XXL Nutrition

Is een korte kuur (4/6 weken) veel beter dan een normale kuur? (10/12 weken)

het is allemaal niet goed...

- te vaak pieken en dalen met korte kuren is ook niet fijn voor je hormoonhuishouding
- kort kuren pak je minder kwaliteitsmassa
- lange kuren pak je wel beter kwaliteitsmassa, maar je herstel duurt veel langer
- door het lange herstel van de langere kuren, verlies je uiteindelijk de meeste gewonnen massa weer.

Het is een persoonlijk iets. kijk wat het beste voor je werkt.

persoonlijk denk ik wel dat bridgen (een echte bridge wel te verstaan en stabiele gezonde bloedwaarden) wel gezonder is dan compleet off gaan. Maar dan spelen er weer andere zaken mee zoals onvruchtbaarheid ed.

Onzin. Spiermassa groeit traag, dergelijke artikels focussen alleen op korte termijn winst (de kilo's die je pakt in de eerste 5-6 weken) maar dat is vocht. Kuren doe je omdat je tijdens de kuur gewoon aan een sneller tempo kan groeien. Je stopt niet met groeien na 5-6 weken, het gaat gewoon heel de kuur door. Het enige verschil is dat je in de latere weken meer echte spiermassa gaat pakken en minder vocht. Verder is herstel een kwestie van dosis en hulpmiddelen als HCG, nolvadex, clomid enz combineren met goede voeding, rust, en hard blijven trainen na de kuur. Je testosteron gaat na 6 weken net zo plat als na 12 in een stevige kuur.

- te vaak pieken en dalen met korte kuren is ook niet fijn voor je hormoonhuishouding
- lange kuren pak je wel beter kwaliteitsmassa, maar je herstel duurt veel langer
- door het lange herstel van de langere kuren, verlies je uiteindelijk de meeste gewonnen massa weer.

persoonlijk denk ik wel dat bridgen (een echte bridge wel te verstaan en stabiele gezonde bloedwaarden) wel gezonder is dan compleet off gaan. Maar dan spelen er weer andere zaken mee zoals onvruchtbaarheid ed.

Hmm ja, die schommelingen in bloedwaarden had ik even geen rekening mee gehouden. Met korte kuren dus meer sides zoals acne etc?

Over dat bridgen, is dat echt nodig als gemiddelde bb'er? Zoals ik reeds zei, je kan toch niet je hele leven lang on zijn...

ik vraag me nu wel af, als ik het zo hoor in de sportschool hier (mensen van mijn leeftijd die al 'kuren') gaan 6weken on met 50mg pd winny (tabs) en gainen ongeveer 3kg en houden hiervan praktisch alles over als ze ermee stoppen... (degene die goed trainen en eten natuurlijk) Ik veronderstel dat je met kwaliteitsmassa spieren bedoelt die je na ja kuur nog 'overhoudt', maar hoe zit het dan in dit geval met winny? omdat dit een vrij korte kuur is, en de meest gains worden bijgehouden indien men goed blijft eten en trainen? even afgezien de pieken en dalen en herstelperiodes :p

PS: ik ben mss nog jong om hier te posten, maar lees al meer dan een jaar mee en ben niet van plan om te kuren voor ik afstudeer (ten vroegste op mijn 21e :D)

Laatst bewerkt:
Heb me hele leven korte kuurtjes gedaan.

En ben aardig wat aangekomen. Spiermassa heeft geen 6 weken nodig om aan te zetten.
Das bullshit.
Korte kuurtjes is alleen lekker als je tren of para gebruikt.
Maar met tren of para is je herstel ook gewoon 2 maanden. Dus ga dan gewoon lang 8 weken ofzo met lange esthers.

Denk niet dat je na 3 weken korte kuur incl een tren variant maar een maand off hoeft te zijn. Gewoon 2 maanden herstel.

Terug
Naar boven