Fitness Seller

Is dippen tussen 2 bankjes slecht voor je schouders?

ja dat hangt van je conditie af natuurlijk
ik kan deze gemakkelijk 10x met 80kg erop
en dan bedoel ik dus ook tot bijna op de grond:)
het ligt er natuurlijk ook aan hoe hoog je bankje is:)

Minpunt is alleen het beperkte gewicht dat erop kan. Als je een beetje sterk bent kun je er makkelijk 40+ kg mee. Boven de 40 kg is het minder fijn, boven de 70 is et gewoonweg pijnlijk.

Maar jij bent ook ripped to the bone Jonko!

gewoon je handen plaatsen op een swiss ball en dan even zoeken tot je comfortabel zit met je polsen en armen
je voeten plaats je op de grond of eventueel op een bankje amar is natuurlijk moeilijker
dan gewoon dezelfde beweging maken
je moet wel opletten dat je je handen goed voorop op de bal hebt als je ass to the grass wilt gaan:)
maar een lekkere oefening:)

Variant met voeten op de bal ken ik, maar met je handen voorop de bal? Voor zover ik kan bedenken betekend je handen voorop een rond voorwerp plaatsen dat dezse gaat rollen wat je dan moet gaan compenseren door met je benen te gaan trekken/duwen.

Prima voor je core, maar je triceps hebben daar niet echt voordeel van.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je je handen aan de zijkant plaats? zijlingse beweginingen zijn op die manier wel te stabiliseren door je armen.

Met een EZ of BB werkt idd prima. Met (grote) schijven is klote.

Idd, beter een stanh/Ez gebruiken dan schijven op je knieeen/bovenbenen.

Scheelt ook een berg te gebruiken gewicht. Ik ken genoeg mensen op het moment dat ze een stang gingen gebruiken ipv schijven een egodeuk kregen omdat ze dat extra gewicht minimaal moesten halveren. ( me to :D )

Idd, beter een stanh/Ez gebruiken dan schijven op je knieeen/bovenbenen.

Scheelt ook een berg te gebruiken gewicht. Ik ken genoeg mensen op het moment dat ze een stang gingen gebruiken ipv schijven een egodeuk kregen omdat ze dat extra gewicht minimaal moesten halveren. ( me to :D )

dan moet ik toch even wachten wanneer ik de sportschool weer induik!

thuis kan ik trainen met grote emmers grind op schoot...........
:o

Ik ken genoeg mensen op het moment dat ze een stang gingen gebruiken ipv schijven een egodeuk kregen omdat ze dat extra gewicht minimaal moesten halveren. ( me to :D )

Dan heb je het over mensen die de schijven op hun enkels leggen:scratch:

ik vond het een verademing. 2 schijven van 20 op schoot is al onhandig genoeg als je niet zo lang bent, laat staan 3. Daarom pakte ik maar in doorsnee kleinere schijfjes van 15 die niet tegen je knietjes schuiven:o Heerlijk als je je tri's plots probleemloos kan afbeulen met het gewicht wat ze verdienen door een tip van een DBB-er;) Zou niet meer anders willen:p

Dan heb je het over mensen die de schijven op hun enkels leggen:scratch:

ik vond het een verademing. 2 schijven van 20 op schoot is al onhandig genoeg als je niet zo lang bent, laat staan 3. Daarom pakte ik maar in doorsnee kleinere schijfjes van 15 die niet tegen je knietjes schuiven:o Heerlijk als je je tri's plots probleemloos kan afbeulen met het gewicht wat ze verdienen door een tip van een DBB-er;) Zou niet meer anders willen:p

Nee is toch logisch, schijven van 20 hebben een grote dia en het gewicht rust deels op je benen die op de bank liggen. Een EZ stang ligt op je middel wat integraal 'aan je romp hangt'.
Met schijven krijg je een torentje van Pizza:)

Nee is toch logisch, schijven van 20 hebben een grote dia en het gewicht rust deels op je benen die op de bank liggen. Een EZ stang ligt op je middel wat integraal 'aan je romp hangt'.
Met schijven krijg je een torentje van Pizza:)

Ja logisch he.

Een torrentje van pizza wat als je fullrom dipt telkens richting je knieschijven schuift:mad:

3xl je plaatst je handen dan idd op de voor en zijkant en de bal gaat niet rollen hoor
de eerste keer is het even zoeken maar je bent er al snel mee weg

Ik krijg helemaal geen last van me knieschijven oid.

Leg de schijven net boven je knieschijven.
Het enigste wat wel kan is dat de schijven in je maag gaan drukken als je de neerwaardse beweging maakt.. Maar dan kan je idd ook een stapel kleine nemen

Terug
Naar boven