdt, is er nix aan het handje;)
En idd goed dat je gestopt bent met roken.. kost al1 maar geld.

succes,

Valt mij op dat steeds meer mensen stoppen met roken maar wel blijven blowen. Ik ken deze mensen persoonlijk. Het gevolg dat zij vooral 's avonds enorm veel blowen ter compensatie van het stoppen met roken. Maar blowen is ook enorm slecht voor je. Veelvuldig gebruik kan chronische bronchitis veroorzaken en daarnaast kan het leiden tot concentratieproblemen en onvruchtbaarheid. In een blow zitten 2 maal zoveel kankerverwekkende stoffen als in een sigaret. Daarnaast is blowen niet zo zeer lichamelijk verslavend, maar zeker wel geestelijk. En je hebt dan wel vreetkicks, maar door het blowen stijgt je stofwisseling ook enorm, dus die vreetkick zal je niet van aankomen ofzo als je dat denkt. Goed dat je bent gestopt met roken! Maar ik zou ook zeker proberen te minderen met blowen. Niet na elke training ''even lekker stoom afblazen''. Zo nu en dan blowen is echt niet erg, maar maak er geen routine van.

Sinds ik gestopt ben met blowen, groei ik alleen maar :P
Daarnaast verlaagd blowen zelfs je testosteron :)
Heb er zelf voor in een kliniek gezeten en daar werden mij ook dingen verteld die ik niet wist.
Vreetkicks heb je ook niet altijd, in het begin had ik ze wel.
Na een jaar verdwenen die en verdoete blowen alleen maar mijn eetlust.
Beste keus die ik gemaakt heb, is stoppen ermee :)

Zelf vind ik als roker dat ik ondanks het roken goed groei (aangezien ik ook niks aan men voedsel heb gedaan).

In pumping iron zien we arnold schwarzenegger roken (in raw iron bevestigd hij dit). Er zijn ook filmpjes van mark rühl die rookt... dusja!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Roken en blowen beiden versnellen de spijsvertering.

ben zelf toen ik stopte met roken en blowen in notime 5-6 kg aangekomen.
wel met hard trainen en veel eten natuurlijk

Had ik maar gerookt, was ik niet zo lang :(

Zijn er hier ook DBB'ers met een heel net fysiek die zich elke week klemzuipen?

Zijn er hier ook DBB'ers met een heel net fysiek die zich elke week klemzuipen?

Op mijn sportschool loopt een "n*ger(epische genen)" rond die het verschil tussen koolhydraten, vetten en eiwitten niet eens weet en een gruwelijk ripped body heeft...
Hij zuipt elk weekend en eet alles wat ie wil.
Hij heeft geen enkele kennis over oefeningen en uitvoering.
Vet % zal rond de 8 liggen en gewicht iets van 90kg bij 178cm.

Op mijn sportschool loopt een "n*ger(epische genen)" rond die het verschil tussen koolhydraten, vetten en eiwitten niet eens weet en een gruwelijk ripped body heeft...
Hij zuipt elk weekend en eet alles wat ie wil.
Hij heeft geen enkele kennis over oefeningen en uitvoering.
Vet % zal rond de 8 liggen en gewicht iets van 90kg bij 178cm.

Maar het blijft een n*ger.

Haha. Niet alle n*gers hebben dezelfde genen hoor.
n*gers uit Ivoorkust worden sneller buffer dan die uit Kenia bijvoorbeeld.

Maar ik vind een ripped body mooier bij blanke/licht getinte mensen dan bij n*gers. ;)

Roken vermindert de eetlust -> minder eten = minder (gemakkelijk) groeien.

Je had het antwoord zelf al gegeven in je inleiding ;)

Roken vermindert de eetlust -> minder eten = minder (gemakkelijk) groeien.

Je had het antwoord zelf al gegeven in je inleiding ;)

Dat is natuurlijk te wijten aan je motivatie. Als ik wacht tot ik eetlust heb zal ik ook minder vaak of kleinere porties eten. Kwestie van wil en motivatie dat je je maaltijden binnen krijgt.

Terug
Naar boven