AndroidHealthClinic

Islamitische scholen scoren slecht

Christelijke scholen geen gevaar. In amerika heeft men in somige staten verboden de evolutietheorie aan te leren en werd dit vervangen doot het creationisme. Dat zou hier mss ook kunnen gebeuren.

En wat is daar zo gevaarlijk aan dan? Als iemand in de schepping in 6 dagen geloofd en daar wetenschappelijk bewijsmateriaal voor probeert aan te dragen moet hij dat toch zelf weten? Ik zie echt het 'gevaar' hier niet van in.

En wat is daar zo gevaarlijk aan dan? Als iemand in de schepping in 6 dagen geloofd en daar wetenschappelijk bewijsmateriaal voor probeert aan te dragen moet hij dat toch zelf weten? Ik zie echt het 'gevaar' hier niet van in.

Dat de wetenschap overboord wordt gegooid en dat men mensen zaken aanleert die wetenschappelijk niet kloppen. DAt is iets heel radicaal en zet de deur open voor nog meer onzin. Bush is één van die mensen die "talked to god and he guides me in my decisions." Tja, ongevaarlijk he.

Dat de wetenschap overboord wordt gegooid en dat men mensen zaken aanleert die wetenschappelijk niet kloppen. DAt is iets heel radicaal en zet de deur open voor nog meer onzin. Bush is één van die mensen die "talked to god and he guides me in my decisions." Tja, ongevaarlijk he.

Blijkbaar weet je niet helemaal wat creationisme inhoudt. Creationisme probeert de schepping in 6 dagen te verdedigen met wetenschappelijk bewijsmateriaal. Niets wetenschap die overboord gegooid wordt dus, wetenschap wordt juist gekoppeld aan de bijbel.

Radicaal? Ja, ik voorzie direct aanslagen van deze verderfelijke leer. Leuk citaat van Bush dat je daar aanhaalt, maar denk je nu echt dat hij anders gehandeld zou hebben als hij niet met god gesproken zou hebben.

Maar dat houdt in dat je ook andere bijzondere scholen moet afschaffen. Anders ga je direct voorbij aan artikel 1 van de grondwet.

Er dient gewoon heel erg duidelijk te zijn dat scholen een leer verspreiden die haatdragend is. Dan is ingrijpen mogelijk. Waarschijnlijk is dat hier inderdaad het geval, maar daar is wel gedegen onderzoek voor nodig. Een rechtszaak zou in anders positief uitvallen voor de scholen die gesloten worden.
Separatisme hoeft niet haatdragend te zijn maar gaat integratie binnen een gemeenschap tegen. De school gebruikt boeken die streven naar een aparte moslim gemeenschap. Niet gelovigen mogen zij bijv. negeren en hebben ongelijk enz. Het hele concept is je reinste onzin. Christelijke scholen hebben niet meer die extreme gedachten, maar ik vind dat men godsdienst sowieso moet beperken in scholen. Een uurtje per week ofzo, en dan praten over alle religies, in één klas, vooral om meer van elkaar te leren.

Want die aparte scholen die helpen dus helemaal niet om elkaar beter te laten begrijpen, ze bevorderen juist het "zij-wij" denken. Ze stimuleren extremen binnen de Moslim groep.

En dan komt er zo'n prof die zegt dat je dat niet mag controleren, of je moet ook de Christelijke controleren? De Christelijke hebben nooit voor problemen gezorgt, ze hebben zelfs aparte lessen georganiseerd waar leerlingen met andere godsdienst terecht kunnen. Ze worden overigens ook gecontroleerd. Wij hadden in onze Christelijke school aparte lessen voor anders gelovigen. Waarom heb je daar een hele school voor nodig? he tis duidelijk dat dit een ouderwetse denkwijze is die de integratie tegenwerkt en dus niet thuishoort in een moderne samenleving.

ID is al besproken in andere threads, maar het heeft weinig te maken met wetenschap. Het is gekunsteld creationisme in een nieuw jasje. Waarbij regelmatig met de wetenschap een loopje wordt genomen. Niet voor niets zijn er uit al gerechterlijke uitspraken die verbieden om les te geven in ID op scholen.

Separatisme hoeft niet haatdragend te zijn maar gaat integratie binnen een gemeenschap tegen. De school gebruikt boeken die streven naar een aparte moslim gemeenschap. Niet gelovigen mogen zij bijv. negeren en hebben ongelijk enz. Het hele concept is je reinste onzin. Christelijke scholen hebben niet meer die extreme gedachten, maar ik vind dat men godsdienst sowieso moet beperken in scholen. Een uurtje per week ofzo, en dan praten over alle religies, in één klas, vooral om meer van elkaar te leren.

Want die aparte scholen die helpen dus helemaal niet om elkaar beter te laten begrijpen, ze bevorderen juist het "zij-wij" denken. Ze stimuleren extremen binnen de Moslim groep.

En dan komt er zo'n prof die zegt dat je dat niet mag controleren, of je moet ook de Christelijke controleren? De Christelijke hebben nooit voor problemen gezorgt, ze hebben zelfs aparte lessen georganiseerd waar leerlingen met andere godsdienst terecht kunnen. Wij hadden in onze Christelijke school aparte lessen voor anders gelovigen. Waarom heb je daar een hele school voor nodig? he tis duidelijk dat dit een ouderwetse denkwijze is die de integratie tegenwerkt en dus niet thuishoort in een moderne samenleving.

Mee eens. Ik heb zelf op een Christelijke school gezeten en daar was het geloof maar zeer beperkt van invloed. Wel bijbellezing het eerste jaar dat ik daar naar school ging, maar dat was eigenlijk voor velen een voordeel. Scheelt weer 10 minuten van de les.

Alleen hier gaat het om een gelijkheidsbeginsel. Je kan niet 1 groep er uit pikken omdat ze misschien voor problemen zorgen. Ik doelde er op dat bij een gang naar de rechter dan waarschijnlijk de zaak ook winnen. De grondwet is hun voordeel.

Mee eens. Ik heb zelf op een Christelijke school gezeten en daar was het geloof maar zeer beperkt van invloed. Wel bijbellezing het eerste jaar dat ik daar naar school ging, maar dat was eigenlijk voor velen een voordeel. Scheelt weer 10 minuten van de les.

Alleen hier gaat het om een gelijkheidsbeginsel. Je kan niet 1 groep er uit pikken omdat ze misschien voor problemen zorgen. Ik doelde er op dat bij een gang naar de rechter dan waarschijnlijk de zaak ook winnen. De grondwet is hun voordeel.

Precies. Wij hadden dan naast bijbellezing ook nog 1 uur godsdienstles per week. Voor de rest gaat het er meer om dat je met mensen op school zit die dezelfde normen en waarden delen, niet vloeken bijvoorbeeld. Studieboeken zijn identiek aan die van openbare scholen verder.

Godsdienstles hadden we wel, maar dat was eigenlijk optioneel. Ik ben zelf amper geweest en er stonden ook geen sancties tegenover als je niet kwam opdagen.

Inderdaad.
Ik zou ook niet voor islamitsiche scholen zijn indien met de moslims op een eerlijke manier zou behandelen op de normale scholen. Maar daar dit al lang niet meer het geval is is de nood ontstaan aan deze scholen.Nu ze toch bestaan moet men er op toezien dat de inhoud van de lessen correct is en er geen invloeden is van radicale stromingen. Ik denk dat er heel wat islamitsiche ouders ook liever hun kind zien op een normale school die hun kind laat zijn wie ze is, en haar liever niet sturen naar een school waar radicalen mss iets te zeggen hebben.
Ik twijfel tevens of alle islamitische scholen beinvloedt zijn door radicale groeperingen:

Dit slaat helemaal nergens op kerel.. je moet ook niet overdrijven met jezelf of een groepering in een slachtoffersrol te plaatsen..

Ik ben tegen apparte scholing.. Onderwijs moet gewoon neutraal zijn.. ik zie niet in wat een protestante-, christelijke- of moslimschool kan bijdragen wat een netrale school niet kan.. integendeel.

Dit slaat helemaal nergens op kerel.. je moet ook niet overdrijven met jezelf of een groepering in een slachtoffersrol te plaatsen..
.

Waarop baseer je je dat ik overdrijf, Als een moslima haar hooddoek op school wil dragen en daar het recht toe heeft volgens internationale verdrragen en als ze niet in bikini of badpak wil gaan rondlopen in het zwembad, dan vind ik dat die keuze moet gerespecteerd worden. Zoniet zal de wens voor islamitsich onderwijs blijven bestaan.

Ik ben tegen apparte scholing.. Onderwijs moet gewoon neutraal zijn.. ik zie niet in wat een protestante-, christelijke- of moslimschool kan bijdragen wat een netrale school niet kan.. integendeel.

Inderdaad, als et op scholing aankomt lijkt me dat ook.

Waarop baseer je je dat ik overdrijf, Als een moslima haar hooddoek op school wil dragen en daar het recht toe heeft volgens internationale verdrragen en als ze niet in bikini of badpak wil gaan rondlopen in het zwembad, dan vind ik dat die keuze moet gerespecteerd worden. Zoniet zal de wens voor islamitsich onderwijs blijven bestaan.

Maar wie past zich nu aan wie aan? Ik denk dat de verhoudingen in dit geval totaal mank gaan.

Maar wie past zich nu aan wie aan? Ik denk dat de verhoudingen in dit geval totaal mank gaan.

wie zegt dat een moslima die een hoofddoek wil dragen en niet in bikini wil zwemmen niet aangepaast is aan onze maatschappij? Ik hoop dat integratie toch wel wat meer is dan dat he?

Je bent niet verplicht te zwemmen voor zover ik weet en het dragen van een hoofddok is ook niet verboden op school voor zover ik weet.. dus als je niet wilt zwemmen dan zwem je toch niet.. of zijn er bij moslimscholen speciale zwemlessen waar je gekleed mag zwemmen.. voor zover ik weet is dat alléén bij afzwemmen het geval...

Ik snap niet dat jij zegt dat een moslim niet een goede onderwijs kan volgen op een "normale" school of dat ie gediscrimineerd wordt.. Ik heb op school nooit op zwemles gezeten omdat ik al aan wedstrijdzwemmen deed dus verplicht is het nooit.

Zoals ik al eerder zei ben ik tegen discrimintie maar wanneer je het slachtofferrol gaat aannemen dan ben je in mijn ogen net zo fout... niet achter elke boom een spook zoeken..

Je bent niet verplicht te zwemmen voor zover ik weet en het dragen van een hoofddok is ook niet verboden op school voor zover ik weet.. dus als je niet wilt zwemmen dan zwem je toch niet.. of zijn er bij moslimscholen speciale zwemlessen waar je gekleed mag zwemmen.. voor zover ik weet is dat alléén bij afzwemmen het geval...

Ik snap niet dat jij zegt dat een moslim niet een goede onderwijs kan volgen op een "normale" school of dat ie gediscrimineerd wordt.. Ik heb op school nooit op zwemles gezeten omdat ik al aan wedstrijdzwemmen deed dus verplicht is het nooit.

Zoals ik al eerder zei ben ik tegen discrimintie maar wanneer je het slachtofferrol gaat aannemen dan ben je in mijn ogen net zo fout... niet achter elke boom een spook zoeken..

In Belgie verbieden steeds meer scholen de hoofddoek. de meeste scholen hebben tevens verplichte zwemlessen. In belgie gaan er dus steeds meer stemmen op om Islamitsiche scholen op te richten maar de Moslimexecutieve vindt dat geen goed idee en hoopt dat de overheid dat inziet en iets doet omtrent de zwemles- en hoofddoek-problematiek.
Racisme op school
Is de gemiddelde Turk of Marokkaan dommer dan de gemiddelde Vlaming? Nee. Toch zit maar één procent in het Vlaams hoger onderwijs. Niet meer dan één op vier niet-Belgische leerlingen verlaat het secundair onderwijs met een diploma op zak. Ze krijgen op school minder kansen doordat ze een andere etnische afkomst hebben. Discriminatie zit ingebakken in onze maatschappij. Zeker ook in onze scholen. Racisme zit in elke klas. In België noemt 11 procent van de jongeren zichzelf een racist. In elke klas zitten er dus twee. Zes op tien Vlaamse kinderen willen geen Turks vriendje. De cijfers komen uit recent wetenschappelijk onderzoek. De televisie, kennelijk de belangrijkste informatiebron voor kennis over andere nationaliteiten, bevestigt vaak (van Big Brother tot soaps) veeleer de stereotypen dan ze tegen te spreken. Leerkrachten en ouders komen als voorbeeld op de tweede plaats. Zij kunnen nochtans het verschil maken. Twee procent van de leerkrachten zegt zélf racist te zijn (dat zijn er zo'n 3000). Bij ouders zal het percentage veel hoger liggen. En de moslimterroristen versterken een sluimerend gevoel. Wat zegt, denkt en doet u? En uw school?

«Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren.

Ze zijn begiftigd met verstand en geweten en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.»

(Universele Verklaring van de Rechten van de Mens - art. 1)

«Eenieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.»
(Universele Verklaring van de Rechten van de Mens - art. 2)

Op 10 december 1948 nemen de Verenigde Naties de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens aan. Het is een wapen om ongelijkheden en schendingen van mensenrechten te bestrijden. Allemaal mooi,

die wetten en rechten op papier. Maar wat doen we ermee?

Discriminatie op basis van afkomst of culturele identiteit is strafbaar in BelgiRacisme en discriminatie zullen niet van de ene op de andere dag plotseling verdwijnen.

Hier is veel tijd voor nodig. Deze bijdrage is geen kant en klaar recept om discriminatie tegen te gaan.

Ze heeft ook niet de pretentie om volledig te zijn. Maar met kleine stapjes kom je ook al ver.

PREVENTIE

Racisme. Mensen verschillen
Mensen verschillen. Sommige verschillen zijn biologisch: man of vrouw, blank of bruin, groot of klein, dik of dun, blond, bruin, zwart of rood. Bij andere verschillen ligt dat moeilijker: (kans)armen, mensen met een handicap, kinderen met leerstoornissen. Toch is ondanks de verschillen elke mens gelijkwaardig.

Wie mensen wegens verschillen ongelijk behandelt en minder kansen geeft, discrimineert. Wanneer je iemand discrimineert op basis van zijn of haar huidskleur, afkomst of nationaliteit, spreekt men over racisme.

Scholen discrimineren. «Niet bij ons?»
Discriminatie gebeurt op bijna elke school:

door de veronderstellingen die we maken: élke ouder leest voor, er is thuis in élk gezin een krant, extra documentatie. Op zich is dat niet discriminerend, het effect ervan wel. Leerkrachten, schoolboekenauteurs, leerplannenmakers en opstellers van diagnostische tests gaan vaak uit van hun eigen Vlaamse middenklasse-cultuur;

door structurele discriminatie: scholen weigeren allochtonen, ook met een Belgische identiteitskaart en ongeacht hun kennis van het Nederlands in te schrijven;

door vooroordelen: leerkrachten denken vaak dat wie niet vlot Nederlands praat dom is, migranten sowieso agressiever zijn;
omdat we migrantenjongeren elke dag aan het integratie-examen onderwerpen: sommige leerkrachten eisen van hun leerlingen om niet langer een hoofddoek te dragen, niet deel te nemen aan de ramadan

Preventieve schooltroeven: duidelijk en democratisch
Hoe kan een school racisme voorkomen?

Er is een duidelijk anti-racistisch beleid. Dat beleid vindt zijn neerslag in een schoolwerkplan (hoe zetten we dat beleid concreet om in de klas, in de school: projectwerking, meldpunt, leerlingenbegeleiding). Het schoolreglement communiceert klaar en duidelijk over de afspraken (hoofddoek, sancties bij racistische uitspraken).

De school heeft een goed uitgebouwde leerlingenbegeleiding (vertrouwensleerkracht, leerlingvolgsysteem). Ze werkt daarvoor samen met het CLB en een netwerk van hulpverleners. Leerlingen met problemen die nergens terecht kunnen, zoeken vaak hun toevlucht tot onverdraagzaamheid en agressie.

De school stimuleert participatie van ouders en leerlingen. Leerlingen in een participatieve school zijn veel verdraagzamer en democratischer.

De school zorgt voor vorming over onderwijs in multi-etnisch perspectief (wat voor godsdienst is de islam, waarom dragen meisjes een hoofddoek, waarom is varkensvlees verboden, mogen moslims niet zwemmen tijdens de Ramadan).
De school is een weerspiegeling van onze multiculturele maatschappij. Leerlingen (en leerkrachten) van een vreemde origine worden gelijkwaardig behandeld.

De school heeft een open blik op de wereld. Ze begeleidt de leerlingen terwijl ze de wereld ontdekken.

De school screent handboeken op vooroordelen, stereotypen, euro- en etnocentrisme.

Hoe voorkomt een leerkracht racisme?
1 Zorg dat alle leerlingen, van welke origine ook, zich goed in hun vel voelen. Wie zware problemen heeft, zich een mislukkeling voelt, eenzaam is, is vlugger agressief en onverdraagzaam.

2 Geef leerlingen een open en duidelijke blik op de multi-etnische wereld waarin ze leven. Bespreek samen met de collega's hoe u dat kan doen. Zegt de wiskundeleraar dat onze algebra (en het woord) van Arabische afkomst is? Werkt de leraar geschiedenis aan inzicht in migratie naar en uit België? Is er tijd voor een multiculturele wandeling, exotisch koken, een bezoek aan het Fort van Breendonk, het Joods Museum van Deportatie in Mechelen, de Matongéwijk in Brussel

3 Leer leerlingen omgaan met verschillen bij anderen, maar ook met hun eigen anders zijn. Iedereen behoort wel eens tot een minderheidsgroep. Omdat we een andere mening hebben, andere schoenen dragen, te dik zijn Iedereen voelt zich wel eens onrechtvaardig behandeld of uitgesloten. Vertrek vanuit dat gevoel om racisme te bespreken en te bestrijden.

4 Leer uw leerlingen dat alle mensen gelijke rechten hebben. Laat bij meningsverschillen in de klas voelen dat elke leerling recht op zijn mening heeft.

5 Maak leerlingen kritisch: sta zelf kritisch en reageer tegenover stereotypen en eenzijdig oordelen. Bevorder kritisch zijn ook door aandacht te besteden aan de manier waarop leerlingen over elkaar praten. Leer leerlingen een eigen mening vormen. Stel uw mening ook eens ter discussie. Leerlingen zijn dat niet gewoon en waarderen dat. Zelf kan u veel opsteken over de ervarings- en belevingswereld van uw leerlingen.

Leer leerlingen omgaan met onmacht en overmacht. 'Lief zijn voor elkaar, opkomen voor iedereen' lijken wel erg naïef en wereldvreemd in deze wereld. Er zijn structurele onrechtvaardigheden die jij niet kan oplossen, maar waar we wel moeten tegen reageren.

Leerkrachten die racistische moppen vertellen, er hartelijk mee lachen, Turken op de speelplaats tegen de Belgen laten voetballen, hebben een belangrijk voorbeeldgedrag. Wees zelf positief en geëngageerd. Cynische leerkrachten doen niet veel goeds. De verborgen agenda van de leerkracht of de school heeft meer invloed op de graad van racisme bij leerlingen dan welk multicultureel project ook.

We worden overspoeld?
Op 1 januari 1998 woonden er in het Vlaamse gewest 411.732 'allochtonen' of mensen van buitenlandse afkomst. Dat is 7% van de bevolking. 123.725 van die allochtonen hebben de Belgische nationaliteit, 288.006 niet. Meegeteld zijn ook de Nederlanders die een kwart van de 'vreemdelingen' uitmaken. Samen met de overige Europeanen vormen zij iets meer dan de helft van de allochtonen. 15% zijn Marokkanen (circa 62.000), 12,3% Turken (circa 52.000).

AANPAK

Racistische vooroordelen? Geen kruistocht
«Migranten zijn crimineler dan Belgen.» «Ze willen zich niet integreren.» «Ze profiteren van de ziekenkas.» «Migranten verlagen het schoolniveau.» Veel racisme is gebaseerd op vooroordelen. Die kunnen leerkrachten onzichtbaar mee in stand houden. Ze kunnen ze ook ontmaskeren. Hoe?
4 stappen:

1 Iedereen zit met vooroordelen. Hoe zit dat bij u? Vindt u Nederlanders gierige vrekken, zijn joden zakenvullers, dikke mensen oneerlijk en lui, leerlingen uit TSO en BSO dom? Wie vooroordelen van leerlingen wil aanpakken, moet zelf serieus genomen worden. Hoe meer vertrouwen u geniet, hoe groter de invloed.

2 Voer geen kruistocht («Hoe kan je nu zoiets zeggen?») tegen de vooroordelen van leerlingen. Neem een begrijpende houding aan. Anders riskeert het gesprek een woordenstrijd te worden. Dat zorgt ervoor dat standpunten verharden. Of u riskeert dat leerlingen zich aangevallen of miskend voelen. Luister aandachtig naar de negatieve ervaringen van uw leerlingen met migranten (of omgekeerd). Vraag hoe ze in die situaties reageerden. Laat merken dat bepaald gedrag ook voor u niet acceptabel is (bv. machogedrag, iemand uitlachen omwille van culturele gewoonten) of dat nu komt van migranten- of Vlaamse jongeren. Maak duidelijk wat racisme is en wat niet. Migrantenjongeren nemen soms te vlug en te gemakkelijk het woord racisme in de mond.

3 Vooroordelen zijn taai. Zoek bij uw leerlingen uit waarop hun racistische vooroordelen steunen. Persoonlijke ervaringen? Geruchten? Beïnvloeding door de media, angsten, onzekerheden, racistische gevoelens van haat?

4 Vooroordelen hebben een kenniscomponent («Migranten overspoelen onze gemeente») en een gevoelscomponent («Ik mag ze niet»). Beide componenten beïnvloeden elkaar voortdurend. Hoe pak je dat aan?

· Geef nieuwe, juiste en volledige informatie. Informeer u goed.

· Probeer angst, haat en antipathie weg te nemen. Door die antipathie trekken leerlingen juiste informatie in twijfel. Ze halen uit de stroom info precies wat aansluit bij hun vooroordelen. Bezoek de moskee, zorg voor inter-etnische ontmoetingen (samen sporten, koken, migrantenbuurten ontdekken).

Racistische vooroordelen verdwijnen pas als leerlingen zelf ontdekken dat hun beeld over 'vreemdelingen' niet klopt. Probeer de leerlingen dus niet te overtuigen, maar begeleidt ze zo optimaal mogelijk. Laat u in een discussie niet in de positie van één tegen allen duwen. Gebruik bv. een stellingenspel en de nuanceringen van de vooroordelen die bij jongeren ongetwijfeld aanwezig zijn.

Laatst bewerkt:
In Belgie verbieden steeds meer scholen de hoofddoek. de meeste scholen hebben tevens verplichte zwemlessen. In belgie gaan er dus steeds meer stemmen op om Islamitsiche scholen op te richten maar de Moslimexecutieve vindt dat geen goed idee en hoopt dat de overheid dat inziet en iets doet omtrent de zwemles- en hoofddoek-problematiek.

Ik vind niet dat ze hoofddoeken moeten verbieden op school en vind ook niet dat zwemles verplicht moet zijn als mensen er echt pertinent op tegen zijn.. wel vind ik dat er bij sommige functies geen mensen met hoofddoek mogen werken.. maar dan heb je nog dekeus om of je hoofddoek af te doen of de baan niet te nemen.

Ik vind niet dat ze hoofddoeken moeten verbieden op school en vind ook niet dat zwemles verplicht moet zijn als mensen er echt pertinent op tegen zijn.. wel vind ik dat er bij sommige functies geen mensen met hoofddoek mogen werken.. maar dan heb je nog dekeus om of je hoofddoek af te doen of de baan niet te nemen.

Inderdaad.
In Belgie is het zo dat het hoofddoekverbod op school en de verplichte zwemles voor steeds meer problemen zorgt. Omdat steeds meer scholen de hoofddoek beginnen verbieden. Ik ben geen voorstander van de hoofddoek maar wel voorstander van het recht hem te dragen. Het recht op keuze. Als men deze negative houding blijft aanhouden tav moslims zal er zeker en vast islamitsiche scholen ontstaan en dan zijn we nog verder van huis;

Verklaring van een meisje tegen een nieuwsreporter van telefacts:
waarom ik graag naar een islamitsiche school zou gaan? Omdat ik dan niet iedere dag moet gaan vechten voor mijn recht om de hoofddoek te dragen. Omdat ik dan niet iedere dag mijn hoofddoek moet gaan verdedigen en niet iedere dag moet gaan bewijzen dat ik wel degelijk een moderne vrijgevochten jonge vrouw ben die de hoofddoek draag uit vrije wil. En ook omdat ik dan geen last zou hebben van racistische medeleerlingen en leerkrachten die iedere 5 seconden zeggen dat ik moet vertrekken naar mijn eigen land. Ik BEN in mijn eigen land."

Ik kan nu wel weer van alle genoemde moslim landen cijfers gaan opzoeken, maar dat wordt een beetje een verhaal zonder eind. De trend die ik zie is dat streng islamitische landen zonder uitzondering een sterk onderdrukkend regime kennen. In landen waar de islam minder extreem is zie je vaak een zeer geweldadige streng islamitische minderheid. Ik heb niets tegen mensen die in alle rust hun geloof belijden, en dus ook niets tegen de vreedzame islam, maar ik constateer alleen maar dat overal waar de islam aanwezig is, er een redelijk grote extreme kern voor onrust en geweld zorgt. Dat zie je in maatschappijen zonder moslims veel en veel minder.

Als je constateert dat in moslim scholen het niveau laag is, is dat weer de schuld van de gewone scholen, die alleen het tuig eraf trappen. Als nu zo'n groot deel van de schoolverlaters moslim is, is dat niet misschien een reden om ook te twijfelen aan de houding van die islamitische leerlingen? Denk je nou echt dat de leraren de moslims wegsturen omdat ze dat zo leuk vinden? En als die leerlingen inderdaad worden weggestuurd omdat ze niet begrepen worden, dan zou dat op die islamitische school toch moeten zijn opgelost? Nou niet dus.

Islamitische scholen, wat een belachelijk idee ook als je graag wilt dat leerlingen van allochtone afkomst de nederlandse taal gaan beheersen...

Ik kan nu wel weer van alle genoemde moslim landen cijfers gaan opzoeken, maar dat wordt een beetje een verhaal zonder eind. De trend die ik zie is dat streng islamitische landen zonder uitzondering een sterk onderdrukkend regime kennen. In landen waar de islam minder extreem is zie je vaak een zeer geweldadige streng islamitische minderheid. Ik heb niets tegen mensen die in alle rust hun geloof belijden, en dus ook niets tegen de vreedzame islam, maar ik constateer alleen maar dat overal waar de islam aanwezig is, er een redelijk grote extreme kern voor onrust en geweld zorgt. Dat zie je in maatschappijen zonder moslims veel en veel minder. .

Dat komt omdat de meeste landen arm zijn en waar armoede heerst kan een extreme oppositiepartij toch nog enkele arme mensen verleiden. Heeft niks met de islam te zien.

Terug
Naar boven