MuscleMeat

IS: nasleep

Ik zie hier echt geen ontmaskering in hoor. Waarschijnlijk kijk je selectief en bevooroordeeld naar dat fragment van P & W.

Hij wordt gedold door iedereen aan tafel en zeg nou dat daar een stel linkse honden zaten want buiten Witteman was die hele tafel vrij rechts. Volledig demasque van Jansen. Niet voor de eerste keer trouwens, zelfs Tofik Dibi legde hem er al eens op in een discussie.

Islamic State militants capture key Syrian air base - giving them open road to the sea and massive store of weapons and ammunition

It means Raqqa province is entirely out of control of the Syrian government

11qtmbc.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nick Powers namens de mariniers

‘BERICHT AAN IS’

‘Aan al jullie onontwikkelde islamitische extremistische klootzakken. Als ik hier zie hoe jullie in het Midden Oosten vrouwen, kinderen en mannen executeren, dan grinnik ik. Waarom ik grinnik, vragen jullie je af? Wel, laat me aan jullie idioten, die denken dat jullie zo stoer zijn, iets uitleggen.’

‘Jullie jagen een bevolking die niet weet hoe ze moeten vechten angst aan. Jullie tiranniseren de zwakken. Wat deden Saddams troepen toen wij kwamen? Zich overgeven, twee keer.’

‘Al jullie bedreigingen om naar Amerika te komen en jullie vlag op het Witte Huis te hijsen amuseren mij meer dan jullie ooit zullen kunnen begrijpen. In 2012 waren er 21,2 miljoen veteranen in de VS. Begrijpen jullie wat dat betekent? Dat betekent dat er miljoenen boze veteranen zijn die al jaren te maken hebben met een regering die hen misbruikt en hen in de rug steekt, en hun vrienden laat sterven omdat jullie islamitische idioten zich niet als menselijke wezens lijken te kunnen gedragen en het terrorisme en geweld te stoppen.’

‘Het is één ding een islamitische staat over te nemen – we ploegden zo’n beetje in 4 dagen door Fallujah heen. Denken jullie echt ook maar een schijn van kans te hebben op Amerikaanse bodem? Denken jullie echt dat het slim zou zijn ons uit te dagen? Bedenk dat wij in de VS gewapend zijn, en ik kan jullie beloven dat de Conventies van Genève niet van toepassing zullen zijn op jullie.’

‘Val ons aan, en we kennen geen genade. Jullie zijn aan zet, islam. Wij zijn meer dan klaar om jullie naar jullie ‘profeet’ Mohammed te sturen.’

‘UPDATE: Aan allen die dit lezen en aannemen dat dit tegen alle moslims is: het spijt me dat jullie te blind zijn om te lezen, want dit is niet tegen moslims in het algemeen. Als je dit toch zo voelt, kijk dan eens naar jezelf in de spiegel en vraag dan ‘ben ik een extremist?’ Jullie zeggen dat islam een religie van vrede is – sinds wanneer betekent het terroriseren van onschuldigen, het onthoofden van vrouwen en kinderen, vrede? Dit is gericht aan alle extremisten, en als je je aangesproken voelt of dit je boos maakt en denkt dat ik een racist ben, dan ben je waarschijnlijk een extremist.’

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nick Powers namens de mariniers

‘BERICHT AAN IS’

‘Aan al jullie onontwikkelde islamitische extremistische klootzakken. Als ik hier zie hoe jullie in het Midden Oosten vrouwen, kinderen en mannen executeren, dan grinnik ik. Waarom ik grinnik, vragen jullie je af? Wel, laat me aan jullie idioten, die denken dat jullie zo stoer zijn, iets uitleggen.’

‘Jullie jagen een bevolking die niet weet hoe ze moeten vechten angst aan. Jullie tiranniseren de zwakken. Wat deden Saddams troepen toen wij kwamen? Zich overgeven, twee keer.’

‘Al jullie bedreigingen om naar Amerika te komen en jullie vlag op het Witte Huis te hijsen amuseren mij meer dan jullie ooit zullen kunnen begrijpen. In 2012 waren er 21,2 miljoen veteranen in de VS. Begrijpen jullie wat dat betekent? Dat betekent dat er miljoenen boze veteranen zijn die al jaren te maken hebben met een regering die hen misbruikt en hen in de rug steekt, en hun vrienden laat sterven omdat jullie islamitische idioten zich niet als menselijke wezens lijken te kunnen gedragen en het terrorisme en geweld te stoppen.’

‘Het is één ding een islamitische staat over te nemen – we ploegden zo’n beetje in 4 dagen door Fallujah heen. Denken jullie echt ook maar een schijn van kans te hebben op Amerikaanse bodem? Denken jullie echt dat het slim zou zijn ons uit te dagen? Bedenk dat wij in de VS gewapend zijn, en ik kan jullie beloven dat de Conventies van Genève niet van toepassing zullen zijn op jullie.’

‘Val ons aan, en we kennen geen genade. Jullie zijn aan zet, islam. Wij zijn meer dan klaar om jullie naar jullie ‘profeet’ Mohammed te sturen.’

‘UPDATE: Aan allen die dit lezen en aannemen dat dit tegen alle moslims is: het spijt me dat jullie te blind zijn om te lezen, want dit is niet tegen moslims in het algemeen. Als je dit toch zo voelt, kijk dan eens naar jezelf in de spiegel en vraag dan ‘ben ik een extremist?’ Jullie zeggen dat islam een religie van vrede is – sinds wanneer betekent het terroriseren van onschuldigen, het onthoofden van vrouwen en kinderen, vrede? Dit is gericht aan alle extremisten, en als je je aangesproken voelt of dit je boos maakt en denkt dat ik een racist ben, dan ben je waarschijnlijk een extremist.’

Toch wel stoere jongens hoor die mariniers, gelukkig kunnen zij de wereld redden van het kwaad!

Hij wordt gedold door iedereen aan tafel en zeg nou dat daar een stel linkse honden zaten want buiten Witteman was die hele tafel vrij rechts. Volledig demasque van Jansen. Niet voor de eerste keer trouwens, zelfs Tofik Dibi legde hem er al eens op in een discussie.
Ja, als je 1 gast aan tafel uitnodigt tegenover een aantal gasten die het niet met je eens zijn, word je altijd gebashed. Maar van een ontmaskering a la Henk Krol is hier toch geen sprake. Jansen is een islamgeleerde en heeft zich er meer in verdiept dan wij allen bij mekaar. Als we het dan toch over ontmaskering hebben, dan is dit bekende fragment een veel beter voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=sQMpyVoCLN4

Laatst bewerkt:
Zo hard gelachen om die kerel, die heeft geen blok maar een volledig flatgebouw voor z'n kop :roflol:

Ja, als je 1 gast aan tafel uitnodigt tegenover een aantal gasten die het niet met je eens zijn, word je altijd gebashed. Maar van een ontmaskering a la Henk Krol is hier toch geen sprake. Jansen is een islamgeleerde en heeft zich er meer in verdiept dan wij allen bij mekaar. Als we het dan toch over ontmaskering hebben, dan is dit bekende fragment een veel beter voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=sQMpyVoCLN4

Hans Jansen is een flapdrol die zijn kennis van het Arabisme misbruikt voor zijn eigen agenda. Zoveel weet hij trouwens niet van de islam of hij doet het vooral graag uitschijnen in zijn boekjes dat hij eigenlijk het spoor bijster is.

Goed stuk over de 'wetenschappelijke' aanpak van Jansen:
Arabist Hans Jansen gooit met zijn recente boek 'Islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten' de knuppel in het wetenschappelijke hoenderhok. Maar de media lijken hem serieuzer te nemen dan zijn collega islamdeskundigen. "Jansen heeft al zijn wetenschappelijke scrupules opzij gezet."
Hans Jansen was altijd al kritisch ten aanzien van zijn collega's, maar in zijn boek 'Islam voor varkens' gaat hij wel heel onomwonden in de aanval: "De meeste westerse hoogleraren die de islam in hun portefeuille hebben", schrijft hij, "praten graag mee met de moslims. Met wetenschap heeft het vaak niets te maken. Het is pure misleiding, waarbij boze opzet niet altijd moet worden uitgesloten, zij het dat onnozelheid natuurlijk zoals overal gewoner is."
Collega hoogleraar Martin van Bruinessen van het Instituut voor de Studie van de Islam in de Moderne Wereld (ISIM) te Leiden verbaast zich over de aanmatigende toon van Jansen. "Ik weet niet wie hij precies op het oog heeft, maar wat hij zijn collega's verwijt is eigenlijk heel goed op hemzelf van toepassing." Hij vindt het boek van Jansen, dat voor hem op tafel ligt, juist onwetenschappelijk en misleidend. "Het schept welbewust een beeld van de islam en moslims dat veel gevaarlijker is dan op grond van de feiten te rechtvaardigen is. Onnozel is Jansen niet, en dan vraag je je dus wel af waarom hij dit soort dingen schrijft."
Ongemakkelijke waarheid
Van Bruinessen verwoordt de groeiende ergernis over Hans Jansen onder vakgenoten. Hij herinnert zich dat Jansen al in de jaren negentig badinerende stukjes schreef over de islam. Maar sinds Nederland na 9/11 in de greep raakte van angst voor de islam is de Utrechtse hoogleraar uitgegroeid tot een waar fenomeen in de media, waar hij zich presenteert als de enige Nederlandse geleerde die zonder politiek correcte poespas de ongemakkelijke waarheid over de islam durft te vertellen. Jansens' werk is een belangrijke bron van inspiratie voor de anti-islam politicus Geert Wilders. In de dagen nadat Wilders zijn film 'Fitna' op het web had gezet, verscheen Jansen in verschillende tv programma's om de film uit te leggen.
In 'Islam voor varkens' zet Jansen zijn visie uiteen door 250 vragen over de islam te beantwoorden. De islam komt uit het boek naar voren als een gevaarlijke, gewelddadige godsdienst. De Koran predikt vrede, beaamt Jansen, maar die vrede komt er pas nadat iedereen zich aan de islam heeft onderworpen. Tot dat moment moeten het kwaad en het ongeloof in de hele wereld worden bestreden, indien nodig met geweld. Het aantal Nederlandse moslims dat de terreur van al-Qaeda afkeurt zou volgens Jansen 'wel eens niet zo hoog kunnen zijn'. De meeste moslims, weet hij, zien Bin Laden "niet als een dwaas maar als een superactivist die de uiterste consequentie trekt van de islamitische regels ten aanzien van de strijd tegen de ongelovigen."
Scrupules opzij
De titel van het boek, stelt de auteur in de inleiding, verwijst naar benamingen die de Koran gebruikt voor ongelovigen en joden. "Wie de moeite neemt de desbetreffende passages op te zoeken - bijvoorbeeld op de site bijbelenkoran.nl", zegt van Bruinessen, "ziet dat dit gewoon niet waar is. De Koran spreekt van een volk in het verleden dat ongehoorzaam was aan God en voor straf in varkens en apen werd veranderd." Van Bruinessen vindt het karakteristiek voor Jansens' stijl. "Sinds Jansen zich mag tooien met de hoogleraarstitel, maar vooral sinds de moord op Theo van Gogh, heeft hij alle wetenschappelijke scrupules opzij gezet. Hij is een anti-islam polemist geworden die er geen moeite mee heeft willens en wetens een verkeerde voorstelling van zaken te geven."
Ayatollah
Islamoloog d*ck Douwes, hoogleraar aan de universiteit van Rotterdam, valt hem bij. "Jansen haalt bepaalde koranverzen aan om te bewijzen dat de islam geweld tegen ongelovigen predikt. Maar hij gaat volledig voorbij aan het feit dat de meeste moslims die teksten heel anders lezen. Hij gedraagt zich niet als een wetenschapper maar als een schriftgeleerde, een ayatollah die vindt dat hij anderen kan vertellen hoe je de Koran moet uitleggen."
Maar als Nederlandse islamwetenschappers zoveel bezwaren hebben tegen de uitlatingen van Jansen, waarom geven ze hem dan zo weinig weerwoord? Volgens van Bruinessen hebben de meeste islamologen het gewoon te druk met het doen van onderzoek en het schrijven van wetenschappelijk werk. Jansen, die al jaren alleen maar populariserend werk schrijft, werd door zijn vakgenoten nooit helemaal serieus genomen. "Ze hebben zich te lang niet gerealiseerd dat hij door de media wél heel erg serieus genomen wordt."
http://internationaljustice.rnw.nl/...jansen-wekt-irritatie-bij-collega-islamologen

Hans Jansen is een flapdrol die zijn kennis van het Arabisme misbruikt voor zijn eigen agenda. Zoveel weet hij trouwens niet van de islam of hij doet het vooral graag uitschijnen in zijn boekjes dat hij eigenlijk het spoor bijster is. Goed stuk over de 'wetenschappelijke' aanpak van Jansen:
Geen wonder dat Jansen op de hak wordt genomen door collega wetenschappers. Dat wereldje is toch al links, en als je zo uitgesproken bent als Jansen, begeef je je al snel op glad ijs. Dat artikel heeft dan ook een behoorlijk Joop.nl gehalte. En daar vinden ze toch al dat je geen spotprenten van de profeet mag plaatsen, maar wel spotprenten van Wilders staand bij de ingang van de gaskamerdouche. Als Van Jole ballen had gehad, had hij die spotprent gewoon laten staan en was hij niet gezwicht voor de kritiek.

Geen wonder dat Jansen op de hak wordt genomen door collega wetenschappers. Dat wereldje is toch al links, en als je zo uitgesproken bent als Jansen, begeef je je al snel op glad ijs. Dat artikel heeft dan ook een behoorlijk Joop.nl gehalte. En daar vinden ze toch al dat je geen spotprenten van de profeet mag plaatsen, maar wel spotprenten van Wilders staand bij de ingang van de gaskamerdouche.

Pavlov-reactie, een ieder die het er niet mee eens is zal ook gelijk links zijn. Daarom werden Jansen zeker ook onder vuur genomen bij P&W door personen die je toch moeilijk links kan noemen?

Helemaal niemand uit de academische wereld neemt jansen nog serieus, en daarbuiten wordt het gelukkig ook steeds minder. Puur populisme.

Geen wonder dat Jansen op de hak wordt genomen door collega wetenschappers. Dat wereldje is toch al links, en als je zo uitgesproken bent als Jansen, begeef je je al snel op glad ijs. Dat artikel heeft dan ook een behoorlijk Joop.nl gehalte. En daar vinden ze toch al dat je geen spotprenten van de profeet mag plaatsen, maar wel spotprenten van Wilders staand bij de ingang van de gaskamerdouche. Als Van Jole ballen had gehad, had hij die spotprent gewoon laten staan en was hij niet gezwicht voor de kritiek.

Lol expert van de islam, maar zelf wel christen zijn. :roflol:
Beter gaat ie zijn eigen religie eens goed onderzoeken, die vent kan je echt niet serieus nemen.

Pavlov-reactie, een ieder die het er niet mee eens is zal ook gelijk links zijn. Daarom werden Jansen zeker ook onder vuur genomen bij P&W door personen die je toch moeilijk links kan noemen?

Jansen wordt onder vuur word genomen vanwege z'n afwijkende opvattingen, niet vanwege z'n kennis van de islam zoals een aantal hier beweren. Omdat hij taal bezigt die anders is dan de gemiddelde politiek correcte academicus. Daarop wordt hij ook aangevallen door die gasten. Geeft op zich niks want Jansen schuwt de discussie niet, wat die schijtbak van een Mohammed Enait wel doet door weg te lopen.

Maar ga asjeblieft niet z'n kennis van de islam ter discussie stellen als je er zelf ook niks van weet.
Harde kritiek op de islam wordt blijkbaar nog steeds door een deel van de samenleving gezien als demagogie. Ook Hirsi Ali werd door politiek correcte opiniemakers en politici als een leugenaar en volksmenner neergezet.
Ik krijg soms de indruk dat Nederland nog steeds niet heeft geleerd van de moord op de man van het vrije woord, Theo van Gogh.

volgens mij is IS(IS) ontstaan uit wat overgebleven is uit Irak etc., ja-ren geleden, door toedoen van Amerika en een aantal andere Westerse landen. een tijdje terug moest Assad nog omgelegd worden toch, wie hebben toen de rebellen, wat later IS is geworden of toen al was (tuurlijk zitten hier ook niet-extremistische rebellen bij), en nog een paar radicale groeperingen bewapend en financieel gesteund ?

:exactly:

Lol expert van de islam, maar zelf wel christen zijn. :roflol: Beter gaat ie zijn eigen religie eens goed onderzoeken, die vent kan je echt niet serieus nemen.

Dus je kan pas een kenner zijn als je zelf een islamiet bent? Geloof me, die Hans Jansen lult jou helemaal onder tafel als je het over de geschiedenis en inhoud van de islam wilt hebben.
Maar goed, jouw onfeitelijke Poetin propaganda hebben we al in een topic elders gelezen.

Jansen wordt onder vuur word genomen vanwege z'n afwijkende opvattingen, niet vanwege z'n kennis van de islam zoals een aantal hier beweren. Omdat hij taal bezigt die anders is dan de gemiddelde politiek correcte academicus. Daarop wordt hij ook aangevallen door die gasten. Geeft op zich niks want Jansen schuwt de discussie niet, wat die schijtbak van een Mohammed Enait wel doet door weg te lopen.

Wel vanwege zijn kennis, hij verkondigt onzin zoals de Moefti van Jeruzalem die zo ongeveer verantwoordelijk is voor de Holocaust. Niet dat het een fris figuur was maar Jansen maakt zijn rol expres vele malen groter.

Maar ga asjeblieft niet z'n kennis van de islam ter discussie stellen als je er zelf ook niks van weet.
Harde kritiek op de islam wordt blijkbaar nog steeds door een deel van de samenleving gezien als demagogie. Ook Hirsi Ali werd door politiek correcte opiniemakers en politici als een leugenaar en volksmenner neergezet.
Ik krijg soms de indruk dat Nederland nog steeds niet heeft geleerd van de moord op de man van het vrije woord, Theo van Gogh.

Ja laten we vooral de discussie overlaten aan alleen de experts op dit gebied. We sluiten het forum dan ook maar gelijk.

Hirsi Ali is overigens ook gewoon een leugenaar met een bedenkelijke reputatie. Stemmingmaakster die precies weet waar ze mee bezig is. Heb nog wel ergens een docu met haar staan waarin o.a. Theo van Gogh en Hans Teeuwen voorkomt. Viel goed te zien hoe doortrapt ze eigenlijk is.

Hans Jansen is een flapdrol die zijn kennis van het Arabisme misbruikt voor zijn eigen agenda. Zoveel weet hij trouwens niet van de islam of hij doet het vooral graag uitschijnen in zijn boekjes dat hij eigenlijk het spoor bijster is.

Goed stuk over de 'wetenschappelijke' aanpak van Jansen:

Hoe kun je een heel leven lang bezig zijn met sprookjes. Islamdeskundigen. :roflol: Allemaal r**ards.

Terug
Naar boven