heb het helemaal gelezen hoor![]()
Het past idd niet echt in het rechtse kamp maar het leek me een eerlijk artikel...
en zo hoort het. Karma!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
heb het helemaal gelezen hoor![]()
Het past idd niet echt in het rechtse kamp maar het leek me een eerlijk artikel...
Christelijke scholen geen gevaar. In amerika heeft men in somige staten verboden de evolutietheorie aan te leren en werd dit vervangen doot het creationisme. Dat zou hier mss ook kunnen gebeuren.
En wat is daar zo gevaarlijk aan dan? Als iemand in de schepping in 6 dagen geloofd en daar wetenschappelijk bewijsmateriaal voor probeert aan te dragen moet hij dat toch zelf weten? Ik zie echt het 'gevaar' hier niet van in.
Dat de wetenschap overboord wordt gegooid en dat men mensen zaken aanleert die wetenschappelijk niet kloppen. DAt is iets heel radicaal en zet de deur open voor nog meer onzin. Bush is één van die mensen die "talked to god and he guides me in my decisions." Tja, ongevaarlijk he.
Separatisme hoeft niet haatdragend te zijn maar gaat integratie binnen een gemeenschap tegen. De school gebruikt boeken die streven naar een aparte moslim gemeenschap. Niet gelovigen mogen zij bijv. negeren en hebben ongelijk enz. Het hele concept is je reinste onzin. Christelijke scholen hebben niet meer die extreme gedachten, maar ik vind dat men godsdienst sowieso moet beperken in scholen. Een uurtje per week ofzo, en dan praten over alle religies, in één klas, vooral om meer van elkaar te leren.Maar dat houdt in dat je ook andere bijzondere scholen moet afschaffen. Anders ga je direct voorbij aan artikel 1 van de grondwet.
Er dient gewoon heel erg duidelijk te zijn dat scholen een leer verspreiden die haatdragend is. Dan is ingrijpen mogelijk. Waarschijnlijk is dat hier inderdaad het geval, maar daar is wel gedegen onderzoek voor nodig. Een rechtszaak zou in anders positief uitvallen voor de scholen die gesloten worden.
Separatisme hoeft niet haatdragend te zijn maar gaat integratie binnen een gemeenschap tegen. De school gebruikt boeken die streven naar een aparte moslim gemeenschap. Niet gelovigen mogen zij bijv. negeren en hebben ongelijk enz. Het hele concept is je reinste onzin. Christelijke scholen hebben niet meer die extreme gedachten, maar ik vind dat men godsdienst sowieso moet beperken in scholen. Een uurtje per week ofzo, en dan praten over alle religies, in één klas, vooral om meer van elkaar te leren.
Want die aparte scholen die helpen dus helemaal niet om elkaar beter te laten begrijpen, ze bevorderen juist het "zij-wij" denken. Ze stimuleren extremen binnen de Moslim groep.
En dan komt er zo'n prof die zegt dat je dat niet mag controleren, of je moet ook de Christelijke controleren? De Christelijke hebben nooit voor problemen gezorgt, ze hebben zelfs aparte lessen georganiseerd waar leerlingen met andere godsdienst terecht kunnen. Wij hadden in onze Christelijke school aparte lessen voor anders gelovigen. Waarom heb je daar een hele school voor nodig? he tis duidelijk dat dit een ouderwetse denkwijze is die de integratie tegenwerkt en dus niet thuishoort in een moderne samenleving.
Mee eens. Ik heb zelf op een Christelijke school gezeten en daar was het geloof maar zeer beperkt van invloed. Wel bijbellezing het eerste jaar dat ik daar naar school ging, maar dat was eigenlijk voor velen een voordeel. Scheelt weer 10 minuten van de les.
Alleen hier gaat het om een gelijkheidsbeginsel. Je kan niet 1 groep er uit pikken omdat ze misschien voor problemen zorgen. Ik doelde er op dat bij een gang naar de rechter dan waarschijnlijk de zaak ook winnen. De grondwet is hun voordeel.
Inderdaad.
Ik zou ook niet voor islamitsiche scholen zijn indien met de moslims op een eerlijke manier zou behandelen op de normale scholen. Maar daar dit al lang niet meer het geval is is de nood ontstaan aan deze scholen.Nu ze toch bestaan moet men er op toezien dat de inhoud van de lessen correct is en er geen invloeden is van radicale stromingen. Ik denk dat er heel wat islamitsiche ouders ook liever hun kind zien op een normale school die hun kind laat zijn wie ze is, en haar liever niet sturen naar een school waar radicalen mss iets te zeggen hebben.
Ik twijfel tevens of alle islamitische scholen beinvloedt zijn door radicale groeperingen:
Dit slaat helemaal nergens op kerel.. je moet ook niet overdrijven met jezelf of een groepering in een slachtoffersrol te plaatsen..
.
Ik ben tegen apparte scholing.. Onderwijs moet gewoon neutraal zijn.. ik zie niet in wat een protestante-, christelijke- of moslimschool kan bijdragen wat een netrale school niet kan.. integendeel.
Waarop baseer je je dat ik overdrijf, Als een moslima haar hooddoek op school wil dragen en daar het recht toe heeft volgens internationale verdrragen en als ze niet in bikini of badpak wil gaan rondlopen in het zwembad, dan vind ik dat die keuze moet gerespecteerd worden. Zoniet zal de wens voor islamitsich onderwijs blijven bestaan.
Maar wie past zich nu aan wie aan? Ik denk dat de verhoudingen in dit geval totaal mank gaan.
Waarop baseer je je dat ik overdrijf, Als een moslima haar hooddoek op school wil dragen en daar het recht toe heeft volgens internationale verdrragen en als ze niet in bikini of badpak wil gaan rondlopen in het zwembad, dan vind ik dat die keuze moet gerespecteerd worden. Zoniet zal de wens voor islamitsich onderwijs blijven bestaan.
Maar wie past zich nu aan wie aan? Ik denk dat de verhoudingen in dit geval totaal mank gaan.
wie zegt dat een moslima die een hoofddoek wil dragen en niet in bikini wil zwemmen niet aangepaast is aan onze maatschappij? Ik hoop dat integratie toch wel wat meer is dan dat he?
Je bent niet verplicht te zwemmen voor zover ik weet en het dragen van een hoofddok is ook niet verboden op school voor zover ik weet.. dus als je niet wilt zwemmen dan zwem je toch niet.. of zijn er bij moslimscholen speciale zwemlessen waar je gekleed mag zwemmen.. voor zover ik weet is dat alléén bij afzwemmen het geval...
Ik snap niet dat jij zegt dat een moslim niet een goede onderwijs kan volgen op een "normale" school of dat ie gediscrimineerd wordt.. Ik heb op school nooit op zwemles gezeten omdat ik al aan wedstrijdzwemmen deed dus verplicht is het nooit.
Zoals ik al eerder zei ben ik tegen discrimintie maar wanneer je het slachtofferrol gaat aannemen dan ben je in mijn ogen net zo fout... niet achter elke boom een spook zoeken..
In Belgie verbieden steeds meer scholen de hoofddoek. de meeste scholen hebben tevens verplichte zwemlessen. In belgie gaan er dus steeds meer stemmen op om Islamitsiche scholen op te richten maar de Moslimexecutieve vindt dat geen goed idee en hoopt dat de overheid dat inziet en iets doet omtrent de zwemles- en hoofddoek-problematiek.
Ik vind niet dat ze hoofddoeken moeten verbieden op school en vind ook niet dat zwemles verplicht moet zijn als mensen er echt pertinent op tegen zijn.. wel vind ik dat er bij sommige functies geen mensen met hoofddoek mogen werken.. maar dan heb je nog dekeus om of je hoofddoek af te doen of de baan niet te nemen.
Ik kan nu wel weer van alle genoemde moslim landen cijfers gaan opzoeken, maar dat wordt een beetje een verhaal zonder eind. De trend die ik zie is dat streng islamitische landen zonder uitzondering een sterk onderdrukkend regime kennen. In landen waar de islam minder extreem is zie je vaak een zeer geweldadige streng islamitische minderheid. Ik heb niets tegen mensen die in alle rust hun geloof belijden, en dus ook niets tegen de vreedzame islam, maar ik constateer alleen maar dat overal waar de islam aanwezig is, er een redelijk grote extreme kern voor onrust en geweld zorgt. Dat zie je in maatschappijen zonder moslims veel en veel minder. .