AndroidHealthClinic

Irish Heart Log

Thanks voor de karma!:D

Ga jouw log zeker volgen! Had ik even goed wel gedaan hoor.. los van de karma

Op welke hoogte ligt de bar bij je rackpulls?

Sorry hoor, ik schaam me diep. :o

Maar begin van dit log was ook niet bij te houden, meteen 3 pagina's.
Maar ik zie het...u was me voor. :D

No probs! :thumb:

Het was alleen wel heel kort nadat ik het gevraagd had. ;)

Ik zou ze ook wel eens graag proberen, die rack pulls!
Maar ik train in zo'n sissy fitness zaaltje voor mama's kindjes... :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Borsttraining vandaag:
Incline Bench Press:
4 warm up sets en dan:
1e werkset: 160 kg x 4.
2e werkset: 165 kg x 1.
3e werkset: 170 kg x 1.
4e werkset: 150 x 6.
5e werkset: 140 x 6.
6e werkset: 130 x 7.
7e werkset: 130 x 6.
8e werkset: 130 x 4.
9e werkset: 130 x 3.
10e werkset: 100 x 11.

Geen zin meer in mijn geplande flyes.
Pas op vrienden stel je niet teveel voor van die incline, ik doe hem met de kleinst mogelijke verhoging van de bank en het is dus bijna een flat bench.
[/FONT]

geen grote hoek maar dan nog, wat een gewichten :eek:

Ik snap het eigenlijk nog altijd niet goed hoe je je kilo's schat wat je op je barbell hangt. :o

Vol jaloezie kijk ik naar die gewichten, en het is niet dat ik het je niet gun dressed. Maar ik wil ook :wl:.

Ik dacht dat jij juist de incline de beste press vond i.p.v. de flat. Dan moet je die hoek wel omhoog brengen toch?

Ik snap het eigenlijk nog altijd niet goed hoe je je kilo's schat wat je op je barbell hangt. :o

Ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen eigenlijk Rob, maar ik schrijf alles tot in het kleinste detail op van elke training en wat er aan voorafging (gebruikte gewichten, eventuele stand van de bank, of ik een kleine fout maakte in de beweging, of ik gestopt ben terwijl er nog een halve rep of zo had ingezeten, of ik door een of andere reden iets minder kon eten voor die training, welke inspanningen ik leverde voor die bepaalde training, mijn gemoedsinstelling voor die training en ga zo maar door) en terwijl ik aan het trainen ben voel ik wat mijn lichaam nog kan hebben, zal ook wel een kwestie van ervaring zijn denk ik?

Vol jaloezie kijk ik naar die gewichten, en het is niet dat ik het je niet gun dressed. Maar ik wil ook :wl:.

Ik dacht dat jij juist de incline de beste press vond i.p.v. de flat. Dan moet je die hoek wel omhoog brengen toch?

Je hebt gelijk mc maar ik ga later steeds vaker van hoek veranderen, zo blijven mijn spieren nieuwe impulsen krijgen. Ik vind inderdaad de incline hoger de beste oefening voor de borst, maar je kan niet eeuwig doordraaien met exact dezelfde oefening, dat weet jij zeker ook.

Brute incline/flatbench Dressed. Zou graag een keer samen trainen.
Lekker van elkaar leren.:D

Ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen eigenlijk Rob, maar ik schrijf alles tot in het kleinste detail op van elke training en wat er aan voorafging (gebruikte gewichten, eventuele stand van de bank, of ik een kleine fout maakte in de beweging, of ik gestopt ben terwijl er nog een halve rep of zo had ingezeten, of ik door een of andere reden iets minder kon eten voor die training, welke inspanningen ik leverde voor die bepaalde training, mijn gemoedsinstelling voor die training en ga zo maar door) en terwijl ik aan het trainen ben voel ik wat mijn lichaam nog kan hebben, zal ook wel een kwestie van ervaring zijn denk ik?

Denk het ook :p Want ik geloof niet dat je ooit je 1RM test ofzo hé?
Of ga je gestaag omhoog aan de hand van een % van je vorige training ofzo?
Je gaat gewoon altijd voor het maximum?

Denk het ook :p Want ik geloof niet dat je ooit je 1RM test ofzo hé?
Of ga je gestaag omhoog aan de hand van een % van je vorige training ofzo?
Je gaat gewoon altijd voor het maximum?

Ik ga altijd voor het maximum dat ik op eigen krachten kan tillen, dus net niet tot failure, ik voel normaal gezien steeds welk gewicht ik ga kunnen pakken en meestal ook het aantal reps die mogelijk gaan zijn, hoewel het natuurlijk wel eens kan tegenvallen en ik een fail heb (er zijn zoveel factoren die invloed kunnen hebben), maar dat probeer ik dus te vermijden.

Ik ga altijd voor het maximum dat ik op eigen krachten kan tillen, dus net niet tot failure, ik voel normaal gezien steeds welk gewicht ik ga kunnen pakken en meestal ook het aantal reps die mogelijk gaan zijn, hoewel het natuurlijk wel eens kan tegenvallen en ik een fail heb (er zijn zoveel factoren die invloed kunnen hebben), maar dat probeer ik dus te vermijden.

Ik ga ook eens met zulk schema wat proberen denk ik. Dat GVT verhaal en een
gewone split zit me wat tot boven. Gewoon maxen eigenlijk en dan volume draaien.
Maar zoals je eerder al aangaf; daar is ervaring voor nodig.

Ik ga ook eens met zulk schema wat proberen denk ik. Dat GVT verhaal en een
gewone split zit me wat tot boven. Gewoon maxen eigenlijk en dan volume draaien.
Maar zoals je eerder al aangaf; daar is ervaring voor nodig.

Ervaring bouw je op door het te doen Rob, in het begin is het dan wat zoeken (zoals bij elk nieuw programma), maar na een paar trainingen gaat het vanzelf. Als je zo traint moet je wel zorgen dat je sets doet in elke hypertrofie rep range (3-10/12), dat is de ideale combinatie van kracht en massa. Voor de benen ook minstens 1 set doen van 15-20, en bij voorkeur 2, maar dat moet je opbouwen want het is zeer zwaar na je zware sets.

Good luck DB!

Ik ga je volgen.

Ik zit in mijn week 3 met jou voorgestelde UB/LB schema. Gaat helemaal top. Kracht en massa gaan naar mijn inzien erg rap vooruit. Hard trainen, (proberen) veel te vreten met voldoende (nacht)rust is the key uiteraard. Alleen helaas werkt dat gevreet bij mij niet zoals bij jou. Veel eten betekend ook BF aanvoeren (al valt het nu mee omdat ik hardcore train en de food beter aangesproken word door mijn lichaam om met te maximaliseren).

Terug
Naar boven