XXL Nutrition

Israël doodt militaire leider Hamas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is winnen in jou ogen?

-Dat Israël zich uit bezet gebied terugtrekt?
-Dat Israël de grenzen rond Gaza en de muur rond de West Bank opheft/sloopt, en daardoor weer vrijheid geeft aan haar inwoners?
-Dat Israël de illegale nederzettingen afbreekt in bezet gebied?

Dat zou inderdaad het einde van de wereld zijn.

Als je doelt op het vernietigen van de staat Israël dan... ja dat geloof je zelf toch niet dat dit ooit zal gebeuren.

Alles gewoon. Israël mag echt geen duimbreed toegeven aan die terroristen.

Wat een heerlijke discussies krijg je toch altijd op een anoniem internet forum.

Ik ben benieuwd wat de meesten hier als een oplossing zien?

Volgens tbeest is dat duidelijk toch :D

Wat een heerlijke discussies krijg je toch altijd op een anoniem internet forum.

Aan de ene kant de rabiate antisemieten en/of moslims, aan de andere kant de moslimhaters en/of Joden. Misschien dat we hier ook maar een muur moeten optrekken.

Reacties zijn in ieder geval voorspelbaar, of Israel is volledig k*t of alle Palestijnen zijn in principe een stel terroristen. Nuance ontbreekt meestal volledig in dit soort discussies. Zwart of wit, goed of fout. Meer smaken mogen er niet zijn volgens velen.

Enige nuancering of kritiek levert je gelijk al een label van anti-semiet of jodenhater op.

Terwijl waar ook mc.chick het over heeft gewoon afspraken van de VN zijn.

Als de Palestijnen een eigen staat zouden krijgen en erkend wordt, denk je dan echt dat ze ophouden Joden te haten? Net als de overige Arabische landen? Dan ben je wel heel naïef en schuif je de Joods historie wel heel makkelijk van je af.

Aan de ene kant de rabiate antisemieten en/of moslims, aan de andere kant de moslimhaters en/of Joden. Misschien dat we hier ook maar een muur moeten optrekken.

Reacties zijn in ieder geval voorspelbaar, of Israel is volledig k*t of alle Palestijnen zijn in principe een stel terroristen. Nuance ontbreekt meestal volledig in dit soort discussies. Zwart of wit, goed of fout. Meer smaken mogen er niet zijn volgens velen.

Je moet voor de gein eens bij de discussies op nujij kijken op nu.nl, daar loopt bijna elk nieuwsbericht uit op een discussie tussen atheïsten en religieuzen en daarna komen de complot theorieën :roflol:

Laat Israel de Gaza strook maar binnen trekken, je krijgt nooit iedereen kapot en over 5 jaar zijn Hamas en andere groepen weer gestructureerd. Het is daar een eer om te vechten tegen de bezetter en het is net als Al Qaida en de Taliban amper mogelijk om de 'definitieve uitschakeling' te bekrachtigen.

Wat Israel wel krijgt is internationale kritiek (William Hague (GB) heeft dat al gezegd) en de steun zal afbrokkelen net zoals de al bekoelde relaties met Turkije en Egypte. Europa stond altijd achter Israel maar begint ook langzaam te zien dat het Israel is die alle regels aan de laars lapt oals de VN heeft erkend.

Dat is denk ik ook een van de redenen dat ze het tot op heden niet aandurven want om die 20 dode Israelische soldaten tegenover 1500 Palestijnen vermoedelijk hoef je niet te wachten he.

zoals ik al heb gezegd hier kun je dit conflict maar op 1 manier oplossen, en dat is de totale vernietiging van één van de partijen, en in dit geval zullen dat de palestijnen zijn. De VS hebben iets gelijkaardigs gedaan met Japan, gewoon shock and awe, zoiets verschrikkelijks doen dat de Japanners geen andere optie meer hadden dan capituleren. Hiroshima en Nagasaki waren ongeveer de vreselijkste dingen die de mensheid ooit gepresteerd hebben. ik heb een verhaal gelezen van een overlever, die zei dat de mensen die de blast overleefd hadden rondliepen met hun huid die over de grond sleepte als rijstpapier, moeders met kinderen die in waterputten gesprongen waren en levend gekookt werden, een groot deel van de soldaten die ter plekke kwamen om te helpen vielen een week later dood, etc. etc. En dan ziet men hoe snel de mensheid vergeet. Dus als we dit soort dingen kunnen vergeten, waarom zouden de mensheid dan 1 minuut stil blijven staan bij de levens van 10 miljoen arme moslims. Ik zeg niet dat dit moet gebeuren en ik hoop ook niet dat het gebeurd, maar ik zeg maar dat als Israel daadwerkelijk een grootschalige genocide presteert, het binnen een jaar vergeten zou zijn mark my words. Tot zover reikt de interesse van de gemiddelde wereldburger, dus daarom denk ik altijd, **** de hyperkritische wereldopinie, want ze is toch niks waard. Niemand geeft om niemand, en al ZEKER niet om jou of mij.

VS staat vooralsnog volledig achter Israel

White House releases a statement condemning Tel Aviv bus attack; reaffirms the US's 'unshakeable commitment to Israel's security'

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Guts, vergis je je heel erg in.

Toen heeft bijna niemand er beelden van gezien, terwijl die nu de hele wereld over gaan. Palestijnen hebben ook wat meer medestanders dan de Japanners toendertijd, die hele regio gaat dan los.

Verder gelukkig ook heel onwaarschijnlijk dat het ooit gebeurd.

zoals ik al heb gezegd hier kun je dit conflict maar op 1 manier oplossen, en dat is de totale vernietiging van één van de partijen, en in dit geval zullen dat de palestijnen zijn. De VS hebben iets gelijkaardigs gedaan met Japan, gewoon shock and awe, zoiets verschrikkelijks doen dat de Japanners geen andere optie meer hadden dan capituleren. Hiroshima en Nagasaki waren ongeveer de vreselijkste dingen die de mensheid ooit gepresteerd hebben. ik heb een verhaal gelezen van een overlever, die zei dat de mensen die de blast overleefd hadden rondliepen met hun huid die over de grond sleepte als rijstpapier, moeders met kinderen die in waterputten gesprongen waren en levend gekookt werden, een groot deel van de soldaten die ter plekke kwamen om te helpen vielen een week later dood, etc. etc. En dan ziet men hoe snel de mensheid vergeet. Dus als we dit soort dingen kunnen vergeten, waarom zouden de mensheid dan 1 minuut stil blijven staan bij de levens van 10 miljoen arme moslims. Ik zeg niet dat dit moet gebeuren en ik hoop ook niet dat het gebeurd, maar ik zeg maar dat als Israel daadwerkelijk een grootschalige genocide presteert, het binnen een jaar vergeten zou zijn mark my words. Tot zover reikt de interesse van de gemiddelde wereldburger, dus daarom denk ik altijd, **** de hyperkritische wereldopinie, want ze is toch niks waard. Niemand geeft om niemand, en al ZEKER niet om jou of mij.

True, mensen geven alleen om hun familie en vrienden.

Zoals bij alle rampen, mensen hebben het er 1 of 2 dagen over en daarna is het vergeten.

Guts, vergis je je heel erg in.

Toen heeft bijna niemand er beelden van gezien, terwijl die nu de hele wereld over gaan. Palestijnen hebben ook wat meer medestanders dan de Japanners toendertijd, die hele regio gaat dan los.

Verder gelukkig ook heel onwaarschijnlijk dat het ooit gebeurd.

Japan is maar 1 voorbeeld, Kosovo, Tsunami in Zuidoost-Azie, buscrash met 48 kleuters, ... mensen vergeten snel en het is hun goed recht ook, we kunnen niet heel ons leven rondlopen met zulke dingen aan onze kop.

mooiste voorbeeld, een kernramp in Fukushima die nog STEEDS NIET OPGELOST IS en heel zeker onze wateren aant vergiftigen is, maar toch zijn we al lang overgestapt naar de volgende humanitaire ramp :D

Als de Palestijnen een eigen staat zouden krijgen en erkend wordt, denk je dan echt dat ze ophouden Joden te haten? Net als de overige Arabische landen? Dan ben je wel heel naïef en schuif je de Joods historie wel heel makkelijk van je af.

Lol

Haha jij bent lekker inhoudelijk bezig wil je zeggen Haha. Ik trek in deze geen partij zittend op een stoel achter mijn beeldscherm. Dat vind ik te simpel. Misschien ook te arrogant als buitenstaander. En jij bepaald niet of anderen wat posten ja of nee.

---------- Post toegevoegd Wed 21 Nov 2012 om 12:18 ----------

Je had er ook voor kunnen kiezen om iets over het filmpje te schrijven maar dat laat je. Zegt mij genoeg.
Heb niet gereageerd op het filmpje omdat doel van het filmpje stemmingmakerij is. Heb geen zin om op dat niveau een discussie te voeren.

Dit soort opmerkingen... Hij geeft nergens aan Joden te haten, hij geeft aan af te keuren wat Isreal doet als staat zijnde. En dat is ook vrij logisch aangezien ze gewoon een ander land binnenvallen.

Daarnaast is elke vorm van religie in principe dom, niet alleen de Islam.
Juist en begrijp me niet verkeerd ik keur ook de acties van de Palestijnen niet goed. Ieder slachtoffer aan welke zijde dan ook is vreselijk. Het gaat me hier om de scheef getrokken verhoudingen. Acties van Israël scharen we onder verdediging en acties van de Palestijnen onder terrorisme. Daar ben ik het niet mee eens.

Nogmaals Israël is zo machtig en heeft daardoor alle troeven in handen om dit conflict te beëindigen een kans te geven. Ik begrijp de belangen wel van Israël, zij zullen dan land moeten afstaan en dat stuit op massaal verzet binnen de gemeenschap.

Iemand toevallig de uitzending van Nieuwsuur bekeken en het verhaal van de Joodse schrijver Nir Baram aangehoord?

Als de ze de Palestijnen compleet zouden uitschakelen zo, gaat dat niet het conflict stoppen. Integendeel....

Jij vergeet snel zaken die er bij jou niet toe doen, in Kosovo is de spanning zeker aanwezig. Tsunami ? Jij en ik vergeten hem wellicht maar wat hebben wij ermee van doen ? Niks.

De mensen daar vergeten het niet en het zal een groter probleem veroorzaken dan er nu is.

Guts, kroketje, jullie zien het verschil tussen een ramp en een aanval niet?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven