hahah, goeie! ---------- Toegevoegd om 01:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:35 ----------
De meeste moslims keuren IS af. Saoedi Arabi en andere islamitische landen vechten tegen IS. Zelfs alqaida vindt IS te wreed.
In Marokko bijvoorbeeld wordt je zwaar gemarteld en verdwijn je van de aardbodem als je verdacht wordt van deelname aan terroristische activiteiten zelfs het plannen alleen al, kan je de das om doen.
Het gevoel van onbegrip, onrechtvaardigheid en een gedeelte sociale economische status heeft een veel groter invloed om pro IS te zijn ( i.c.m. religie en ideologie uiteraard). maar het een alleen, kan nooit genoeg zijn om zo'n radicale denkwijze te hebben.
Dat die islamitische landen tegen IS vechten is alleen omdat ze hun eigen macht belangrijker vinden dan hun eigen religie.
Natuurlijk heeft het met de islam te maken. Met het islamitische geloof, en met de cultuur in islamitische landen. Je weet wel, die cultuur die in het jaar 1000 thuishoort. Dat er ook moslims zijn die hun religie anders belijden heeft daar niets mee te maken. Net zoals een gemiddelde gristen hier niets heeft met de zelfkastijding in Indonesië: Het heeft beide te maken met het Christendom.
Wat dat betreft past jouw post ook precies bij de Islam: Aan de Islam kan het niet liggen, dat is een zekerheid, dus dan moet het maar met andere dingen te maken hebben.
Onbegrip, onrechtvaardigheid en een gedeelte sociale economische status. Nu weet ik niet of je het hebt over de baardapen daar, of het hebt over de sympathisanten hier. Als het over het laatste gaat, zeg ik: Wat is onrechtvaardig? Wat is er met hun Soc Ec status? (je hebt hier geen armoede)..
Over 1 ding heb je gelijk. Onbegrip. Ik snap er de ballen van dat mensen wier ouders hier naartoe zijn gekomen om een beter leven te krijgen dan in de zandbak waar ze vandaan komen, hier gaan lopen janken en er net zo'n grote teringbende van willen maken als het daar is.
Groetjes,
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
---------- Toegevoegd om 11:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:05 ----------
tot slot negeer je het artikel van de telegraaf (dat eigenlijk vrij rechts is), waarin de geleerden het geweld en IS zelf afkeuren mbv de koeran...
"Volgens mijn interpretatie van het sprookjesboek moet dit geweld afgekeurd worden"
"Volgens mijn interpretatie van het sprookjesboek is dit geweld gerechtvaardigd"
Als het 1 met de Islam te maken heeft, dan heeft het ander het ook.