MuscleMeat

Is enkel squatten genoeg als benentraining?

Denk je echt dat die laatste 4 oefeningen nog iets uithalen?
Less is more.
Of squat alleen genoeg is, daar heb ik geen flauw idee van, maar 7 oefeningen is te veel en halen niets uit;)

Dan kennen de jongens van flex magazine er maar heel weinig van !
plus in de laatste vier zittn calves die moet je toch ook es doen ?

Je moet uitspraken uit de Flex als: ''6 kilo spier in 6 weken'' e.d. ook niet serieus nemen, dus waarom de schema's wel? Het gaat allemaal om reputatie en geld, als je vernieuwende dingen in zo'n magazine zet kan je het wel vergeten. Daarnaast zijn pro's al biggie en hebben de basis (die wij nu leggen met compounds) allang.

Je moet uitspraken uit de Flex als: ''6 kilo spier in 6 weken'' e.d. ook niet serieus nemen, dus waarom de schema's wel? Het gaat allemaal om reputatie en geld, als je vernieuwende dingen in zo'n magazine zet kan je het wel vergeten. Daarnaast zijn pro's al biggie en hebben de basis (die wij nu leggen met compounds) allang.

Daar heb je zeker en vast wel een punt met die compounds.
Nu in elk geval voor mij werkt dit en wou enkel maar mijn ervaring delen ;)

Daar heb je zeker en vast wel een punt met die compounds.
Nu in elk geval voor mij werkt dit en wou enkel maar mijn ervaring delen ;)

sorry maar na 3 maanden kun jij nog niet zeggen wat werkt en wat niet, in je eerste 3 maanden trainen kun je op alles gainen, ook op schema's van flex magazin, terwijl er alleen maar onzin in die mags staat, waarom? kijk peanut zijn reactie.

:)

Laatst bewerkt:
Ja want alles wat in de tijdschriften staat is waar en die mensen hebben altijd gelijk :trollface:
En als je wat lager had gelezen had je kunnen lezen dat ik zei dat het niet om de oefeningen zelf ging maar over het aantal!;)

Laatst bewerkt:
Zou 5 oefeningen doen als je 1x p. week benen pakt:

1. walking lunges(high rep)
2. Back of front squat
3. Stiff legged deadlift
4. Standing calf raises (beste met losse stang)
5. Seated calfraises (beste in lunge houding met achterste been op bal)

Deadlift (varianten) belast wel de heupextensie functie van de hamstrings, maar niet knieflexie. Dit doet bijv. een leg curl wel dus voor optimale ontwikkeling zou ik zorgen dat je beiden belast.

Dus stiff leg deadlifts en Good monrings zijn beter om je hamstrings te trainen voor deadlifts dan leg curls?

Ja want alles wat in de tijdschriften staat is waar en die mensen hebben altijd gelijk :trollface:
En als je wat lager had gelezen had je kunnen lezen dat ik zei dat het niet om de oefeningen zelf ging maar over het aantal!;)

Nee ik weet nu dat jij altijd gelijk hebt :)

Laatst bewerkt:
Nee ik weet nu dat jij altijd gelijk hebt :)
Dat beweer ik niet, jij was enkel fout.:)
En in plaats van betweterig te zijn en af te komen met flut tijdschriften waar niets dan zever instaat, lees misschien eens wat boeken van gerespecteerde schrijvers die meestal al iets bewezen hebben in dit gebied.

flex magazine :roflol:

Dat beweer ik niet, jij was enkel fout.:)
En in plaats van betweterig te zijn en af te komen met flut tijdschriften waar niets dan zever instaat, lees misschien eens wat boeken van gerespecteerde schrijvers die meestal al iets bewezen hebben in dit gebied.

Ik heb het schema dat ik gebruik eens onder de loep laten nemen door dirk warnez. mss zegt de naam jouw iets ? hij vond het een goed schema.
hij schrijft geen boeken maar heeft wel al het een en het ander bewezen in de wereld van BB.

Nuja hopeloos om hier te blijven over kibbelen...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven