Fitness Seller

IS: nasleep

Kan me voorstellen dat ze misschien wel harder vechten dan hun mannen. Het vooruitzicht als seksslaaf bij gevangenschap zal daarbij vast een rol spelen.

Want onthoofd / gestenigd / levend begraven worden is een beter vooruitzicht?

Dit gaat vast wel ergens op:

no-rage-like-love-to-hatred-turned-nor-hell-a-fury-like-a-woman-scorned-william-congreve-41029-1.jpg

Wanneer gaat IS de regeringen in Europa een bedanken voor het feit dat de islam in al zijn vrijheid en al zijn facetten heeft kunnen groeien in de westerse wereld ?

Nee alsnog worden 'we' hier bestempeld als honden, stank voor dank...

Wat ook meespeelt in de vraag waarom de VS daar niet verder ingrijpen is dat een syrische versie van de PKK meedoet aan de reddingsoperatie van de yezidi's en het bestrijden van IS, en aangezien de VS de PKK nog steeds als een terroristische organisatie beschouwen zijn ze nogal huiverig om samen te gaan werken. Het is gewoon erg tricky om een kant te kiezen in dit soort conflicten. Ze gaan dadelijk aan de kant van Assad strijden die ze een jaar geleden nog bijna hadden gebombardeerd.

• Like
Waarderingen: mat
Ik denk dat obama nu geen grootschalige grondroepen naar daar kan sturen omdat ze al een jaar of 2 eruit zijn. Publieke opinie staat niet achter hen en zwaar gezichtsverlies voor obama (troepen terugtrekken was 1 van zn grote campagne punten en nu weer troepen sturen ? erg geloofwaardig voor zn buitenlands beleid).
Amerika heeft in het begin isis onderschat (isis is niet de enige insurgency r**ards daar en meestal blijft het gewoon lokaal of ze groeien niet meer (kijk naar al nusra)). Isis is wel snel gegroeid en nu bedreigen ze verschillende kleine minderheden, inclusief amerikanen daar en christenen. Obama kan via luchtaanvallen en hulp aan pkk/irakese leger Isis wel klein krijgen.

Dat is een kortetermijnoplossing echter.

Grote vraag: hoe politiek oplossen ? want binne een jaar of 2 komt er een andere insurgency groep a la isis. Wat is er nou met het idee gebeurt om irak te verdelen in 3 verschillende autonome regios ? 1 aan koerden, 1 aan sunnis en 1 aan sjiiiten. Da was indertijd een hot item maar nu precies wordt er niet over nagedacht ???

Het belang van Amerika in Koerdistan gebied kwam pas nadat IS strijders richting Erbil gingen waar Amerikaanse zakenmannen en diplomaten werken.

Ik maak het verband olie - VS niet vaak maar dat speelt zeker mee wat als IS strak grote hoeveelheden olie aan allerlei (corrupte) landen gaat verkopen en wat als Amerika of Israel diezelfde olie niet KUNNEN kopen.

Was Erbil gewoon gaar woestijngebied zonder Amerikaanse aanwezigheid kon IS de stad net zo makkelijk innemen als Mosul. Goed in praktijk misschien iets moelijker doordat het 100 Koerdisch gebied is met verdedigers (in tegenstelling tot Mosul) maar dat terzijde.

Nederlands, Almeerse, Irakeze, Koerdische, jihadistische , extremistische, chef-hoofdophangerisme, chef onthoofderisme, uitkeringstrekkeristische Khalid leeft trouwens nog. http://twitter.com/abudurahman50

Laatst bewerkt:
Het is dweilen met de kraan open voor de Koerden.

281h4zs.jpg

Fury as Obama is seen fist-bumping, high-fiving and laughing on the golf course just minutes after pledging justice for journalist James Foley.

spc6jk.jpg

David Cameron is ook alweer op vakantie. :roflol:

---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------

Unfortunately, we have somehow landed ourselves with a generation of political leaders who are more interested in enjoying their holidays than in securing the future of the West. And so, one day, some future historian may write that even as thousands were massacred in Syria and Iraq, even as rockets rained down in Gaza and Ukraine, even as the world staggered towards anarchy, the most powerful man on the planet was working on his golf swing.

2368424-4290008325-Anton.gif

• Topic Starter Topic Starter
is die foley nou wel of niet echt vermoord? ik hoor tegenstrijdige dingen

Plaatje kan van eender welk moment zijn.. Ik ken niets van photoshoppen en dat hoeft ook niet want met paint kun je dit zelf maken..

Plaatje kan van eender welk moment zijn.. Ik ken niets van photoshoppen en dat hoeft ook niet want met paint kun je dit zelf maken..

Shortly after delivering a statement denouncing the execution of American journalist James Foley by Islamist militants in Iraq, President Obama hit the golf course on Wednesday.

Obama completed the statement at a school in Martha’s Vineyard where he is vacationing, before arriving minutes later at a local golf club.

Op vakantie gaan in tijden van crisis is inderdaad normaal voor een staatshoofd.

Nja ik vind dat overdreven gedoe over een foto van een lachende premier gewoon belachelijk. Waarschijnlijk komt het staatshoofd helemaal niet aan rust toe op zijn vakantie, en dat ene lachende wordt meteen in de media uitvergroot.

Terug
Naar boven