XXL Nutrition

Is een korte kuur (4/6 weken) veel beter dan een normale kuur? (10/12 weken)

natty

Novice
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Heb zojuist dit artikel gelezen:

[Link niet meer beschikbaar]

Als ik het goed begrepen heb kun je dus veel beter een aantal korte kuurtjes van 4 a 6 weken doen dan de reguliere 12 wekers.

Minders sides, je systeem ligt minder lang plat en toch redelijk wat kilo's pakken. Wie wil dat nou niet? Of is dit te mooi om waar te zijn?

spier aanmaken kost tijd en in 6weken kom je maar weinig vet en vocht vrije massa aan.

hypertrofie geloof ik dat dat heet.
mack weet daar wel raad mee.

Rea :roflol:
achterhaald

Waarom achterhaald?

Rea is een kneus.
Hypertrofie heeft tijd nodig.
Spiermassa bouwen kost gewoon veel tijd!

Ik denk dat voor veel kuurders een +10 weken kuur zeker nodig is, omdat je gewoon tijd nodig hebt om spiermassa op te bouwen.

Maar aan de andere kant: het kort kuren interesseert mij zeer sterk. Vooral omdat je minder lang on bent, en ook omdat je sneller herstelt. Lijkt mij bv interessant voor een eerste kuur: eens een oral proberen in combinatie met bv trendflow testosteron gel. Snel in je systeem, snel er weer uit.

Heb het zelf recent geprobeerd, een kort kuurtje tren/test voor 5 weken. Nooit meer.

Winsten in de kuur zijn minimaal geweest en ik heb het idee dat ik nu nog slechter af ben dan voordat ik begon. Nakuurperiode ook niet anders ervaren dan 'normaal'; zeker geen sneller herstel, gevoelsmatig geredeneerd dan.

Ben net klaar met m,n PCT en ben nog in afwachting van m,n bloedonderzoek. Als dat ook ruk is, is het echt een baggerkuurtje geweest.

Volgende wordt i.i.g. weer 12+ weken :D

Ik doe mijn eerste lange kuur (ga jaartje ofzo on minimum).
En vind dit al veruit het beste. Je verliest geen massa door het bridgen en je komt andere massa aan. Deze massa zal je ook beter vasthouden omdat deze langer op je lichaam zit.
Massa die er 6 maanden aanzit verlies je niet snel.

Ik heb in het voorjaar twee kuren van 6 weken achtereenvolgend gedaan, met alleen een PCT ertussen. De eerste test propionate om te bulken (+8kg) en de tweede met drost prop om te cutten. 2 weken post PCT ben ik bij Dr. de Ronde geweest, en alles zag er zeer rooskleurig uit. Ik had tevens geen merkbare terugval of andere problemen. Vorig jaar heb ik een cycle van 5 maanden gedaan, wat er in die periode wel leuk uit zag. Echter toen ik 6 of 8 weken post PCT een bloedtest deed was mijn e2 torenhoog en m'n leverwaarden aan gort. De bodyfat rebound die in die periode optrad was ook genadeloos; er ontstonden in eens vetplooien bij m'n oksels, en m'n waist bleef groeien. Zijn de gains van een lange kuur beter? In mijn geval wel iets. Maar dat weegt in mijn geval niet op tegen het superieure herstel van een korte cycle.

Ik heb in het voorjaar twee kuren van 6 weken achtereenvolgend gedaan, met alleen een PCT ertussen. De eerste test propionate om te bulken (+8kg) en de tweede met drost prop om te cutten. 2 weken post PCT ben ik bij Dr. de Ronde geweest, en alles zag er zeer rooskleurig uit. Ik had tevens geen merkbare terugval of andere problemen. Vorig jaar heb ik een cycle van 5 maanden gedaan, wat er in die periode wel leuk uit zag. Echter toen ik 6 of 8 weken post PCT een bloedtest deed was mijn e2 torenhoog en m'n leverwaarden aan gort. De bodyfat rebound die in die periode optrad was ook genadeloos; er ontstonden in eens vetplooien bij m'n oksels, en m'n waist bleef groeien. Zijn de gains van een lange kuur beter? In mijn geval wel iets. Maar dat weegt in mijn geval niet op tegen het superieure herstel van een korte cycle.
Beter nakuren dan ik ga ook lang On maar laat heel mijn kuur HCG meelopen. Ga nakuren met clomid, nolva en arofixen en HMG.
HGH loopt ook door, ga er ook insuline igf en peptides bij nemen.
Herstel duurt langer maar ik weet uit ervaring dat je geen testosteron moet hebben voor spieren vast te houden. Voeding volstaat.
En ik ben ecto dus kan lekker bulken op 5000kcal en mijn vetpercentage houden. Begrijp wel dat dit moeilijker is als je snel vet aanzet.

Met een kleine twee maanden tamoxifen, een maand aromasin post cycle en wekelijks 500iu hCG tijdens de cycle denk ik niet dat het probleem in mijn nakuur zat. Ik ben tevens een hardgainer, vet aanzetten doe ik normaliter erg moeizaam. Het probleem was hormonaal, en voeding had daar geen merkbaar effect op. Misschien dat de HGH en peptiden je gaan helpen, maar tot nu toe heb ik in mijn omgeving iedereen gigantisch leeg zien lopen na langdurige kuren.

Korte kuren, 2 a 3 weken puur voor herstel met korte esters zijn veel slimmer. De beste massa bouw je op buiten je kuur. Dat is de massa die blijft ook als je off bent.

Dat ik nu aan het vloeken ben in de dbb kerk is overduidelijk. Maar het gaat om ondersteuning, niet afhankelijk zijn van. Jullie worden toch geen pro's, dus doe normaal.

Het is een marathon, geen sprint, over een jaar wil je ook nog leuk trainen, of bestempel je bridgen als het nieuwe off zijn?

of bestempel je bridgen als het nieuwe off zijn?

+100000000

Ben het daar wel mee eens. Zie tegenwoordig veel zwaar overdreven kuren voorbij komen, veel middelen die afgewisseld en gecombineerd worden, hoge doseringen, lange periodes, geen tijd off en bridgen.

Meeste wel bij ervaren beesten, maar toch... Wat gaan jullie doen als je wat ouder bent, je hele leven kuren?

Ik zou het op kuren van 8weken houden'persoonlijk' 2weken erna gain ik zo goed als niks

Dat je niks gaint qua gewicht wilt niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk niks gaint.
Die vers bijgekomen spiermassa net iets langere tijd ondersteunen met een hoger testosteron level, zal de spiermassa ten goede doen.

Dat je niks gaint qua gewicht wilt niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk niks gaint.
Die vers bijgekomen spiermassa net iets langere tijd ondersteunen met een hoger testosteron level, zal de spiermassa ten goede doen.

Ik geloof zeker wel dat je met bv 10 weken (of langer) test de gewonnen spiermassa beter zal kunnen behouden, omdat je het al langer probleemloos hebt vastgehouden. Maar aan de andere kant: je herstel is ook langer, dus een langere tijd dat je weer massa kan verliezen.

Wat zou er op lange termijn het voordeligst zijn?

Puur hypothetisch, in real life werkt het waarschijnlijk niet zo:

a) 6 weken test-p + tren-a + dbol + slin
Je gaint 6kg en herstel duurt twee weken, dan ben je terug op je oude niveau.

b) 12 weken test-e + tren + dbol + slin
Je gaint 12kg en herstel duurt vier weken.

Bij welke van de twee zou je het meeste spiermassa gewonnen hebben? Dat je meer kilo's zal winnen bij de tweede lijkt me logisch, maar daar zal een pak meer vocht en vet bijkomen denk ik.
Bij welke van de twee zal je het meeste massa overhouden?

En: welke van de twee is het minst schadelijk voor je gezondheid op lange termijn? :)

Terug
Naar boven