AndroidHealthClinic

Israël doodt militaire leider Hamas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alsof er 1 van de 2 ooit compleet uitgeschakeld wordt...
Als Israël wordt aangevallen komt VS erbij en als de Palestijnen echt uitgeschakeld worden komen alle omliggende Arabische landen erbij.

Als Israël wordt aangevallen komt VS erbij en als de Palestijnen echt uitgeschakeld worden komen alle omliggende Arabische landen erbij.

Ja dat is precies wat ik bedoel alleen de Israel/VS kant liet ik in het midden omdat het over uitschakeling Palestijnen ging.

Denk ook niet dat het snel vergeten zou worden.

Japan voerde toen gewoon oorlog, bezette landen etc. En na 5-6 jaar oorlog (wat minder voor de USA) was de wereld er blij vanaf te zijn. Hier gaat het om de Palestijnen die hun land verdedigen (stem niet in met de manier waarop het gebeurd, al kunnen ze niet veel anders). Maar bij een totale vernietiging van de Palestijnen zal de wereld toch wel niet stil zitten... Hoop ik? (USA wel natuurlijk)

arafat.jpg

Palestina heeft altijd alleen maar peace gewild, kijk maar :D

Ja en? Amerika heeft genoeg bommen om gans het Arabische landschap kapot te bombarderen

Als de ze de Palestijnen compleet zouden uitschakelen zo, gaat dat niet het conflict stoppen. Integendeel....

Jij vergeet snel zaken die er bij jou niet toe doen, in Kosovo is de spanning zeker aanwezig. Tsunami ? Jij en ik vergeten hem wellicht maar wat hebben wij ermee van doen ? Niks.

De mensen daar vergeten het niet en het zal een groter probleem veroorzaken dan er nu is.

Je ziet het verschil tussen een ramp en een aanval niet?

Er is weinig verschil tussen een ramp en een aanval/genocide/oorlog, want leed is leed en hoe de mensen dat ervaren is niet van belang. het ENIGE grote verschil is dat de natuur geen losse eindjes laat, die gaat zijn gang en laat daarna alles ongemoeid, de mens kan dat niet laten en blijft doortrappen over de dingen, de Armeense genocide is ook al eventjes geleden maar de Armenen en Turken haten elkaar nog steeds, dus zo zie je, dat is DE grote fout die de mensen maken, ze laten conflicten niet sterven, ze zullen altijd koeien uit de sloot blijven halen. Maar met 'vergeten' bedoelde ik eigenlijk world opinion

Nogmaals Israël is zo machtig en heeft daardoor alle troeven in handen om dit conflict te beëindigen een kans te geven. Ik begrijp de belangen wel van Israël, zij zullen dan land moeten afstaan en dat stuit op massaal verzet binnen de gemeenschap.

Het is toch gewoon het recht van de sterkste? Israël is machtiger dus ze leveren helemaal niets in. Dat kan je eerlijk vinden of niet. Zo werkt het nou eenmaal. Wat willen de Palestijnen doen?

zoals ik al heb gezegd hier kun je dit conflict maar op 1 manier oplossen, en dat is de totale vernietiging van één van de partijen, en in dit geval zullen dat de palestijnen zijn.

Als beide partijen die oorlogsretoriek achterwege zouden laten en eens vijf minuten politieke moed zouden tonen dan was dit al lang opgelost.

Het VN plan is duidelijk goed voor de vuilbak. (De VN eigenlijk ook)

Het exclave 'Gaza' zal duidelijk nooit werken. Laat de Palestijnen dat stuk grond opgeven in ruil voor een eigen staat op het gebied wat ze nu de West Bank noemen. Eventueel nog met een tegemoetkoming voor het 'verloren' gebied Gaza.

Als Israël hulp aanbied bij het opbouwen van een Palestijnse staat, dan zullen debiele groeperingen zoals Hamas maar weinig kans meer maken om mensen te rekruteren.

Als beide partijen die oorlogsretoriek achterwege zouden laten en eens vijf minuten politieke moed zouden tonen dan was dit al lang opgelost.

Het VN plan is duidelijk goed voor de vuilbak. (De VN eigenlijk ook)

Het exclave 'Gaza' zal duidelijk nooit werken. Laat de Palestijnen dat stuk grond opgeven in ruil voor een eigen staat op het gebied wat ze nu de West Bank noemen. Eventueel nog met een tegemoetkoming voor het 'verloren' gebied Gaza.

Als Israël hulp aanbied bij het opbouwen van een Palestijnse staat, dan zullen debiele groeperingen zoals Hamas maar weinig kans meer maken om mensen te rekruteren.

ik zou je gelijk willen geven, en ik hoop ook dat het nooit zover komt, maar dit conflict lijkt me te vergevorderd en te emotioneel geladen, elke 8-jarige Israeli/palestijn weet al heel goed wie hij moet haten en wie zijn helden zijn. En we zijn hier met kleine bevolkingen bezig (10 mil palestijnen, israeli's ook een 10 miljoen denkik?) dus de kans dat iedereen wel iemand kent die slechte herinneringen heeft aan dit conflict is redelijk groot.
dus mijn mening, ze kan fout zijn: No way in ****ing hell dat dit conflict ooit wegebt, er zullen ALTIJD mensen zijn die het terug leven inblazen, FFS heilige grond waar al 2000 jaar over gestreden is en dan komt er een partij, gebackt door de westerse mogendheden die grond claimen vanonder de voeten van de toenmalige bewoners? Het is eigelijk al een wonder dat het nog zo 'beschaafd' is verlopen, tzou nog erger geweest kunnen zijn. Never underestimate the power of stupid people.

Het is toch gewoon het recht van de sterkste? Israël is machtiger dus ze leveren helemaal niets in. Dat kan je eerlijk vinden of niet. Zo werkt het nou eenmaal. Wat willen de Palestijnen doen?
Dit soort gedachtengoed hoort imo thuis in de pre 21ste eeuw periode

2ch24oz.jpg

wtf

Dit soort gedachtengoed hoort imo thuis in de pre 21ste eeuw periode

Whaha wel in de sprookjeswereld waar sommige in lijken te leven. Maar in deze wereld regeert geld en macht nog steeds. En niet zaken waar mensen claimen recht op te hebben. Wat heb je aan rechten als de ander een grotere tank heeft? Helemaal niets. Wat denk jij? Als de Palestijnen een machtiger leger dan de Israëliërs hadden, dat er dan nog levende joden hadden rondgelopen daar?

Guts vergeet ook alle Palestijnen die naar het buitenland zijn gevlucht bij het conflict te betrekken en hoe ga je de Palestijnen in de westBANK vernietigen met; een klap ? Men leeft daar geloof ik redelijk gemengd op diverse plaatsen na.

Whaha wel in de sprookjeswereld waar sommige in lijken te leven. Maar in deze wereld regeert geld en macht nog steeds. En niet zaken waar mensen claimen recht op te hebben. Wat heb je aan rechten als de ander een grotere tank heeft? Helemaal niets. Wat denk jij? Als de Palestijnen een machtiger leger dan de Israëliërs hadden, dat er dan nog levende joden hadden rondgelopen daar?

Dan leef ik liever in een sprookjeswereld, het gedachtengoed van het recht van de sterkste hoort gewoon niet meer thuis in moderne samenlevingen. Nou besef ik wel dat dit maar voor de helft van de wereld geldt, maar het is zaak om mensen van educatie te voorzien. Op deze manier zal het besef doordringen dat dit soort ideeën een bodemloos zwart gat van leed en ongeluk is.

Wat heb je aan je recht als de ander een grotere tank heeft, dat zijn precies het soort uitspraken wat een hoop leed heeft veroorzaakt in de wereld, no pacifist btw, ik ben zeer zekers voorstander van gepast (dodelijk) geweld wanneer dat nodig is.

---------- Post toegevoegd Wed 21 Nov 2012 om 15:25 ----------

Guts vergeet ook alle Palestijnen die naar het buitenland zijn gevlucht bij het conflict te betrekken en hoe ga je de Palestijnen in de westBANK vernietigen met; een klap ? Men leeft daar geloof ik redelijk gemengd op diverse plaatsen na.
Gaza is heel wat anders dan nabloes en jenin waar fatah regeert

Ja dit dus..

Toch zou ik het graag zien gebeuren, zou heel wat pl**ris schelen in de wereld.

Als je de Gaza Palestijnen gaat vernietigen gaan ze in de WestBank natuurlijk rustig voort met de dagelijkse gang van zaken.

Nee dan kun je er vergif op in nemen dat de tot rust gemaande Aqsa Brigades toch weer weerstand gaan bieden want zij zijn de volgende.

Het enige verschil is dat de Palestijnse Autoriteit het daar redelijk voor elkaar heeft de boel te sussen maar een ruime meerderheid is geen tegenstander van Hamas en is solidair met Gaza.

Laatst bewerkt:

die 'ene klap' is figuurlijk en puur theoretisch, Israel had gewoon het zaakje moeten afhandelen en de bezette gebieden gewoon moeten onthoofden

Dan leef ik liever in een sprookjeswereld, het gedachtengoed van het recht van de sterkste hoort gewoon niet meer thuis in moderne samenlevingen. Nou besef ik wel dat dit maar voor de helft van de wereld geldt, maar het is zaak om mensen van educatie te voorzien. Op deze manier zal het besef doordringen dat dit soort ideeën een bodemloos zwart gat van leed en ongeluk is.

Wat heb je aan je recht als de ander een grotere tank heeft, dat zijn precies het soort uitspraken wat een hoop leed heeft veroorzaakt in de wereld, no pacifist btw, ik ben zeer zekers voorstander van gepast (dodelijk) geweld wanneer dat nodig is.

Voor zover ik weet geldt dat gewoon voor de hele wereld. Er komen natuurlijk belangen kijken. Stukje afzet markt hier en daar. Maar uiteindelijk gaat het echt niet om mensenrechten en dat soort ongein.

Ik zeg niet dat ik groot voorvechter hiervoor ben. Maar zo simpel is het gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven