XXL Nutrition

IS: nasleep

Harris quoten, dat valt me tegen vriend. :(

Mijn vriend is het ook niet maar schone oorlogen bestaan niet. Wie vuile handen maakt moet niet vreemd opkijken die handen kwijt te raken.

Jammer dat Harris nooit vervolgd is maar zijn acties waren wel verklaarbaar.

Oke dus alleen als het een niet-moslim is mag ik er om lachen?

Angst propaganda is succesful

schone oorlogen bestaan niet

Helemaal mee eens, men kan alleen maar proberen zoveel mogelijk binnen de lijntjes te kleuren.

---------- Toegevoegd om 13:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:46 ----------

Dit is ook intriest
Iraq's religious and cultural heritage is currently under attack from the militant group Islamic State of Iraq and Syria. The group has bulldozed, blown up, or otherwise destroyed churches, shrines, and mosques across the country, as well as ancient statues, artifacts, and archeological sites.

Enkele foto's
http://news.artnet.com/art-world/isis-destroying-iraqs-cultural-heritage-one-site-at-a-time-58790

Het lijkt erop dat nu men IS bombardeert, Assad ook sneller geneigd is te bombarderen vanuit de lucht:

Luchtaanvallen van de Syrische strijdkrachten hebben in een week tijd aan 182 mensen het leven gekost. Onder hen waren zestig minderjarigen.

Dat heeft het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten gemeld. Het baseert zich op waarnemingen van getuigen ter plekke.

Helemaal mee eens, men kan alleen maar proberen zoveel mogelijk binnen de lijntjes te kleuren.

---------- Toegevoegd om 13:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:46 ----------

Dit is ook intriest

Enkele foto's
http://news.artnet.com/art-world/isis-destroying-iraqs-cultural-heritage-one-site-at-a-time-58790

De U.S. heeft volgens mij ook aardig wat belangrijke musea gebombardeerd, o.a. met oude Sumerische kleitabletten.
Snap niet echt waarom IS dit doet, educatie/geschiedenis verwijderen waarschijnlijk?

Je zou zeggen dat ze moskeeën laten staan?
Laat isis naar NL komen, kunnen zie hier ook mooi kerken en moskeeën opblazen. :roflol:

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------

Is die 'ja, maar...' echt nodig iedere keer. :o

Nee, wel mogelijk interessante achtergrondinformatie.

Volgende week in de toetsweek heb ik voor Nederlands een beschouwing als opdracht, met als onderwerp "Terrorisme en media", waar de focus vooral ligt of de media meer bangmakerij is. Iemand bronnen of een interessante inbreng?

Oke dus alleen als het een niet-moslim is mag ik er om lachen?

Angst propaganda is succesful

Het is geen propaganda als het echt zo is. Als we hier iets hebben dan is het juist anti-angst propaganda.

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------

Volgende week in de toetsweek heb ik voor Nederlands een beschouwing als opdracht, met als onderwerp "Terrorisme en media", waar de focus vooral ligt of de media meer bangmakerij is. Iemand bronnen of een interessante inbreng?

Ik zou voor een oneens perspectief kiezen. Daarna zou ik een vergelijking maken met het schoolsysteem. Dat het gaat om twee dingen: agendasetting vs non-agendasetting en als het op de agenda staat hoe er gepusht wordt om tegen aan te kijken en dat je van daaruit kan zien wat voor mening iemand heeft. Bijvoorbeeld zie je aan deze opdracht dat er een virusje bij jou op school werkt. Dat zoiets al een onderwerp is van je opstel zegt al genoeg over de mening van degene die dit heeft bedacht.

Voor de duidelijkheid: Je krijgt dus makkelijker een hoger cijfer als jij het er mee eens bent. En dan schrijf je iets als volgt:
- Media wil meer kijkcijfers
- Overdrijven enz zorgt voor meer kijkcijfers
- Daarom ben j ehet er mee eens: media is meer bangmakerij want kijkcijfers dus geld
- En dan nuanceren dat het allemaal niet zo erg is. Isis heeft bijvoorbeeld maar max 50.000 leden en er zijn wel een miljard moslims op de wereld.
- Bovendien zijn er in Nederland ook veel mensen tegen ISIS.
- blalbla

Fear artikels worden vollenbak geklikt. Media wilt graag clicks. Dus media is biased naar fear artikels.

Helaas is dit de houding van vele Hollanders, gelukkig ben ik daar een uitzondering in.

Als zoiets in één van de meest veilige landen ter wereld kan gebeuren (Canada), dan moet je gewoon je arrogante houding achterwegen laten, want NL is feitelijk ook een makkelijk doelwit.

We weten allemaal namelijk nog wat er in het winkelcentrum van alphen aan den rijn was gebeurd.

Helaas?

Wat is het voordeel van wel in angst leven dan?
Daar stop je geen terrorist of psycho met een vuurwapen mee.

Meestal heeft angst alleen als doel om elkaar te wantrouwen en uiteindelijk op vrijheden en mensenrechten in te leveren. Niet mijn idee van 'gelukkig'. ;)

Niet alle video's zijn relevant voor jou, maar nr4 zou ik sowieso kijken.
Edit: moest een playlist zijn, maar heb er 2 uitgekozen voor je.
http://www.youtube.com/watch?v=QRc-mtHPa5E&list=PLZ0df6wQ5oO8g8YVox2l2ZGECZEjN7YWs
http://www.youtube.com/watch?v=_tf1FA3gqWE

En je moet de cijfers eens opzoeken, hoe groot de kans is op overlijden door terrorisme in vergelijking met andere zaken.
Ook de correcte definitie van terrorisme is van belang, je titel zou kunnen zijn ''Wie is de terrorist? de man met de baard of de media?'' haha.
Als je vragen hebt, laat maar weten via pm ofzo, maar jij bent intelligent genoeg om het meeste zelf uit te zoeken. ;)

Helaas?

Wat is het voordeel van wel in angst leven dan?
Daar stop je geen terrorist of psycho met een vuurwapen mee.

Meestal heeft angst alleen als doel om elkaar te wantrouwen en uiteindelijk op vrijheden en mensenrechten in te leveren. Niet mijn idee van 'gelukkig'. ;)

gaat niet over in angst leven. het gaat om alles maar weg te wuiven uit een misplaatste vorm van politieke correctheid.

---------- Toegevoegd om 23:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:09 ----------

+1

Terug
Naar boven