XXL Nutrition

Is dippen tussen 2 bankjes slecht voor je schouders?

wrm dip je niet gewoon op zon optrek ding
Je spreekt hiet iets meer brst aan omdat je automatisch naar voor leunt, of tneminste bij mij toch.
Tussen 2 bankjes vond ik altijd wel fijn om te doen.
Nooit last van schouders gehad.

Elke vorm van dippen voelt k*t aan m'n schouders en sleutelbenen, dus ik doe het niet.

Ik heb SUPER veel last van klassieke dips aan m'n schouders.
Dippen tss bankjes vind ik persoonlijk 1 van de allerbeste oefeningen voor triceps.
Al helemaal als laatste oefening, zet echt de fik erin!
M'n trainingspartner legt dan een ..kg plaat in m'n schoot, ga je tot het max
en laat die kerel je dan nog een tel of 2 wachten om die plaat te verwijderen...
MEGABURN :D I love it..

Trouwens is het nu eenmaal zo dat al die 'klassieke' bread & butter oefening altijd zwaar verdedigd worden en vaak zonder enige onderbouwing.
Dorian Yates deed géén squats en géén flat bench presses.. wat een mietje dan hé :rolleyes:
Gewoon benchen en recht dippen helpen mijn schouders naar de **** en trainen de bedoelde spieren zo amper.
Sinds ik m'n gedacht doe (veel dumbbell werk) ben ik super vooruit gegaan.

Je moet gewoon zien wat voor jou het beste werkt, heavy gaan en enige compounds als basis houden.
Als je altijd voluit gaat stimuleer je groei, en zo is het ;)

Ik vind ze ook een van de betere oefeningen voor de triceps. Alsook het dippen tussen twee parrallel bars.
Trouwens dippen tussen twee bankjes doe je beter met een EZ stang op je schoot ipv schijven, veel beter. Een andere manier is door een spotter die achter je staat en op je schouders duwt.

maar als er iemand op je schouders duwt is het meestal geen constant gewicht.

OT, dat dippen tussen twee bankjes , bedoelen jullie zo'n L-seat dip mee ???

maar als er iemand op je schouders duwt is het meestal geen constant gewicht.

OT, dat dippen tussen twee bankjes , bedoelen jullie zo'n L-seat dip mee ???

je benen liggen op een bankje, en achter jou ook een bankje, en dan ga je op een neer. Dat kan je mss wel L vormig noemen.

Ja een constant gewicht heb je niet, maar ik voel het altijd goed branden dan. Het contragewicht dat de spotter tegenduwt verschilt wss elke keer maar toch wel de beste positie voor je triceps imo.

Dan ga ik liever voor dat ez stang idee van je, maar als je daar 75 tot 100kg aanhangt tilt je spotter die ook niet zomaar op en word de druk op je benen dan niet te groot op 1 kleine plek?

Zoja, waarom en wie doen het nog meer?

EDIT: waarom doe ik het? omdat er dat extra gewicht op mijn benen kan liggen...

Prima oefening als je het accent op je triceps wilt plaatsen.

Voor zover ik weet is het niet slecht voor je schouders (ik heb zelf vrij stramme schouders maar kom met dippen soms met m'n reet tegen de grond, wt natuurlijk ook afhankelijk is van de bankhoogte)

Voor wie niet wet wat een bench dip is

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En dan gewoon op en neer. Hou je voeten kort bij je zodat je romp dicht tegen de bank blijft en plaats extra gewicht zo dicht mogenlijk tegen je romp aan.

Prima oefening als je het accent op je triceps wilt plaatsen.

Voor zover ik weet is het niet slecht voor je schouders (ik heb zelf vrij stramme schouders maar kom met dippen soms met m'n reet tegen de grond, wt natuurlijk ook afhankelijk is van de bankhoogte)
Ja, zo kan ik het ook
21eAV6fZ-7L._AA280_.jpg

voor beginners is het misschien beter met de voeten op de grond te beginnen.

lol @ Flying fox

Kan, zeker voor sommige dames.

Mannen zijn meestal wel sterk genoeg om het op gelijke banken te doen. Alleen moet je dan even je ego vergeten en geen extra gewicht op je benen gooien.

Dan ga ik liever voor dat ez stang idee van je, maar als je daar 75 tot 100kg aanhangt tilt je spotter die ook niet zomaar op en word de druk op je benen dan niet te groot op 1 kleine plek?

75 a 100 kilo wordt pijnlijk met elke methode denk ik. Zowel met schijven gaan je knieën enorm pijn doen, met een EZ stang zal het nog het best zijn mits je een dikke handoek als onderleg gebruikt. De spotter kan gewoon over je benen staan, dan doet hij een soort van deadlift om het gewicht er op of af te leggen.

nee je heb in sportscholen vaak van die dip en chin dingen in 1

Klopt. En die vind ik zwaar klote. Handvatten met ondeugelijke plastic omhulsels die veel te ver uit elkaar zitten en onhandige chinsbars met de drager in het midden. Het is eigenlijk van alles net niks. Dan kun je beter zo'n turnbrug achtige dipding hebben.

Ik doe dan liever "inferieure" bench dips waarbij ik minder last van mijn schouders heb dan op een multistation. Truc is om de juist hoek te vinden. Als ik mijn handen "verkeerd" neerzet of te ver voorover buig krijg ik bij benchdips ooknog wel eens last van mijn schouder. Ikvind het persoonlijk een van de fijnste triceps oefeningen.

Met een EZ of BB werkt idd prima. Met (grote) schijven is klote.

er word inderdaad gezegd dat het slecht is voor de schouders omdat je de spieren rond de schouder kunt over rekken bij deze beweging
probeer maar eens gewoon zoals je nu in je stoel zit je schouders zo ver naar achter en naar boven te brengen
als je niet lenig genoeg bent in je schouders kan je blessures oplopen op deze manier omdat je door de zwaartekracht en of gewichten veel verder kunt gaan met deze beweging
maar normaal gezien als je niks wilt forceren en je kent hopelijk je eigen mobiliteit van je schouders dan kan er niks gebeuren
het is dan ook een zeer goeie oefening
trouwens willen jullie het voelen branden:)
doe deze oefening eens op een swiss ball:)

gewoon je handen plaatsen op een swiss ball en dan even zoeken tot je comfortabel zit met je polsen en armen
je voeten plaats je op de grond of eventueel op een bankje amar is natuurlijk moeilijker
dan gewoon dezelfde beweging maken
je moet wel opletten dat je je handen goed voorop op de bal hebt als je ass to the grass wilt gaan:)
maar een lekkere oefening:)

gewoon je handen plaatsen op een swiss ball en dan even zoeken tot je comfortabel zit met je polsen en armen
je voeten plaats je op de grond of eventueel op een bankje amar is natuurlijk moeilijker
dan gewoon dezelfde beweging maken
je moet wel opletten dat je je handen goed voorop op de bal hebt als je ass to the grass wilt gaan:)
maar een lekkere oefening:)

Met voeten op de vloer is de oefening veel te licht. Met een kilootjes of 100 op schoot vind ik het wel fijn om enige stabiliteit te hebben eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen dat het goed gaat:roflol: :o

Maar vind je het van enige meerwaarde dat je triceps op een ball bouncen?

ze bouncen niet:)
en als je met deze oefening afsluit zal het niet te licht zijn:)
gewoon een lekkere oefening als afwisseling met dippen op bank om echt een serieus brandend gevoel te krijgen en een goede pomp

Zo ver ik weet is het niet slecht voor de schouders.

Minpunt is alleen het beperkte gewicht dat erop kan. Als je een beetje sterk bent kun je er makkelijk 40+ kg mee. Boven de 40 kg is het minder fijn, boven de 70 is et gewoonweg pijnlijk.

Terug
Naar boven