MuscleMeat

IS: nasleep

15,000 fighters from 80 countries have flocked to fight in Iraq and Syria

Nou, dat kan tellen.

---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

2lvh544.jpg

242wfer.jpg

2yoby89.jpg

Het gaat z'n gangetje zo te zien

Meer dan twee weken voor de betoging van Hooligans tegen Salafisten (HoGeSa) in Berlijn hebben zich al 10.000 deelnemers aangemeld. De politie in de Duitse hoofdstad, die tot nu toe uitging van 1.000 betogers, heeft dat vandaag gezegd.

De extreemrechtse hooligans willen op 15 november bijeenkomen. Het stadsbestuur van de hoofdstad wil via de rechter een verbod afdwingen, maar het is zeer de vraag of dat lukt.

Zondag liep een demonstratie van het via de social media gestichte HoGeSa in Keulen helemaal uit de hand. De hooligans vielen de politie aan. Meer dan 40 agenten raakten gewond en er werden zeker 17 arrestaties verricht.

Weimar taferelen

Zal wel niet louter extreemrechts zijn, in Keulen was Wirmer's vlag te zien. Niet meteen iets waar ik neo-nazi's mee zie zwaaien.

Laatst bewerkt:
Strijders van de terreurgroep Islamitische Staat hebben opnieuw 85 leden van de Iraakse Albu Nimr-stam omgebracht. Dat heeft een stamleider vandaag bekendgemaakt. Iraakse veiligheidsfunctionarissen bevestigen het verhaal.
IS heeft in een week tijd zo'n 300 mannen en vrouwen van de stam vermoord, om het verzet van Albu Nimr tegen de terreurgroep te vergelden. Gisteravond werden vijftig stamleden naast elkaar opgesteld in het dorp Ras al-Maa, westelijk van Bagdad, en doodgeschoten.
Elders vonden Irakezen een massagraf met 35 lichamen van stamleden.

Soennieten

De Albu Nimr-stam is soennitisch, net als IS en al-Qaida. Toch keren de stamleden zich al sinds 2007 tegen de terreur van al-Qaida en verwante groeperingen.
Ze boden wekenlang weerstand tegen pogingen van IS om hun gebied in de provincie Anbar te veroveren. Toen ze begin deze week hun verzet moesten opgeven, zijn honderden stamleden gevlucht. Anderen werden van dichtbij doodgeschoten.
Van sommige moordpartijen heeft IS videobeelden op het internet gezet.

Partner

De VS noemt de Iraakse stammen een belangrijke partner in de strijd tegen IS.
Zij kunnen tegen de milities vechten in gebieden die zich niet lenen voor geallieerde luchtaanvallen.
nos.nl

Dit topic kan wel dicht. Je hoort er niks meer van, dus het zal wel klaar zijn.

allez kids mooie islamitische staatje gemaakt je weet zelf a sahbi

Ze hebben nu ook een Osama Bin Laden school gesticht aldaar.

Huh geen tanden is toch chill voor het pijpwerk? ???

---------- Toegevoegd om 20:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:04 ----------

Filmpje gekeken ik zie nergens geen slaven.
In before ondertiteling klopt voor geen meter. :roflol:

Gezien het verleden van ISIS denk ik dat het redelijk geloofwaardig is.

Two of the main rebel groups receiving weapons from the United States to fight both the regime and jihadist groups in Syria have surrendered to al-Qaeda, reports the British newspaper Telegraph.

The US and its allies were relying on Harakat Hazm and the Syrian Revolutionary Front (SRF) to become part of a ground force that would attack the Islamic State (aka ISIS).

Interessant.

-

Laatst bewerkt:
De Franse autoriteiten hebben vorig jaar zeker drie aanslagen verijdeld van uit Syrië teruggekeerde jihadisten. Dit staat in stukken van de Franse binnenlandse veiligheidsdienst DGSI, meldt de Franse radio RTL. Het zou gaan om voorbereidingen voor aanslagen in de Parijse voorstad Créteil, Lille en tijdens het carnaval van Nice.

Zo werd bijvoorbeeld in februari 2013 Ibrahim Boudina aan de Franse Middellandse Zeekust aangehouden kort nadat hij uit Syrië was teruggekomen. Hij was in het bezit van zeer explosieve stoffen, met name acetonperoxide, en tientallen granaten. Hij zou een aanslag hebben willen plegen op het beroemde carnaval van Nice, dat 2 dagen na zijn arrestatie begon.

En in juli 2013 werd in de regio Parijs Mohamed Ouharani aangehouden. Hij was een maand eerder uit de gelederen van Islamitische Staat (IS) in Syrië teruggekeerd. Ouharani zou volgens de DGSI eerst samen met een andere Franse jihadist een zelfmoordaanslag in Libanon plegen, maar dat ging niet door. Hij ging naar Frankrijk waar hij contact zocht met iemand van IS in Syrië en kreeg de opdracht een sjiitisch doelwit in Frankrijk aan te vallen.

Ongeveer een jaar geleden werd in Lille Lyes Darani opgepakt. Hij was in het bezit van instructies hoe een bom te maken en teksten over het plegen van een zelfmoordaanslag.

...

Dat laatste is niet echt een aanslag verijdeld. Peis dat 90% van de jihadis zone instructie hebben op hun gsm/laptop

Ik begin die posts van Broto toch wel behoorlijk zat te worden. Wat een ongekend halve gare.

Blijf me verbazen over het feit dat je opgepakt wordt voordat je een aanslag wilt plegen zeker als je een zelfmoord actie niet schuwt. Volgens mij wilt de helft graag gepakt worden.

Kwestie van aan een degelijk automatisch wapen te 'geraken' en een doelwit kiezen met veel gelegitimeerde slachtoffers. Beide niet moeilijk als je islamiet bent (veel 'landgenoten' crimineel en als radicaal heb je normaal gesproken een afkeer van vanalles zelfs liberale moslims).

Maar Frankrijk is zowel in Mali als in de isis gebieden erg actief dus groot doelwit, ik zei al dat ik de kans groot acht dat in Frankrijk de eerste echte terreur aanslag krijgt te verduren.

Terug
Naar boven