Dressed Black
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 34
Met die 5 oefeningen bedoel je: bench, squat, Mill. Press, Deadlift, Bent-over BB row neem ik aan?
Hoe zit het met de olympische lifts dan? clean&press, Snatch, High Pull, Olympic squat..? En pullups en Dippen vind ik toch ook wel 2 hele belangrijke oefeningen..
En over de kracht&massa.. leg me dat 'ns ff uit! Dus hoe sterker je wordt, hoe meer massa je kweekt? Maar waarom trainen BB-ers (of naja.. de bodybuilders die ik zie trainen.. en die zij behoorlijk groot.. mass_builder die hier ook op 't forum zit, en appie steenbeek bijvoorbeeld) dan met setjes van 20 reps, allemaal isolatie oefeningen.. daar word je toch niet bepaald sterk van lijkt mij.. pompen pompen pompen toch je er bij neervalt..??
Jaja Appie Steenbeek en zo trainen nu zo, maar op welke manier hebben ze uiteindelijk hun massa gekweekt toen ze begonnen, vast niet met 20 reps. Als je sterker word in de grote 5 dan word je breder, zo simpel is het imo, en pas later moeten er in principe andere oefeningen bij. Heb jij al ooit iemand gezien die 150 kg benched voor 4 of 5 reps en een zwakke borst en kleine schoudertjes heeft? Voila, zware gewichten terwijl je in een rep range van 3-8 blijft is the way to go imo. Dan combineer je kracht met massa. Dus het antwoord op jouw vraag 'hoe sterker je wordt hoe meer massa' is ja, op voorwaarde dat je in een hypertrofie rep range blijft.

. Je had me wel ff mogen inlichten kerel.
Ik volg jouw log en jij kan meer gewicht heffen dan veel mannen hier. Dit slaat mij echt met verbazing, het allergrootste respect voor zo'n sterke madam!