XXL Nutrition

Irish Heart Log

• Topic Starter Topic Starter
Met die 5 oefeningen bedoel je: bench, squat, Mill. Press, Deadlift, Bent-over BB row neem ik aan?

Hoe zit het met de olympische lifts dan? clean&press, Snatch, High Pull, Olympic squat..? En pullups en Dippen vind ik toch ook wel 2 hele belangrijke oefeningen..

En over de kracht&massa.. leg me dat 'ns ff uit! Dus hoe sterker je wordt, hoe meer massa je kweekt? Maar waarom trainen BB-ers (of naja.. de bodybuilders die ik zie trainen.. en die zij behoorlijk groot.. mass_builder die hier ook op 't forum zit, en appie steenbeek bijvoorbeeld) dan met setjes van 20 reps, allemaal isolatie oefeningen.. daar word je toch niet bepaald sterk van lijkt mij.. pompen pompen pompen toch je er bij neervalt..??

Jaja Appie Steenbeek en zo trainen nu zo, maar op welke manier hebben ze uiteindelijk hun massa gekweekt toen ze begonnen, vast niet met 20 reps. Als je sterker word in de grote 5 dan word je breder, zo simpel is het imo, en pas later moeten er in principe andere oefeningen bij. Heb jij al ooit iemand gezien die 150 kg benched voor 4 of 5 reps en een zwakke borst en kleine schoudertjes heeft? Voila, zware gewichten terwijl je in een rep range van 3-8 blijft is the way to go imo. Dan combineer je kracht met massa. Dus het antwoord op jouw vraag 'hoe sterker je wordt hoe meer massa' is ja, op voorwaarde dat je in een hypertrofie rep range blijft.

Ja dat klinkt wat mij betreft wel logisch.. en wat ik van hem hoorde.. trainde hij eerst wel anders!

Thanks!

Ja dat klinkt wat mij betreft wel logisch.. en wat ik van hem hoorde.. trainde hij eerst wel anders!

Thanks!

Het allerbeste voorbeeld is iemand als Schwarzenegger, want wat was hij alvorens hij BB'er werd? Juist ja gewichtheffer, zo had hij al een serieuze basis waar hij kom op voortbouwen.
Imo zullen in de toekomst de body builders steeds meer gaan trainen als powerlifters, met dat verschil dat ze in een hypertrofie rep range zullen blijven, om massa te kweken - als velen dat al niet doen tenminste. Enkel wanneer de massa gemaakt zal zijn zullen ze hun aandacht meer gaan toespitsen op isolatieoefeningen.

Laatst bewerkt:
Dressed is logjunk... hehehe niet ontkennen ;). Je had me wel ff mogen inlichten kerel.
Top dat je weer gaat loggen!

Wel eens met Marrkos dat de pullup en de dip echt goede massabouwers zijn. Dip is de squat van het bovenlichaam ;)

Laatst bewerkt:
hehe goed te zien a-brother van mij!

Eindelijk weer een bruut log erbij in deze sectie ben hier blij mee...
Goed schema lang leve de compounds..

Voeding heb ik twijvels bij;
Wat een enorme vreetzak ben jij eigenlijk hoe hoog is je bf man?
Wat zijn de waardes kh/vetten/kcal/eiwitten?

Dressed is logjunk... hehehe niet ontkennen ;). Je had me wel ff mogen inlichten kerel.
Top dat je weer gaat loggen!

Wel eens met Marrkos dat de pullup en de dip echt goede massabouwers zijn. Dip is de squat van het bovenlichaam ;)

Ja dat zijn ook goede oefeningen hoor, ikzelf doe ze niet maar ze kunnen je ook vooruit helpen natuurlijk!

hehe goed te zien a-brother van mij!

Eindelijk weer een bruut log erbij in deze sectie ben hier blij mee...
Goed schema lang leve de compounds..

Voeding heb ik twijvels bij;
Wat een enorme vreetzak ben jij eigenlijk hoe hoog is je bf man?
Wat zijn de waardes kh/vetten/kcal/eiwitten?

Ik heb geen idee hoe hoog mijn bf is maar het zal zeker niet hoog zijn, mijn lijf staat goed droog hoor en je kan de aders goed zien (ook op mijn schouders bijvoorbeeld), maar ik heb zoveel voeding echt nodig want als ik minder eet dan val ik echt af. Raar maar waar, zo zie je dat iedereen verschillend is!
Ik heb geen idee wat de waarden zijn maar ik zit in alles zonder twijfel hoog genoeg.

Ok wie ben ik om daar een oordeel over te geven idd.
Jij traint al zo lang en je groeit hierbij en bf is laag

Thumbs ga ervoor succes de komende tijd

db is back - mooi zo'n ierse yzervreter

Bruut schema man!

waarom rackpulls en geen deadlift?

Bruut schema man!

waarom rackpulls en geen deadlift?

Thnx bro! Ja ik wissel wat af, nu een tijdje racks en daarna weer deads. De Racks zijn imo de beste oefening voor de dikte van de bovenrug en de deads zijn dan weer allround, maar alle twee in 1 training is wat zwaar en dan hou ik niets meer over voor de BOR's.
Zeg eens Seagal waarom staat er bij jou dat je een vrouw bent?

En na een jaartje of 3 heb ik je log ook gevonden.;)
Leuk dat je weer logt Dressed. Go for it.:D

Thnx bro! Ja ik wissel wat af, nu een tijdje racks en daarna weer deads. De Racks zijn imo de beste oefening voor de dikte van de bovenrug en de deads zijn dan weer allround, maar alle twee in 1 training is wat zwaar en dan hou ik niets meer over voor de BOR's.
Zeg eens Seagal waarom staat er bij jou dat je een vrouw bent?

Begrijpbaar! Ik ga ze na mijn hst misschien ook maar eens doen.

Omdat ik een vrouw ben dresses black;)

:D

Begrijpbaar! Ik ga ze na mijn hst misschien ook maar eens doen.

Omdat ik een vrouw ben dresses black;)

Wablief:eek!: Ik volg jouw log en jij kan meer gewicht heffen dan veel mannen hier. Dit slaat mij echt met verbazing, het allergrootste respect voor zo'n sterke madam!

Dressed is back, nice!

Terug
Naar boven